شیراز/

فارس میزبان نخستین همایش پژوهشی سومین حرم اهل بیت (ع)

نخستین کنگره پژوهشی سومین حرم اهل بیت در سال ۹۳ توسط بنیاد فارس شناسی برگزار می شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ منصور طبیعی رئیس بنیاد فارس شناسی گفت: هیئت علمی این کنگره پژوهشی تشکیل شده است و محور همایش مشخص و اطلاع رسانی شده و تا کنون حدود 30 مقاله به دبیر خانه همایش ارسال شده است.

وی با اشاره به تشکیل 5 کمیته برگزاری همایش پژوهشی سومین حرم اهل بیت، اظهار امیدواری کرد که با برگزاری نشست‌های این 5 کمیته بنیاد فارس‌شناسی گامی کوچک در جهت معرفی ابعاد مختلف سومین حرم اهل بیت بردارد.

طبیعی با اشاره به اینکه خانه زینت الملک در اختیار بنیاد فارس‌شناسی است، افزود: این موزه تاریخی همه ساله در ایام نوروز مورد استقبال تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی می‌شود.

این مسوول با بیان اینکه موزه زینت الملک سبب آشنایی گردشگران با شخصیت‌های تاریخی و مشاهیر فارس می‌شود، افزود: برای خدمات دهی بهتر به بازدید‌کننده‌گان در ایام نوروز امسال فضای موزه را به لحاظ نور تغییر داده و تابلوهای راهنمای بیشتری نصب کرده‌ایم.

وی نخستین برنامه بزرگ سال آینده را برگزاری یاد روز سعدی در روز اول اردیبهشت دانست و ادامه داد: بنیاد فارس‌شناسی در همه بخش‌های برگزاری روز بزرگداشت سعدی حضور فعال دارد و بخش علمی روز بزرگداشت سعدی به صورت ویژه بر عهده بنیاد فارس‌شناسی است./س

 

برچسب ها: فارس ، نخستین ، همایش ، حرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.