نشست وزير بهداشت با اعضاي هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تبريز/اعتبارات محقق شود سطح سلامتی ارتقا می یابد

نشست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب­دا، دكتر سیدحسن هاشمي درسفر به تبريز درجمع اعضاي هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تبريز با اشاره به مشكلات موجود در حوزه سلامت گفت: از گذشته هاي دور، حوزه سلامت مورد بي توجهي قرار گرفته است و در دولت هاي گذشته مشكل همه وزراي بهداشت اولويت دار نبودن حوزه سلامت بود.

وی با اشاره به شناخت ريیس جمهوري از حوزه سلامت ایران و كشورهاي دیگر گفت: دكتر روحاني معتقد است اين دولت بايد در حوزه سلامت قدمهاي مؤثر و مثبتي بردارد.

دكتر هاشمي با تاكيد بر پيچيدگي هاي موجود در حوزه سلامت گفت: حوزه سلامت در دانش، منابع و زيرساخت ها دچار مشكل است و اداره بخش بهداشت و سلامت و ايجاد رضايتمندي كار سختي است.

وي اظهار داشت: با همدلي هيات وزيران و حمايت كميسيون بهداشت مجلس در جهت سامان بخشيدن به اين حوزه شاهد موفقيت در اجراي برنامه هاي وزرات بهداشت و درمان خواهيم بود.

دكتر هاشمي افزود: با محقق شدن بودجه اختصاصي بهداشت، گشايشي در حوزه بهداشت و درمان در تمام طبقات و همه اقشار بوجود خواهد آمد.

وي به کاهش جمعیت مناطق روستايي طي 35 سال گذشته نسبت به جمعیت شهری از 70 درصد به 30درصد اشاره كرد و گفت: با محقق شدن بودجه، نيازهاي بهداشتي و درماني روستاها و حاشيه شهرها مرتفع خواهد شد.

وزيربهداشت و درمان و آموزش پزشكي با اشاره به تلاش چند ماهه گذشته وزارت بهداشت در ايجاد آرامش نسبي در حوزه دارو گفت : هدف گذاري اصلي وزارت بهداشت، پوشش عمومي مراكز بهداشتي كل كشور و توجه به مناطق محروم است.

وي با اشاره به كمبود پزشك متخصص در مناطق محروم گفت: با ارتقاي تعرفه ها در بخش دولتي فضاي رقابتي با بخش خصوص سالم فراهم مي شود و با حفظ حقوق مردم و بيماران و اخلاق مداري و انجام كنترل و نظارت، به سطح بهتري در ارتقاي سلامت دست خواهيم يافت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار