رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج):

افزایش رشته‌های PHD در سال آینده

دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله آمادگی ایجاد رشته‌های P. H. D را در سایر مراکز برای سال تحصیلی ۹۳ دارد.

دکتر جعفر اصلانی، رئیس دانشگاه حضرت بقیه‌الله (عج) در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران افزود: در سال تحصیلی پیش‌رو دانشگاه آمادگی خود را برای ایجاد رشته‌های P. H. D اعلام کرده است که در صورت موافقت‌های وزارت بهداشت در ۲ الی ۳ مرکز دیگر این دانشگاه رشته‌های مذکور راه اندازی شد و جذب دانشجو صورت می‌گیرد. 

وی با اشاره به اینکه گسترش تحصیلات تکمیلی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های تحصیلی دانشگاه بقیه‌الله در تقویم ۹۳ است تأکید کرد: هم اکنون رشته‌های  PHD در ۳ مرکز تحقیقاتی این دانشگاه دایر و دانشجویان مشغول به تحصیل در این رشته‌ها هستند و نکته قابل توجه این است که با توجه به رشد روز افزون علوم و فنون جدید انتظار حمایت‌های بیشتری را از وزارت بهداشت برای ارتقاء کیفیت و سطح آموزشمان داریم.

رئیس باشگاه علوم پزشکی  بقیه‌الله همچنین ادامه داد: ما باید بتوانیم حتی در سخت‌ترین شرایط به فناوری‌های روز دنیا تجهیز شویم و به دشمنان دیرینه‌مان بفهمانیم که جوانان ما همیشه آماده‌اند تا قله‌های علم را فتح کنند و نه تنها ترسی از تحریم‌ها ندارند بلکه آن را به فرصتی برای پیشرفت تبدیل می‌کنند. 

جعفر اصلانی ضمن بیان اینکه سیستم‌های آموزشی کشورمان قدیمی است، اظهار داشت: سیستم‌های آموزشی در همه دانشگا‌ه‌های برجسته دنیا متفاوت است و ما باید بتوانیم این سیستم را در براساس علوم روز دنیا تغییر دهیم و هم اکنون نیز برای رسیدن به این مهم در دانشگاه درحال طراحی سیستمی جامع و کامل هستیم. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) و متخصص بیماری‌های داخلی و فوق تخصصی ریه در ادامه گفت: درحال حاضر سیستم جامعی تحت عنوان ارتقاء و به روزآوری روشهای آموزشی به همت اساتید برجسته این دانشگاه در حال طراحی است که تأثیر بسزایی در ایجاد تحولی اساسی در به روز شدن اطلاعات و کیفیت‌های آموزشی و گسترش آن طی برنامه‌ای مشخص و منسجم و چند ساله دارد. 

وی همچنین افزود: ما باید شیوه‌های آموزشیمان را منطبق با آخرین تحولات آموزشی در دنیا تطبیق دهیم اما متأسفانه خیلی از حمایت‌های مستقیم بهره‌مند نیستم و در بیشتر این حمایت‌ها شاید جنبه‌های حمایت معنوی پررنگ‌تر از عملی و اجرایی دیده شود. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار