مشهد/

برای نخستین باردر خراسان رضوی اجرا شد اجرای طرح ال پی جی در شهرستان سبزوار

رئیس شرکت پخش فرآروده های نفتی سبزوار از اجرای طرح ال پی جی برای نخستین بار در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد عیسی افتخاری در جمع خبرنگاران اظهار داشت:این عملیات به معنای سنجش دما،سطح ،آب برای مخازن ،انبارهای نفتی و مجاری عرضه سوخت اجرا میشود که به صورت آنلاین اطلاعات فرآورده های نفتی در این حوزه ها رصد میشود.

وی با بیان اینکه این طرح به صورت پایلوت در این شهرستان اجرا میشود تصریح کرد:خوشبختانه ما در سبزوار دارای ظرفیت های بالای خوبی در حوزه های پژوهشی هستیم و توانسته ایم در سال جاری رتبه ممتاز در اجرای پروژه های پژوهشی را کسب کنیم.

وی با بیان اینکه منطقه نفتی سبزوار دارای قدمت تاریخی بسیار زیادی است یادآورشد: این مجموعه بیش از 80 سال قدمت دارد و این قدمت تاریخی این منطقه را از تمام مناطق سطح کشور منحصر به فرد کرده است.

افتخاری از ارتقا لوله انتقال نفت 6 اینچ شاهرود به سبزوار نیز خبرداد وخاطرنشان کرد: قدمت این خط لوله به بیش از 50 سال قبل بازمیگردد و در جهت افزایش سرعت انتقال نفت نیز این عملیات صورت میگیرد و لوله 6 اینچ به 10 اینچ ارتقا خواهد یافت.

رئیس شرکت پخش فرآروده های نفتی سبزوار با اشاره به نقش مهم شرکت نفت در اجرای برنامه مهم اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی گفتمانی است که مقام معظم رهبری با ترسیم آن در حقیقت راه روشنی را در ارتباط با استفاده از داخل و حرکت به سمت خودکفایی ملی نشان داده اند .

وی افزود: در این زمینه شرکت ملی نفت در خط مقدم این حرکت قرار داده ما با اجرای طرح هدفمندی سوخت ،اجرای سامانه های الکترونیکی و... در کاهش مصرف سوخت و صرفه جویی در آن درحقیقت گام مهمی را در تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته ایم .

وی با بیان اینکه اجرای طرح سامانه های هوشمند از مهمترین اقداماتی بود که شرکت پخش فرآورده های نفتی در اجرای آن موفق عمل کرده است افزود: این نکته را باید به جرات گفت که در اجرای فناوری ITو سامانه های هدفمندی سوخت در جهان بی نظیر عمل کرده ایم.

وی گفت: فرآروده های نفتی از طریق لوله 22 اینچ شاهرود به شهرستان انتقال میابد و ما نیز در انبارهای خود قابلیت ذخیره سازی بیش از 100 میلیون لیتر فرآورده اعم از بنزین ،نفت وگاز را دارا هستیم.

وی با اشاره به اینکه روزانه بیش از 2 میلیون لیتر فرآورده نفتی بارگیری و به مراکز توزیع تحویل داده میشود گفت:بخشی از تامن سوخت استان خراسان شمالی شامل شهرستان های بجنورد واسفراین و شهرستان های اطراف سبزوار نیز برعهده ما است.

وی ناوگان حمل ونقل و مجاری عرضه سوخت را از مهترین ارکان در انتقال این نیاز مهم دانست و تصریح کرد:بیش از 100 دستگاه نفتکش با پیمایش بیش از 30 هزار کیلومتر راه وظیفه انتقال این محصولات را به جایگاه های عرضه و محل های توزیع برعهده دارند که حضر همین ناوگان در شهرستان یک مزیت اقتصادی مهم نیز هست.

افتخاری با اشاره به اینکه بیش از 33 جایگاه عرضه سوخت بنزین نفت و گاز در سطح منطقه فعال هستند یادآورشد:بیش از 22 جایگاه عرضه CNG ،بیش از 213 فروشندگی نفت در روستاها و 7 باب تاسیسات گاز مایع وظیفه تامین انواع فرآورده های نفتی را دارند.

افتخار با اشاره به حوزه تحت پوشش منطقه نفتی سبزوار خاطرنشان کرد: شرکت فرآورده های پخش در منطقه نفتی سبزوار به بیش از 8شهرستان،14 بخش و618 روستا خدمات رسانی میکند که با توجه به ظرفیت بالای منطقه نفت سبزوار از ما خواسته شده تا تامین سوخت درشهرستان کاشمر را نیز در دست بگیریم .

برچسب ها: نفت ، فرآورده ، ال پی جی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.