با موافقت دولت صورت می گیرد؛

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزش و پرورش و ورزش و جوانان با کمک خیرین

با موافقت دولت، پروژه های نیمه تمام دولتی آموزش و پرورش و ورزش و جوانان که پیشرفت فیزیکی هفتاد درصد دارند، با کمک خیران تکمیل می شود.

 به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  هیئت وزیران بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های آموزش و پرورش و ورزش و جوانان و تایید معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و به استناد بند(ب) تبصره(13) قانون بودجه سال 1393 کل کشور، آیین نامه اجرایی بند یاد شده را تصویب کرد.

بر این اساس، سازمان نوسازی، توسعه، تجهیز مدارس کشور، ادارات کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ها، وزارت ورزش و جوانان(شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی) و ادارات کل ورزش و جوانان استان ها مجازند پروژه های با پیشرفت فیزیکی حداکثر هفتاد درصد(70%) را بر اساس توافقنامه مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان ها یا مدیران کل ورزش و جوانان استان ها حسب مورد و خیرین مربوط (متناسب با نوع پروژه) و با استفاده از مشارکت آنها تکمیل کنند. در این توافقنامه باید برآورد مبلغ مورد نیاز که به وسیله خیرین تامین می شود و بازه زمانی اجرای تعهد ذکر شود.

همچنین نام گذاری پروژه های تکمیل شده توسط خیرین انجام می شود و تغییر آن بدون موافقت آنها امکان پذیر نیست.

بر اساس این مصوبه، استانداری ها موظفند مقدمات قانونی حذف پروژه هایی را که از محل منابع استانی شروع و توسط خیرین تکمیل می شوند، از تعهدات موافقتنامه ای استان مهیا کنند.
وزارت ورزش و جوانان (شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی) و سازمان نوسازی، توسعه، تجهیز مدارس کشور، موظفند گزارش عملکرد مالی و عملیاتی پروژه هایی را که از منابع ملی اجرا می شوند، به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ارسال کنند.
این مصوبه مورخ 25/12/1392 از سوی اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.
بند(ب) تبصره(13) قانون بودجه سال 1393 کل کشور
ب - به وزارت آموزش و پرورش (سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور) و وزارت ورزش و جوانان اجازه داده می‌شود که پروژه‌های نیمه‌تمام دولتی خود را بر اساس آیین‌نامه‌ اجرائی که به پیشنهاد وزارتخانه‌های مذکور و تأیید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور به تصویب هیئت‌وزیران می‌رسد، با استفاده از مشارکت خیّرین تکمیل کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: دولت ، خیر ، تکمیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.