فرمانده هوانیروز ارتش به مناسبت 15 آذر روز هوانیروز با تشریح دلاورمردی‌های شهید کشوری و نحوه شهادت او گفت: عملیات "نویگیشن- فورمیشن" جدیدترین عملیات هوانیروز در پروازهایمان است که الحمدلله مورد رضایت مسئولین هم واقع شده و توانایی هوانیروز را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین دستاوردهای دفاعی کشورمان که در آذر سال 1392 افتتاح شد، به شرح ذیل است:


نخستین "رادار سه بعدی" رونمایی شد

نخستین سامانه رادار سه بعدی مراقبت هوایی به نام "عصر" با حضور جانشین فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی دریایی ارتش رونمایی شد.


رادار سه بعدی "عصر" اهداف را تا 200 کیلومتر شناسایی می‌کند

جانشين فرمانده کل ارتش گفت: از صفر تا صد این رادار به صورت کامل و بومی تهیه شده و این مجموعه می‌تواند تا 200 کیلومتر اهداف خود را با سطح مقطع راداری 4 متر مربع دریافت کرده و کشف و شناسایی کند.


فناوری "رادار عصر" هم در ساحل و هم در شناورها قابل استفاده است/ رونمایی از بزرگترین ناو آموزشی و موشک‌انداز "نیزه"

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه دستیابی به فناوری رادار عصر نیازمندی در عرصه دریا بود گفت: روز شنبه بزرگترین ناو آموزشی کشور در بندرعباس و روز یکشنبه ناو موشک انداز نیزه و چند بالگرد مین روب و ضد سطحی در بوشهر رونمایی خواهند شد.


افزایش توان نداجا با الحاق زیردریایی نیمه‌سنگین فاتح

وزیر دفاع گفت: با الحاق زیردریایی پیشرفته فاتح در آینده به ناوگان دریایی ارتش، وزارت دفاع گام دیگری در توسعه توان عملیاتی این نیروی راهبردی برخواهد داشت.


الحاق ناوهای موشک‌انداز "نیزه" و "تبرزین" و ناو لجستیک "سیرجان" به نداجا

2ناوموشک‌انداز و یک فروند ناو لجستیک پس از طی مراحل مختلف بازسازی و ارتقا، به ناوگان دریایی ارتش ملحق شد.


عملیات "نویگیشن- فورمیشن" جدیدترین عملیات هوانیروز/ کارآیی بالگردها و خلبانان ایران

فرمانده هوانیروز ارتش به مناسبت 15 آذر روز هوانیروز با تشریح دلاورمردی‌های شهید کشوری و نحوه شهادت او گفت: عملیات "نویگیشن- فورمیشن" جدیدترین عملیات هوانیروز در پروازهایمان است که الحمدلله مورد رضایت مسئولین هم واقع شده و توانایی هوانیروز را نشان می‌دهد.


بهره‌برداری از جدیدترین طرح‌های فنی و عملیاتی پدافند هوایی در شرق کشور

جدیدترین طرح‌های فنی و عملیاتی پدافند هوایی در شرق کشور، امروز با حضور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.


زیردریایی نیمه سنگین تحویل نیروی دریایی خواهد شد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه طراحی زیردریایی نیمه سنگین انجام شده و ساخت بدنه آن به پایان رسیده گفت: با انجام مراحل آزمایشی و تجهیزاتی این زیردریایی انشاء‌الله تحویل نیروی دریایی خواهد شد.


بسیاری از مراحل کار پهپاد RQ170 ایرانی انجام شده است

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: بسیاری از کارهای مربوط به این پهپاد انجام شده و ان‌شاالله در آینده توضیح داده خواهد شد.


رونمایی از نرم افزارهای جنگ نرم / ارتباط علمی سپاه با خارج از کشور

رئیس پژوهشکده علوم اسلامی امام صادق(ع) در پاسخ به سوالات خبرنگاران با اعلام خبر رونمایی از نرم افزارهای جدید جنگ نرم، انسان مطلوب، استفائات جدید مقام معظم رهبری گفت: این پژوهشکده بیش از صد عنوان کتاب درباره دفاع مقدس منتشر کرده و یک کار بنیادی با عنوان مکتب دفاعی اسلام بالغ بر سی تا چهل کتاب در حوزه های چیستی دفاع، جنگ نرم،‌ امنیت و مبانی دفاعی و امنیتی اسلام را در دست انتشار دارد که شاید تا بیست سال طول بکشد.


وزير دفاع از "سامانه تشخيص تهديدات سايبري" و "تلفن همراه امن" رونمايي کرد 

همزمان با آغاز هفته پژوهش از 12 محصول بومي فناورانه در حوزه سايبري با حضور وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و دكتر غلامرضا جلالي رئيس سازمان پدافند غير عامل كشور رونمايي و نمايشگاه صنعت بومي سايبري افتتاح شد.


سامانه S200 به موشک صیاد 2 دست یافت/ چندین برابر شدن قدرت توانمندی و تصمیم‌سازی در شبکه پدافند کشور

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: قدرت توانمندی و تصمیم‌سازی در شبکه پدافند هوایی کشور با بومی‌سازی سیستم فرماندهی و کنترل هوایی چندین برابر می‌شود.


نخستین طرح ملی «موقعیت‌‌یابی زمین‌پایه» رونمایی شد

نخستین طرح ملی «موقعیت‌‌یابی زمین‌پایه» با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد.


از بومی‌سازی ناوهای موشک‌انداز تا ساخت کشتی اقیانوس پیما در صنایع دریایی

سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع توانسته با تولید انواع شناورهاي سطحي، زيرسطحي، تندر، اثرسطحي، سازه هاي دريايي، سامانه‌هاي سلاح زيرآبي و كنترل آتش دريايي، ناوشکن، شناور راکت‌انداز، قایق‌های پرنده، هواتندر، سامانه اژدر والفجر بومی، موشک کروز دریایی «ظفر»، موشک‌انداز کلاس پیکان و ده‌ها دستاورد بومی نقش مهمی در حراست از مرزهای آبی ایران ایفا کند.


جایگاه نیروی دریایی ارتش ایران در جهان تک‌رقمی شد

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش در شرق اقیانوس هند و ادامه آن به سمت خاور دور، جایگاه نیروی دریایی را در جهان ارتقا داده است.


رادار برد بلند «آرش» وارد چرخه عملیاتی پدافند هوایی شد

مراسم رونمایی و آغاز به‌کار رادار قدرتمند و بومی آرش با حضور امیر فرزاد اسماعیلی در یکی از سایت‌های راداری کشور انجام شد.


انهدام اهداف متحرک هوایی و زمینی توسط جنگنده‌های فانتوم و سوخو ۲۴ ارتش

در دومین روز از مرحله اصلی رزمایش فداییان حریم ولایت جنگنده بمب‌افکن‌های راهبردی سوخو ۲۴ و هواپیماهای شکاری فانتوم با انهدام اهداف ثابت و متحرک هوایی و زمینی عملیات رزمی خود را با موفقیت انجام دادند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار