حاشیه‌های سینمایی در اردیبهشت ماه 1392؛

بحث داغ خانه سینما/ رد صلاحیت هنرمندان از شورای شهر

رد شدن صلاحيت يكي يكي هنرمندان در انتخابات شورا شهر اتفاق داغ اين ماه بود كه «امين زندگاني» و حتي «حبيب الله كاسه ساز» از جمله این افراد بودند.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، سينماي ايران در اردیبهشت ماه دستخوش اتفاقات كانديداي شوراي شهر و اكران بود به طوري كه مریلا زارعی به برخی حواشی در مورد عضويت در شبكه اجتماعي فيس بوك با واكنش منفي داشت: هیچ ارتباطی با صفحاتی که به نام وی در فیس بوک وجود دارد و یا مطالبی که به نقل از من منتشر می‌شود، ندارم و مطالبی که درباره‌ام و یا به نقل از من مثبت و منفی منتشر می‌شود را تایید نمی‌کنم و در صورت ادامه اینگونه رفتارها مراتب را از طریق نیروی انتظامی و قوه قضاییه پیگیری خواهم کرد.
 
حواشي به كانديداتور برخي از هنرمندان از جمله داريوش مهرجويي، دانيال عبادي، حبیب الله کاسه ساز تهیه کننده سینما، امید زندگانی بازیگر، امین زندگانی بازیگر، اسماعیل آذر شاعر، محمد سلوکی مجری، افسانه بایگان بازیگر، دانیال عبادی بازیگر، عبدالحسین مختاباد خواننده، محمد رضا عیوضی بر مي گردد كه با تاييد اين خبر قصد حضور در شوراي شهر را دارند.
 
از ديگر رخداد‌هاي اين ماه مربوط به اكران فيلم‌ها است كه دو فيلم "برف روي كاج ها" و "زن مرد زندگي" جايگزين  فيلم هاي رژيم طلايي و قاعده تصادف شده است.
 
اختتامیه ‌سومین جشنواره بین‌المللی خلیج‌فارس با حضور وزیر ارشاد،نخستین جشنواره بین المللی پیامبر اکرم (ص) با موضوع طراحی نشانه نوشته «محمد رسوال الله» به ریاست مجیدی مجیدی و دبیری ابراهیم حقیقی ومزار معلمان هنرمند به مناسبت روز معلم، توسط هنرمندان و دست‌اندرکاران برنامه «جمعه ایرانی» و جمعی از بازیگران تلویزیون در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) غبارروبی شد از جمله برنامه های این ماه بود.  
 
دیگر برنامه این ماه اختتامیه جشنواره "روحانی در قاب سینما" با اجرای امیرحسین مدرس شب گذشته در سینما فلسطین برگزار شد.  
 
همچنین از خبرها و اتفاقات جشنواره کن نیز فیلم های ایرانی برای نمایش مشخص شدند و 12 فیلم از جمله "دربند"، "استرداد" از بنیاد فارابی، "هیس دخترها فریاد نمی زنند" و "ساکن خانه چوبی" از مرکز گسترش و مستند سینمایی و از سوی حوزه هنری "حوض نقاشی" و "خسته نباشید" معرفی شدند و همچنین چند فیلم خصوصی نیز در بازار حضور خواهند داشت.  
 
همچنين نخستین دی. وی.دی  "رالی ایرانی"در فروشگاه‌های سراسر کشور عرضه خواهد شد. مسابقه اول این مجموعه تنها در 3  دی.وی.دی منتشر شده که هر دی.وی.دی شامل دو قسمت بود.    
در مسابقه اول هنرمندانی چون محمدرضا فروتن، الناز شاکردوست، بهنوش بختیاری، سحر ولدبیگی، سیروان خسروی و نیما بانکی حضور دارند که با هم به رقابت خواهند پرداخت و فرزاد حسنی به عنوان مجری در این برنامه حضور داشتند.
 
درحالی سینما روزهای خود را در این ماه سپری می کرد که همچنان بحث داغ بازگشایی خانه سینما ادامه داشت به طوری که جواد شمقدری از انتخاب یک هیات پنج نفره از اهالی سینما به همراه هیات ساماندهی صنوف برای بازگشایی خانه سینما با مدیریت مهدی عظیمی خبر داد که پیش از این هیات هفت‌نفره‌ای برای تدوین اساس‌نامه‌ی خانه‌ی سینما تشکیل‌شده بود.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز درباره‌ی بازگشایی خانه سینما در روزهای پایانی دولت دهم گفت: کارها روال خود را طی می‌کنند و نتایج آن اعلام می‌شود همچنین در این میان مشایی مشاور رییس‌جمهور نیز اعلام کرد خانه سینما در دولت دهم بازگشایی خواهد شد.
 
البته محمد مهدی عسگرپور نیزمطرح کردن پسوند خانه سینما با جمهوری اسلامی بهانه جویی مسئولان برای تلف کردن وقت و کشاندن بازگشایی خانه سینما را به دوره بعد دانست.
 
همچنین خبری مبنی بر جشنواره "یاس" از سوی محمد عباسیان اعلام شد و براین اساس «مقصود جباری» را به عنوان مدیر اجرایی ، «مهدی حقیقی» را به عنوان مدیر امور استان‌ها و «علی قاسمی»را به عنوان مدیر بخش بین‌الملل دومین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس تهران منصوب کرد.
 
رییس‌جمهور در یکی از شبهای اردیبهشت به صورت سرزده در منزل پدری ابوالفضل پورعرب در جنوب تهران حضور یافت و ضمن عیادت از این بازیگر مشهور سینمای کشور، در جریان وضعیت سلامتی و روند درمان وی قرار گرفت.
 
در اين ماه حوزه هنري آثار شاخص خود را براي حضور در جشنواره كن معرفي و فيلم‌هاي سينمايي «خسته نباشيد» ساخته محسن قرايي و «حوض نقاشي» به كارگرداني مازيار ميري از محصولات حوزه هنري در سال 91 هستند كه در كنار «تاج محل» به كارگرداني دانش اقباشاوي در بازار كن به نمايش درآمد.   
 
همچنين فيلم «تاج محل» علاوه بر حضور در اين بازار، شهريورماه در سي و هفتمين جشنواره مونترال كانادا و در بخش مسابقه فيلم‌ هاي اول شركت کرد.   
 
رد شدن صلاحيت يكي يكي هنرمندان در انتخابات شورا شهر اتفاق داغ اين ماه بود كه تا كنون «امين زندگاني» و حتي «حبيب الله كاسه ساز» رد صلاحيت شدند.   
 
سرانجام فيلم سينمايي «گذشته» آخرين ساخته اصغر فرهادي و نامزد جشنواره فيلم كن 2013 با دريافت پروانه نمايش هفته آينده در سينماهاي ايران اكران مي‌شود.   
 
بنابراين گزارش بحث جنجالي خانه سينما همچنان ادامه داشت و با توجه به برگزاري جدي جلسات با هيات جديد به سرپرستي مهدي عظيمي ميرآبادي اعتراضات بسياري به سمت اين گروه بود اما مير آبادي با اعلام پيگيري براي بازگشايي نسبت به معترضان برخورد جدي داشت.
 
 
 
انتهای پیام/اق
برچسب ها: سینما ، حاشیه ، اردیبهشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار