سعادت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

احیای دریاچه ارومیه اولویت اصلی استان در سال 93

استاندار آذربایجان غربی گفت: یک گروه تحقیقاتی زیر نظر دانشگاه شریف در راستای احیای دریاچه ارومیه کار تحقیقاتی را آغاز کرده و امید داریم در پایان اردیبهشت ماه سال 93 برنامه خود را در این باره ارائه دهند.

"قربانعلی سعادت" استاندار آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران درباره اولویت‌های این استان در سال 93 گفت: در حال حاضر شرایط وی‍ژه‌ای در استان آذربایجان غربی وجود دارد به گونه‌ای که استانداری 1700 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است و این در حالی است که تنها 190 میلیارد تومان بودجه برای استان درنظر گرفته شده است لذا به طور حتم باید درایت ویژه‌ای برای حل این مشکل و کمبود بودجه در سال 93 اتخاذ کرد.
 
وی افزود: استانداری آذربایجان غربی تدابیر ویژه‌ای را برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان در نظر گرفته است.
 
سعادت تصریح کرد: درصدد هستیم زمینه لازم را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای بخش‌های تجارت، صنعت و گردشگری در سال 93 فراهم کنیم.
 
وی با اشاره به این که استان آذربایجان غربی دارای ظرفیت‌های معدنی بسیاری است تاکید کرد: درصدد هستیم در سال 93 در زمینه استفاده از ظرفیت‌های معدنی استان تدابیر ویژه‌ای را اتخاذ کنیم تا بتوانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم.
 
وی تصریح کرد: استفاده از نمک دریاچه ارومیه و جذب سرمایه‌گذار از مهمترین موضوعات دیگری است که در سال 93 پیگیر آن خواهیم بود از این رو درصدد هستیم کارشناسانی را برای این پروژه در نظر بگیریم تا از سال 93 بتوانیم ان را عملیاتی کنیم.
 
سعادت خاطرنشان کرد: ما برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان تلاش‌های بسیاری را انجام داده‌ایم که امیدواریم در سال 93 بتوانیم از آن‌ها بهره‌برداری کنیم.
 
استاندار آذربایجان غربی درباره برنامه‌های این استان برای احیای دریاچه ارومیه گفت: برای احیای این دریاچه اقدامات لازم انجام شده و امیدواریم با کنترل و صرفه‌جویی در مصرف آب مشکلات موجود درباره این دریاچه نیز حل شود.
 
وی افزود: یک گروه تحقیقاتی زیر نظر دانشگاه شریف در راستای احیای دریاچه ارومیه کار تحقیقاتی را آغاز کرده و امید داریم در پایان اردیبهشت ماه سال 93  برنامه خود را در این باره ارائه دهند.
 
سعادت خاطر نشان کرد: رئیس‌جمهور کشورمان بارها تاکید کردند که بودجه لازم را برای احیای دریاچه ارومیه به صورت کامل پرداخت خواهد کرد.
 
استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: این استان از پتانسیل‌های بسیاری هم چون بازارچه‌های مرزی برخوردار است که درصدد هستیم در سال 93 بر احیای آن‌ها تاکید کنیم.

انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار