یک روانشناس تاکید کرد؛

"بازی‌های رایانه‌ای" موجب وابستگی نوجوانان می‌شود

کودکان و نوجوانان با انجام بازی‌های رایانه‌ای هیجاناتشان بیشتر تخلیه شده که این تخلیه هیجانات برای بعضی افراد تخلیه کننده است و آن‌ها را به این گونه بازی‌ها وابسته می‌نماید.

امیر مسعود رستمی، روان شناس و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در ابتدا بازی‌های رایانه‌ای به پنج دسته تقسیم می‌شوند: بازی‌های فکری، ورزشی، ماجراجویی، جنگی و تخیلی. در بین  این بازی‌های رایانه‌ای، بازی‌های جنگی،ماجراجویی و ورزشی بیشترین طرفدار را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: سیاستی در بازی‌های رایانه‌ای وجود دارد که به این صورت سیاست مداران به دنبال این مسئله هستند که کودکان و نوجوان به نوعی دچار وابستگی رایانه‌ای شوند.

این سیاست مداران به این نتیجه رسیدند که برای وابسته کردن کودکان و نوجوانان به بازی‌های رایانه‌ای باید از یک تقویت کننده استفاده کنند و ابزار هیجان و تخلیه هیجانی را به گروه بازی‌های رایانه‌ای اضافه کردند. یعنی افرادی که این گونه بازی‌ها را انجام می‌دهند، هیجاناتشان بیشتر تخلیه می‌شود که این تخلیه هیجانی برای بعضی افراد تقویت کننده است و آن‌ها را به این گونه بازی‌ها وابسته می‌نمایند.

انتهای پیام/
برچسب ها: بازی ، رایانه ، کودک ، وابستگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار