اصفهان/

پیش بینی برای اسکان ۱۵۰ هزار نفر شب خواب در ايام نوروز برای شهر اصفهان

شهردار اصفهان اعلام كرد: پیش بینی هاي لازم برای اسکان تعداد ۱۵۰ هزار نفر شب خواب در ايام نوروز برای شهر اصفهان انجام شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، سيد مرتضي سقاييان نژاد گفت: از ۴ ماه پيش كارگروه هاي ستاد تسهيلات سفر شهر اصفهان تشكيل شده و هدف اصلي اين ستاد علاوه بر هماهنگي، كاهش و حذف چادر خوابي در فضاهاي روباز است .

وي با بيان اين كه ۸ ستاد هدایت و اسکان در ورودي شهر و در لايه هاي مختلف شهر به مسافران خدمات رساني مي كند اذعان داشت: با استقرار اين مهم موضوع اسكان مسافر قبل از ورود به شهر حل و از بروز گره های ترافیکی در مرکز شهر جلوگیری مي شود.

شهردار اصفهان با تاكيد بر اين كه اولويت اول براي اسكان مسافران هتل ها و مهمانپذیرها است اذعان داشت: اتحاديه مشاوران املاك نيز ۲۰ هزار خانه استيجاري براي اسكان مسافران پيش بيني كرده است.

وي اضافه كرد: باغ فدک به عنوان محلی جهت استقرار چادر خواب در نوروز۹۳ است اما سیاست کلی ستاد اسکان مسافران در هتل ها و مهمانپذیرها و مسافرخانه ها و در مرحله بعدی در مدارس آموزش و پرورش و منازل استیجاری است به طوري كه ۴۰ محل اقامتي در اين زمينه پيش بيني شده است.

سقاييان نژاد از استقرار دکه هاي اطلاع رساني در سطح شهر نيز براي توزيع نقشه وبرقراری تورهاي گردشگري نيمه روزه و يك روزه در ايام نوروز براي مسافران خبردادو تاكيد كرد: رویکرد اصلی ستاد افزايش كيفيت استفاده از امكانات عمومي شهر به گونه اي كه مسافران ايام به ياد ماندني را تجربه كنند.

شهردار اصفهان با اشاره به ممنوعيت تردد خودرو در ميدان امام (ره) از ابتداي فرودين ماه 93 افزود: احداث پاركينگ هاي حافظ و حكيم از جمله زيرساخت ها و تسيهلات اجراي طرح ممنوعيت تردد خودرو در ميدان امام (ره) است.

وي با اشاره به اهتمام سازمان آرامستان هاي شهرداري براي زيارت اهل قبور باغ رضوان در پنجشنبه آخر سال و اولين روز سال جديد اظهار داشت: پيش بيني مي شود حضور شهروندان در روز پنجشنبه ۲۹ اسفندماه در بعدازظهر و عصر افزايش يابد.

سقاييان نژاد با بيان اين كه در ايام نوروز تسهيلات تفريحي شهر براي ايام نوروز فراهم شده است اذعان داشت: تله سيژ ناژوان از شركت مهندسي و بازرسي اشكوفر اتريش تاييد شده و در ايام نوروز در اختيار مسافران و شهروندان قرار مي گيردهمچنين مرحله دوم تله كابين صفه تا ۱۰ روز آينده تكميل مي شود. /ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.