افزایش قیمت مسکن در سال آینده نخواهیم داشت به صورتی که رقم اعلامی سال گذشته کاهش و یا ثبات باقی خواهد ماند.

مهرداد بائوج لاهوتی سخنگوی کمیسیون عمران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: نوسانات قیمت مسکن سال آینده را می‌توان در مقایسه با سال‌های 86 و 91 اینگونه عنوان کرد در سال 86 افزایش قیمت غیرواقعی در بازار مسکن به وجود آمد که بعد از یک تا دو سال قیمت‌ها به صورت منطقی تغییر کرد.

لاهوتی تصریح کرد: در رابطه با نوسانات قیمت مسکن در سال آینده دو استدلال وجود دارد، استدلال اول این است که در سال آینده با کاهش 7 الی 8 درصدی در بازار مسکن مواجه می‌شویم.

وی استدلال بعدی خود را در رابطه با نوسانات قیمت مسکن اینگونه عنوان کرد: قیمت مسکن در سال آینده تغییر نمی‌یابد و به صورت ثابت باقی می‌ماند.

وی در ادامه افزود: اصل اصلاح قانون هدفمندسازی یارانه در نوسانات قیمت مسکن مؤثر بوده، اما در سال آینده با افزایش قیمت جدیدی روبرو نخواهیم شد.

*در ادامه محمدجلیل سرقلعه عضو کمیسیون عمران گفت: دولت باید اوضاع مسکن را سامان دهد و تعهدات خودش را عملیاتی کند تا بازار مسکن از تعادل خارج نشود.

وی در ادامه گفت: اگر عرضه و تقاضا در بازار متعادل شود، قیمت مسکن دچار نوسانات غیرواقعی نمی‌شود.

سرقلعه افزود: در حال حاضر بازار مسکن در حالت رکود است، به صورتی که خرید و فروش زیادی در بازار صورت نمی‌گیرد و دولت باید تدابیر لازم برای خارج شدن بازار مسکن از رکود را در نظر بگیرد و برای جلوگیری از افزایش قیمت مسکن در سال آینده فقط عرضه می‌تواند، مؤثر واقع شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: کاهش ، ثبات ، رکود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار