برونمندی در نطق میان دستور:

خانم اشتون اگر می‌خواستید از وضعیت حقوق بشر در ایران مطلع شوید باید به دیدار جانبازان می‌رفتید

نماینده مردم مرودشت گفت: خانم اشتون اگر می‌خواستید از وضعیت حقوق بشر در ایران مطلع شوید باید به دیدار جانبازان به ویژه مصدومین شیمیایی می‌رفتید تا قربانیان تروریسم را ببینید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمدمهدی برومندی نماینده مردم مرودشت در مجلس در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: پرونده هسته‌ای ایران نتیجه اتهامات ناروا و ناجوانمردانه غرب و فشارهای صهیونیست‌های به گروه 1+5 و حکومت آمریکاست.

وی ادامه داد: امید است آمریکا و غرب از این فرصت تاریخی که غیرقابل تکرار خواهد بود، استفاده نماید زیرا ملت ایران هیچ هراسی از تهدید و زیاده‌خواهی آمریکا و متحدانش ندارد و راه پر شتاب خویش را در راستای فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای ادامه خواهد داد.

نماینده مرودشت ضمن اعلام تشکر و پشتیبانی خود از تیم مذاکره‌کننده کشورمان اظهار داشت: از تیم مذاکره‌کننده کشورمان می‌خواهیم همچون گذشته از منافع جمهوری اسلامی ایران پاسداری نموده و ذره‌ای از منافع ملی عقب‌نشینی ننمایند.

برومندی بیان داشت: موضوع با اهمیت دیگر اینکه به غرب و آمریکا، دبیرکل سازمان ملل و خانم اشتون تذکر جدی می‌دهیم که ملت بزرگ ایران اجازه دخالت در امور داخلی کشور به شما نخواهد داد و کسانی که ناقض حقوق بشر هستند و سابقه جنگ‌های جهانی، منطقه‌ای و استفاده از بمب اتم و قتل‌عام انسان‌ها را بر پرونده خود دارند، حق ندارند در مقوله حقوق بشر با ملتی بزرگ، صلح‌دوست و تاریخ ساز که از فرهنگ غنی ایرانی- اسلامی برخوردار است و خود منشور حقوق بشر را نگاشته و اشعار شاعرانه بزرگش بر سر در همان سازمان مللی که آقای بانکی‌مون دبیرکل آن است نگاشته شده حرف بزند.

وی تصریح کرد: حق ندارند در موضوع حقوق بشر با ملتی حرف حرف بزند که با بهره‌گیری از تعالیم آسمانی اسلام، صلح، دوستی، برادری و استقلال را برای همه ملت‌های جهان می‌خواهند، سیاست شما در اداره جهان یعنی رئالیسم، هیچ حقی برای ملت‌های جهان قائل نیستید و فقط زور و نابرابری را تجویز می‌نمایید.

این نماینده افزود: نتیجه سیاست‌های شما کشتار ملت‌های سوریه، بحرین، عراق، میان‌مار، افغانستان، آفریقای مرکزی و ... است و متاسفانه ارتباط شما در دنیای اسلام با تکفیری‌هایی است که مورد نفرت مسلمانان است.

برونمندی اظهار داشت: آقای بانکی‌مون مردم شهر پاسارگاد هفته گذشته در یکی از روستاهای خود یکی از فرزندانش را که در راه مبارزه با قاچاقچیان به شهادت رسیده بود را تشیع نمودند و سازمان ملل متحد امروز مدافع قاچاقچیان و سوداگران مرگ به نام دفاع از حقوق بشر است که این مایع تاسف و ننگ است.

این نماینده در ادامه به اقدام اشتون در سفر به ایران اشاره کرد و گفت: سرکار خانم اشتون اقدام خلاف اخلاق و عرف دیپلماتیک شما در ملاقات با محکومین قضایی و مخالفین جمهوری اسلامی ایران در فتنه 88 بدگمانی ما را نسبت به غرب بیشتر نمود.

وی افزود: از شما سوال می‌کنم اگر یک هیئت دیپلماتیک از ایران به اروپا و ایرانی بیاید آیا دولت‌های شما اجازه می‌دهد هیئت ایرانی با مخالفین دولت‌های شما دیدار نماید، ملت ما چنین اقدامات ناپسند را تحمل نخواهد کرد.

نماینده مردم مرودشت ادامه داد: خانم اشتون اگر می‌خواستید از وضعیت حقوق بشر و ایران مطلع شوید باید دیداری با جانبازان به ویژه مصدومین شیمیایی می‌داشتید، برنامه‌ریزی می‌کردید تا قربانیان تروریسم را ببینید و بدانید ناقضین حقوق بشر چه کسانی هستند، جانبازانی که با سلاح‌های شیمیایی کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر سالهاست بر روی تخت بیمارستان‌ها بستری هستند.

وی افزود: خانم اشتون اگر می‌خواستید از وضعیت حقوق بشر در ایران بیشتر آگاه شوید باید به حضور همسران و مادران شهدای هسته‌ای می‌رفتید تا ببینید و بدانید دانشمندان علوم هسته‌ای ما به چه جرمی ترور شدند و همسران و مادران قهرمان آنان نظرشان در مورد حقوق بشر مورد ادعای غرب چیست؟

برومندی در ادامه به مشکلات داخلی اشاره کرد و گفت: امروزه بیکاری و تورم مشکلات اساسی کشور است و در مراجعه به حوزه انتخابیه درخواست خیلی ضروری و جدی مردم به ویژه جوانان، اشتغال و کار است و بیکاری دغدغه اصلی آنان است.

وی تصریح کرد: باید تمام ظرفیت کشور، دولت و مجلس بر این مهم معطوف شود و طی یک برنامه زمانبندی شده مشخص نسبت به حل مشکل اقدام جدی نمود، باید به موج عظیم فارغ‌التحصیلان کشور توجه ویژه شود و دولت و مجلس یک کارگروه ویژه برای برون‌رفت از این معضل تشکیل دهند.

این نماینده مجلس نهم در پایان اظهار داشت: مشکل بعدی افزیش قیمت‌ها و تورم است که البته از دولت به واسطه کنترل تورم و شیب نزولی آن تشکر می‌کنیم اما باید مراقب بود در سال جدید افزایش قیمت‌ها مردم را نگران نکند و دولت در اجرای هدفمندی به نحوی عمل نماید که مردم دچار مشکلات معیشتی و اقتصادی نشوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تاریخی ، فرصت ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار