عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

بررسی وضعیت "دانشجویان ستاره‌دار" به سال آینده موکول شد/"وزیر علوم" تلاشی برای ابهامات موجود نمی‌کند

با گذشت ۳ ماه از سوال نمایندگان پیرامون ابهامات موجود در پرونده دانشجویان ستاره‌دار هنوز وزیر علوم پاسخی قانونی و منطقی ارائه نکرده است.

دکتر زهره طبیب‌زاده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: علیر‌غم اینکه ۳ ماه پیش نمایندگان به "وزارت علوم" اخطار دادند که پرونده "دانشجویان ستاره‌دار" ابهامات فراوانی دارد هنوز هیچ پاسخی از این وزارتخانه دریافت نشده است و راهی جز طرح سوال در صحن علنی مجلس نیست. 

وی گفت: پاسخی که قبلا هم "وزیر علوم" در این زمینه داد منطقی و قانع کننده نبود و هرچه بیشتر این پرونده را پیگیری می‌کنیم ابهامات آن بیشتر می‌شود، حتی نمایندگان به کمیسیون اصل ۹۰ نیز شکایت کرده‌اند تا وزارت علوم اطلاعات دانشجویان را در اختیار نمایندگان بگذارد اما تنها اطلاعات مختص در مورد دانشجویان کار‌شناسی ارشد در اختیار مجلس قرار نگرفت. 

وی با بیان اینکه استدلال وزارت علوم در خصوص دانشجویان ستاره‌دار محکمه پسند نیست خاطرنشان کرد: معلوم نیست چرا جلوی ثبت نام گروهی از این افراد گرفته شده و به برخی دیگر اجازه ثبت نام داده‌اند. 
 
وی افزود: وزیر در این خصوص باید به صحن مجلس بیاید و با توجه به اینکه ۱۱ سوال از وزرا در دستور کار مجلس است سوال از وزیر علوم هم به سوال ۸ مربوط می‌شود لذا بررسی دانشجویان ستاره‌دار به سال آینده موکول می‌شود. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار