فرانس24:

اوکراينی‌ها بشدت نگران تجزيه کشورشان هستند

طرفداران اتحادیه اروپا روز گذشته در میدان استقلال کی‌یف با نا‌امیدی و ناتوانی شاهد تجزیه کشورشان بودند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس24، مردم اوکراین نگران تجزیه کشورشان هستند. خبرنگار این شبکه گزارش داد: طرفداران اتحادیه اروپا روز گذشته در میدان استقلال کی‌یف با نا‌امیدی و ناتوانی شاهد تجزیه کشورشان بودند.

تجمع روز یکشنبه در میدان استقلال از تجمعات اعتراضی ماه نوامبر کم رنگ‌تر بود . این میدان پیشتر محل اعتراض به" ویکتور یانوکوویچ "رئیس جمهور مخلوع اوکراین بود و  اکنون به محل تجمع مخالفان جنگ و مخالفان دخالت نظامی روسیه در کریمه است.

" یوری لوتسنکو "وزیر کشور اسبق اوکراین و از سیاستمداران محبوب کنونی در  بین معترضان حاضر در میدان استقلال در خصوص احتمال خرابکاری روسیه در زمان انتخابات ریاست جمهوری اوکراین در بیست و پنجم ماه مه آینده هشدار داد.

"لوتسنکو "یادآور شده است تا زمانی که بخشی از کشور در اشغال باشد و اوکراین استقلال آن را به رسمیت نشناسد این مسئله برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دردسر ساز خواهد بود. کی یف  از احتمال نفوذ نظامی روسیه در مناطق شرقی این کشور بسیار نگران  است.

این خبرنگار ادامه داد ؛ در شرق کشور نیز راهپیمایی‌هایی در حمایت از روسیه بر پا شده است و مسئولان اوکراین در کی‌یف می‌گویند ، روسها به این راهپیمایی‌ها دامن می زنند و گاه به صورت ساختگی  راهپیمایی ترتیب می‌دهند.

به نظر می‌رسد ساکنان شرق اوکراین هر چند به مسئولان جدید کی یف بد گمان هستند، نمی‌خواهند از اوکراین جدا شوند.  یکی از مسئولان امنیتی کشور اعلام کرده است نیروهای امنیتی موفق شده اند طرح توطئه روسها را برای اغتشاش آفرینی در هشت استان شرقی و جنوبی کشور خنثی کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار