روش جدید شناسايي از راه دور:

تشخیص مواد خطرناک به کمک اشعه مادون قرمز

در آخرين روش شناسايي مواد آن روشي بسيار جذاب و نادر استفاده گرديد که دستاوردهاي مهمي از جمله تشخيص سايت هاي خطرناک و حساس مخفي از نتايج آن مي باشد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، دانشمندان روش سیگنال ورودی به طور مستقیم برای ارائه امضای منحصر به فرد آیتم برای هر پیکسل از تصویر اطلاعات نمایش شبیه به اندازه گیری آیتم با یک طیف سنج در آزمایشگاه ساخته اند.
 
محققان مي گويند توسعه اين روش جدید برای شناسایی و توصیف مواد در هر پیکسل از یک عکس مادون قرمز استفاده شده است که بودجه اين تحقيقات توسط اداره امنیت هسته ای ملی ایالات متحده تامين گرديده است.
 
به گفته ي محققان برای اکثر مردم فن آوری مادون قرمز را به ذهن سربازان با عینک دید در شب مي اندازد که شناسایی اشياء به کمک آن ميسر مي گردد اما اين روش به طور قابل ملاحظه اي تحول در اين صنعت ايجاد کرده است.
 
استاد آمار کندس برت(Candace Berrett) گفت که دقیقا به مدل توسعه یافته مشخصه مواد در هر پیکسل از یک تصویر گرفته شده از یک دوربین مادون قرمز طول موج معين استفاده شده است.
 
هدف بلند مدت از اجراي اين طرح را تشخیص دقیق مواد از راه دور، مواد شیمیایی و گازهای آمدن و رفتن را از کارخانه ها و یا سایت های دیگر مشکوک تولید هسته ای غیر قانونی است اعلام شده است.
 
به گفته ي محققان اين روش جديد تجزیه و تحلیل تصاویر مادون قرمز با مواد اولیه در مجله ي  Technometrics منتشر شده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: اشعه ، قرمز ، شناسایی ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار