این هرم غذایی را در برنامه سفر خود بگنجانید!

برای بزرگسالان و کودکان بالای پنج سال یک رژیم غذایی سالم و متعادل رژیمی وجود دارد که از همه طبقات هرم غذایی در آن استفاده شده باشد.

مسعود کیمیاگر متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: برای بزرگسالان و کودکان بالای 5 سال یک رژیم غذایی سالم و متعادل معمولاً به این معنی است که غذاهای هرمی، از گروه تغذیه را در بر داشته باشد.این هرم نشان می‌دهد که به عنوان یک رژیم غذایی سالم و متعادل باید چه مقدار از انواع مختلف غذاها را بخورید.  
 
وی در ادامه افزود: گروه اول از این هرم، نان و غلات، برنج و سیب‌زمینی و  پاستا است که باید در هر وعده اصلی غذا آنها را بگنجانیم.گروه دیگر به میوه‌ها و سبزیجات تعلق دارد که میوه‌های تازه، سالادها، آب‌میوه‌ها، میوه‌های خشک و در نبود میوه‌های تازه از میوه‌های یخ زده و یا کنسرو شده استفاده کرد و بهتر است که آنها را در وعده‌های غذایی جای دهید و یا به عنوان میان وعده استفاده کنید.
 
کیمیاگر در ادامه تصریح کرد: گروه بعدی از هرم غذایی به شیر و لبنیات اختصاص دارد که به جز شیر شامل ماست و پنیر، کره و تمامی فرآورده‌های لبنی هم می‌شود. کودکان به همه وعده لبنیات در روز احتیاج دارند تا خوب رشد کنند.طبقه‌بندی بعدی از هرم می‌توانند شامل گوشت و مرغ‌ و ماهی و پروتئین‌ها باشد که تخم‌مرغ، حبوبات، آجیل‌ها جزو این گروه هستند.
 
وي تصريح كرد: گروه یا طبقه‌بندی آخر روغن‌ها هستند که با توجه به کمیت و کیفیت روغن‌ها برای بدن ضروری است که روغن‌های آفتابگردان، ذرت، خصوصاً کانولا که امگا3 هم دارد جزو این گروه است و می‌توانند در دسترس همگان قرار گیرد.
 
وی خاطرنشان کرد: اطمینان حاصل کنید که یک یا 2 بار از این مواد‌غذایی را حتماً در هرم غذایی خانواده در طول سفر قرار دهید تا همه‌ی مواد لازم برای رشد و نمو اعضای بدن را دریافت کنید.

 
انتهای پیام/

برچسب ها: هرم ، غذا ، کودکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار