گردشگري در منطقه آزاد چابهار؛

جاذبه هاي گردشگري منطقه آزاد چابهار

منطقه چابهار جزء معدود مناطق کشور است که مملو از جاذبه های بی نظیر و کم نظیر طبیعی و تاریخی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،منطقه چابهار جزء معدود مناطق کشور است که مملو از جاذبه های بی نظیر و کم نظیر طبیعی و تاریخی است. به گفته بسیاری از مسئولان سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی، دست اندرکاران عرصه طبیعت و گردشگران این منطقه، چابهار قابلیت تبدیل شدن به قطب طبیعت گردی کشور را داشته و از این حیث از بسیاری از مقاصد گردشگری کشور برتر است. وجود جاذبه های طبیعی در این نقطه از کشور مرهون شرایط اقلیمی ، موقعیت خاص مکانی و جغرافیای تاریخی در ادغام با تحولات زمین ساختی و سایر متغیرهاست.
                                                  

در این منطقه می توان پدیده های متعدد ژئوتوریستی همچون فروسایی یا ساییدگی ، دگرشیبی یا ناجوری، فرسایش تفاصلی، هم شیبی، خوردگی، رخنمون یا برون زد و غیره را مشاهده کرد. جمیع این پدیده ها، خود می توانند به صورت منفرد، جاذبه های زیبایی محسوب شده و حجم انبوهی از اکوتوریست ها را به این منطقه سوق دهند.در خصوص جاذبه های تاریخی نیز می توان گفت ، یکی از مراکز مهم باستان شناسی کشور نیمه فلات شرقی است. این منطقه شامل استان های خراسان ، کرمان و سیستان و بلوچستان است .

تجربه دنياي زير آب در باشگاه غواصي

باشگاه غواصی بین المللی ، در پایین دست هتل لیپار و در محدوده منطقه آزاد واقع است. این باشگاه غواصی دارای مجوز از مراکز معتبر جهانی بوده و در زمینه آموزش و پرورش غواصی فعالیت دارد. تجربه دنیای زیر آب برای بسیاری از افراد علاقه مند حسی جاودانه و ماندگار محسوب و گردشگران متعددی این ورزش را تجربه می کنند.

                                               

سرمایه گذاری های انجام گرفته در خصوص توسعه این مرکز توسط بخش خصوصی ، این مکان را به باشگاه معتبر غواصی در منطقه مبدل ساخته است. جاذبه های بی بدلیل در اعماق آب خلیج چابهار و طبیعت بکر آن سالانه علاقه مندان بسیاری را به این خطه هدایت می کند. دریای اطراف چابهار به اذعان بسیاری از کارشناسان مطلوب ترین مکان برای غواصی در کشور بوده و در سطح بین المللی نیز کم نظیر است.

جذب گردشگر با شترسواري و گاو سواري

شتر سواری و گاری سواری از دیگر خدمات تفریحی – ورزشی است که در پلاژ ساحلی تیس واقع در محدوده منطقه آزاد به ویژه در ایام تعطیلات عرضه می شود. این فعالیت مفرح در قالب مسابقات با شکوه و کم نظیر در سطح کشور، علاقه مندان بسیاری داشته و مسافران و گردشگران بسیاری را جذب خود می کند.

قايق سواري و قايقراني

قرابت با دریای عمان ، موجبات راه اندازی تفریحات و ورزشهای دریایی را در این منطقه فراهم آورده است به طوری که مسئولان منطقه آزاد با خرید چند فروند قایق ، تشکیلات منظم و مفرحی را درخصوص جذب گردشگری و استفاده شهروندان و مسافران ایجاد کرده اند . اسکله و پلاژ ساحلی تیس در خصوص تفریحات دریایی محوریت داشته و پلاژ ساحلی خلیج در فلکه شیلات چابهار در این زمینه فعالیت دارد.

تاسیس و فعالیت باشگاه قایقرانی با همکاری اداره تربیت بدنی و واحد ورزش منطقه آزاد ، علاقه مندان مربوط به این ورزش مفرح را جذب کرده است . ورزش قایقرانی در تفرجگاه و پلاژ خلیج در محدوده شهر چابهار و منطقه آزاد انجام می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۱۱:۴۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
خوبه
آخرین اخبار