رئیس انجمن آمار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تلاش بر ارتقای "فرهنگ آماری" در کشور

رئیس انجمن آمار ایران گفت: جامعه آماری کشور تلاش می‌کند تا ضمن ارتقای فرهنگ آماری بی‌اعتمادی آماری در جامعه را از بین ببرد.

محسن محمدزاده در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: در سال جاری همزمان با سال جهانی آمار، انجمن آمار ایران با کمک دستگاه‌های مختلف ستاد ملی جهانی آمار را تشکیل داد که از طریق آن هشت کمیته برنامه ریزی نیز فعال شدند.
 
وی ادامه داد: در قالب این هشت کمیته با انجام برنامه ریزی‌های صورت گرفته سعی شد تا فرهنگ سازی و توجه به اطلاعات آماری در سطح جامعه و کشور ارتقا یابد. 

رئیس انجمن آمار ایران تصریح کرد: اطلاع رسانی‌ها در جهتی انجام شد تا شهروندان بدانند باید حتما در زمان مراجعه مأموران آماری اطلاعات درست را ارائه دهند چه بسا اگر این اطلاعات صحیح نباشد آثار سوء نتایج حاصل شده به خود آن‌ها و در سطح کشور برمی گردد.

محمدزاده افزود: جامعه آماری کشور سعی می‌کند تا فرهنگ، دین و سواد آماری را در جامعه ارتقا دهد. 

وی تأکید کرد: باید برنامه ریزی‌ها در راستای این انجام شود تا کسانی که با آمارگیران مواجه می‌شوند اطلاعات درستی ارائه دهند. همچنین کسانی که اطلاعات را می‌گیرند نیز به روش علمی این کار را انجام دهند تا بی‌اعتمادی آماری موجود در جامعه و در سطح کشور از بین برود.

رئیس انجمن آمار ایران گفت: اگر آحاد جامعه اعتمادی به آمار نداشته باشند به‌‌ همان اندازه به مأموران آماری و مسئولان آماری کشور و نیز نتایج آماری اعتمادی ندارند.  

انتهای پیام/

برچسب ها: فرهنگ ، آمار ، ارتقا ، دین ، سواد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.