ترفندهایی برای مبارزه با "بی‌خوابی" ایام نوروز

تعطیلات سال نو، دید و بازدیدها همگی می‌توانند عادات خوابمان را به هم بریزد، اما با راهکارهایی می‌توان با این مشکل مبارزه کرد و سلامت بدن را حفظ نمود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ پژوهشگران در یک کشف شگفت انگیز دریافته‌اند که عادات خواب والدین بر روی کودکان خردسال و نوجوان آنها به شدت تاثیرگذار است.

گفتی است، براساس مطالعات انجام شده والدینی که خود ساعات خواب نامنظم دارند و یا از مشکل بی‌خوابی شبانه رنج می‌برند این مشکل را به کودکان خود نیز انتقال می‌دهند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، برای رفع این مشکل والدین باید سعی در آموزش تنظیم ساعت خواب به کودکان خود داشته باشند و نوعی قانون برای ساعت خواب در خانه خود تنظیم نمایند.

پژوهشگران توصیه‌هایی در خصوص تنظیم ساعت خواب نوزاد به والدین دارند از جمله خاموش کردن تلویزیون و سایر وسایل دیجیتالی در ساعت مقرر، زیرا این وسایل به دلیل نورابی سبب اختلال در ترشح ملاتونین که هورمون تنظیم خواب است می‌شوند.

همینطور دور کردن وسایل الکترونیکی مانند تلفن همراه و  تبلت‌ها از اتاق خواب کودک زیرا این وسایل سبب بی‌خوابی در کودکمان می‌شوند.

عدم مصرف کافئین و یا سایر نوشیدنی‌هایی که سطح هوشیاری را زیاد می‌کنند به ویژه در شب باعث بی‌خوابی کودک می‌شود و والدین باید از مصرف این نوشیدنی ها در شب به همراه کودک خودداری نمایند.

در نهایت پزشکان برای افزایش کارایی این روش‌ها توصیه می‌کنند تا والدین خود نیز از این توصیه‌ها پیروی کنند تا اثرات مفیدی در کودکان آنها از خود به جای بگذارند.

انتهای پیام/
برچسب ها: خواب ، کودک ، ملاتونین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.