تکرار/

دیلی استار: انتشار شایعات و خبرهای منفی در مورد ایران در رسانه‌های غربی

نویسنده در مقاله‌ای كه در روزنامه "دیلی استار"(درسال 92) منتشر كرد به انتشار شایعات و خبرهای منفی در مورد جمهوری اسلامی ایران در رسانه های غربی و بخصوص رسانه های آمریكایی پرداخته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از دیلی استار، "رامی جی. خوری"  با انتقاد از منفی جلوه دادن ایران در رسانه های آمریكایی می نویسد "یكی از منفی ترین جنبه های رسانه های آمریكایی انست كه مدت زمان زیادی را صرف سیاه نمایی علیه جمهوری اسلامی ایران می نمایند. من ماه گذشته به آمریكا سفر كردم. در جریان سفرم مشاهده كردم كه رسانه های اصلی آمریكایی اخبار منفی ای را در مورد ایران پوشش می دادند. واقعیت آنست كه نشریات آمریكایی اخبار ایران را انعكاس نمی دهند بلكه بجای آن حملات ایدئولوژیك سازماندهی شده از سوی آمریكایی ها و صهیونیست هاست كه در رسانه های آمریكایی مطرح می شوند." 

وی در ادامه می افزاید "تمام رسانه های آمریكایی "نیویورك تایمز"، "واشنگتن پست" و "وال استریت ژورنال" و شبكه های تلویزیونی اخباری را در مورد ایران منتشر می كنند كه در آنها دائما این تصور به بیننده القا می شود كه می بایستی از ایرانیان بترسند. گزارشاتی كه همگی بی پایه و بدون ارائه شواهد قابل اطمینان هستند." 

نویسنده مقاله به شایعات منتشر شده از سوی رسانه های غربی و تلاش آن رسانه ها در منفی جلوه دادن جمهوری اسلامی ایران اشاره دارد و می افزاید "دو نكته غلط در مورد ایران از سوی رسانه های آمریكایی منتشر می شوند. نخست آنكه این رسانه ها در صددند تا جمهوری اسلامی ایران را تهدیدی برای جهان معرفی كنند. نكته دوم آنكه رسانه های غربی صرفا بر برنامه هسته ای ایران تمركز نموده اند. آنان مدعی هستند كه برنامه هسته ای ایران ماهیت نظامی دارد." 

وی در ادامه می افزاید "من تردیدی ندارم ارزیابی بی طرفانه ای از سوی رسانه های آمریكایی در مورد جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد. می توانم بگویم كه اقدام رسانه های آمریكایی در مورد پوشش اخبار مرتبط با ایران كاملا تبهكارانه است. من در طول دوران روزنامه نگاری خود آموخته ام كه در این حرفه صحت بیان خبر، داشتن محتوایی متوازن و همراه با عمق و بستر لازم است كه رسانه های آمریكایی آن را رعایت نمی كنند. رسانه های آمریكایی بدین خاطر در مورد ایران به ارائه گزارشات و اخبار منفی می پردازند تا افكار عمومی آمریكایی را متقاعد سازند كه ایران یك تهدید است و می بایستی تحریم های بیشتری علیه آن كشور اعمال شود. رسانه های آمریكایی در طول دو سال گذشته دائما گزارشاتی نیز در مورد احتمال حمله نظامی رژیم صهیونیستی علیه ایران منتشر كرده اند. اقدامی كه برخلاف هرگونه مفاد حقوق بین الملل می باشد." 

نویسنده در ادامه انتقادات خود از رسانه های آمریكایی و انعكاس اخبار منفی شان در مورد كشورمان می افزاید "من در این باره واقعا سردرگم شده ام. هر روز داستان هایی واهی در مورد تلاش ایران در جهت دستیابی به سلاح هسته ای منتشر می شود. رسانه های آمریكایی در این گزارش ها مدعی می شوند كه "مقامات معتقدند" یا "برخی تحلیلگران بر این باورند" و دائما ظن های باطلی را در مورد برنامه هسته ای ایران مطرح می سازند در صورتی كه شواهدی برای اثبات ادعاهای خود مطرح نمی سازند." 

وی در ادامه می افزاید "رسانه های همگانی غربی تنها با خط مشی ایدئولوژیك دولت های شان به انعكاس اخبار ایران می پردازند. در مورد عراق نیز رسانه های آمریكایی با انتشار خبرهای واهی و شایعات در مورد آن كشور جنایات خود علیه انسان های بیگناه در عراق را توجیه كردند." 

وی در ادامه می افزاید "رسانه های آمریكایی می بایستی سعی كنند تا حقایق را در مورد ایران منعكس نمایند. این رسانه ها می توانند پیشرفت مرتبط با مذاكرات هسته ای میان ایران و قدرتهای جهانی عضو گروه 1+5 (پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به همراه آلمان) در آلماتی قزاقستان را منعكس سازند. من امیدوارم كه دانشجویان رشته روزنامه نگاری به تقویت اخلاق حرفه ای روزنامه نگاری بپردازند و این كار را در بستر سیاسی و فنی مناسبی انجام دهند. این كار بهتر از آن است كه انها همچون عروسك های خیمه شب بازی دولتهای آمریكا و رژیم صهیونیستی عمل نمایند." 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار