نکو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

ضرورت تصویب قوانینی محکم برا مبارزه با فسادهای اقتصادی و اداری

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: همکاری قوا و در پیش گرفتن استراتژی مشخص برای برخورد با جرائم می‌تواند در فساد اداری و ویژه‌خواری اقتصادی تاثیر گذاشته و از آن بکاهد.

ابراهیم نکو دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در مورد راهکارهای مبارزه با فساد اداری و ویژه‌خواری گفت: مسئله مبارزه با ویژه‌خواری و فساد اداری تا زمانی که عزم راسخ نباشد که برای این مسئله اقدام کند امکانپذیر نیست.
 
وی ادامه داد: در صورت وجود این اراده مطمئنا بخش قابل توجهی از این مشکل حل خواهد شد زیرا باید از نزدیک‌ترین افراد شروع کرد.
 
نکو تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر این زمینه را شاهد نیستیم زیرا این مسئله ریشه دوانده و ویژه‌خواران اقتصادی بدون اینکه در معرض دید باشند بسیاری از اعمال خود را انجام می‌دهند و به راحتی فکر می‌کنند که این مسئله نیز جزئی از وظایف آنهاست.
 
دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین اظهار داشت: همکاری قوا و در پیش گرفتن استراتژی مشخص برای برخورد با این گونه پدیده‌ها می‌تواند در فساد اداری و ویژه‌خواری اقتصادی تاثیر گذاشته و از آن بکاهد.
 
وی تاکید کرد: اما مطمئنا اول از همه باید قوانین محکمی را در این زمینه تصویب نمود و فساد اداری و اقتصادی را متناسب با این قوانین مورد ارزیابی قرار داد یعنی قوانینی تصویب شود که قابلیت اجرایی داشته و بتوانیم آنها را اجرا کنیم.
 
نکو در پایان خاطرنشان کرد: مطمئنا اگر این اقدامات انجام گیرد و قوانین توسط افراد نترس و کسانی که تفاوت قائل نمی‌شوند اجرا گردد و شناسایی افراد و حوزه‌ها با دقت و به درستی انجام پذیرد می‌توانیم از تحقق اهداف شوم سودجویان و سواستفاده کنندگان در نظام‌های اداری و حوزه‌های اقتصادی کشور جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار