سعید سهیلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

برخی فیلم‌های برگزیده بی محتوا هستند/همه جشنواره‌های جهان حتی جشنواره خودمان نگاه سیاسی دارند

گاهی فیلم‌هایی که در جشنواره‌های داخلی یا خارجی کاندیدا هستند یا حتی جایزه می‌گیرند، در واقع بی محتوااند و می‌توان به راحتی هدف سیاسی یا اعطای جوایز را از سوی جشنواره‌ها حدس زد.

سعید سهیلی، کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: به نظرم ملاک و معیار ساخت اثر هنری و فیلم باید رضایت و پسند مخاطب باشد. فیلم ساز باید به ارزش‌هایی که برای مخاطبان مهم است،احترام بگذارد و در واقع حرف دل مردم را بگوید.

وی بیان کرد: گاهی فیلم‌هایی که چه در جشنواره‌های داخلی،‌چه داخلی کاندیدای دریافت جایزه می‌شوند، یا حتی جایزه دریافت می‌کنند، در واقع بی محتوا هستند و می‌توان به راحتی هدف سیاسی یا اعطای جوایز را از سوی جشنواره‌ها حدس زد.

وی ادامه داد: خیلی وقت‌ها جوایزی که دریافت می‌شود، به خاطر کیفیت و محتوای خوب و ارزشمند فیلم بوده و نمی‌توان گفت : دلیل جوایز جشنواره‌ها صرفا سیاسی است. همه جشنواره‌های جهان حتی جشنواره خودمان نگاه سیاسی دارد. گاهی پررنگ و بعضی اوقات کم رنگتر می‌شود.

 این کارگردان سینما همچنین عنوان کرد: حضور هر فیلمی از ایران در هرجای دنیا باعث افتخار سینما است ولی اگر آن فیلم با نگاه منفی و سیاه جایگاه کسب کند، دیگر قابل دفاع نیست، هنرمند و فیلم ساز نباید به مردم، وطن و ملت پشت کند. نگاه سیاه و منفی نسبت به مردم نباید داشت، اما با فعالیت درست و منطقی مخالفتی ندارم.

سهیلی خاطرنشان کرد: اگر فیلم خوب و با کیفیت و محتوایی ساخته شود و در جشنواره‌های خارجی هم حضور یابد به سینمای ما کمک می کند،‌ چون تعامل با فیلم سازان مهم و مطرح است،‌ مقایسه سطح کیفی فیلم‌های آن‌ها با محصول خودمان تبادل نظر با آن‌ها، تماشای فیلم‌های مختلف و... موجب پیشرفت و ترقی بیشتر فیلم سازان وطنی می‌شود، اما به هرحال باید اصول و مرز‌هایی را رعایت کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: فیلم ، کیفیت ، وطن ، دفاع ، مقایسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.