آقا‌محمدی طی تذکری در صحن:

قبح دخالت در امور داخلی ایران برداشته شده است/ اگر وزارت خارجه عرضه ندارد مجلس ورود پیدا کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه این روزها قبح دخالت در امور داخلی ایران برداشته شده گفت: اگر وزارت امور خارجه عرضه ندارد تا مهمانانش را کنترل کند باید مجلس ورود پیدا کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، ابراهیم آقا محمدی نماینده مردم خرم‌آباد در جلسه غیر رسمی نوبت عصر امروز مجلس به تذکری گفت: علی‌رغم سر و صدای تیم مذاکره‌کننده و اینکه حق غنی‌سازی برای ما توسط 1+5 به رسمیت شناخته شده همه ما شاهد هستیم که خانم اشتون در جریان سفر به تهران حاضر نشد حق غنی‌سازی ایران را به رسمیت بشناسد.

وی افزود: خانم اشتون با بازی کردن با کلمات از قضیه گذشت و متاسفانه وزارت امور خارجه همانند بسیاری از موارد عکس‌العملی به این موضوع نشان نداد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: علاوه بر این خانم اشتون در چند مورد در امور داخلی ایران دخالت کرد چه در ملاقات با زندانیان و فتنه‌گران و ضد انقلاب و چه در اظهارنظر در رابطه با اعضای تیم مذاکره‌کننده و پیشنهاد استاندار اصفهان به عنوان عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای شاهد بودیم وزارت امور خارجه هیچ عکس‌العملی نشان نداد.

نماینده خرم‌آباد تاکید کرد: این روزها قبح دخالت در امور داخلی ایران برداشته می‌شود به طوری که اروپایی‌ها به راحتی به ایران می‌آیند و با معارضین و زندانیان ما ملاقات می‌کنند و وزارت خارجه هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد.

وی تاکید کرد: تنها توجیه وزارت امور خارجه این است هیچ هماهنگی با ما انجام نشده است، اگر وزارت امور خارجه واقعا این عرضه را ندارد که مهمان‌ها را کنترل کند باید مجلس در این رابطه ورود کند و تصمیمی بگیرد که جلوی این دخالت‌ها گرفته شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: رسمیت ، شاهد ، اشتون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار