مصوبات دوات در دی‌ماه 92 /

تمدید اعتبار اولین کارت‌های ملی/ اختصاص دو بسته کالایی رایگان دولت به مردم/تعیین استاندار قم

تمدید اعتبار اولین کارت‌های ملی تا سال 1394، اختصاص دو بسته کالایی رایگان دولت به مردم، تعیین استاندار قم و مکلف شدن دستگاه‌های اجرایی به ارسال گزارشات تخلفات در مورد ویژه‌خواری مهم‌ترین مصوبات دولت در سال 92 بود.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران دولت‌ها در طول دوران حضورشان بر مسند قدرت مصوباتی را مورد تصویب قرار می‌دهند که در این گزارش به شرح مصوبات دولت یازدهم در دی‌ماه 92 می‌پردازیم:

* ایمیدرو سود ابرازی خود را صرف اجرای طرح‌های توسعه‌ای می‌کند

بنا به پیشنهادوزارت صنعت،معدن و تجارت و به استناد اصل یکصد و سی چهارم قانون اساسی تصویب کرد تا تصمیم نامه شماره 94120/44804 مورخ 30/4/1389در خصوص سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مبنی بر معافیت مالیاتی و پرداخت 40 درصد سود ابرازی( ویژه)، به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) نیز تسری یابد.

* اعتبار اولین کارت‌های شناسایی ملی تا پایان سال 1394 تمدید شد


کارتهای شناسایی ملی صادر شده موضوع این آیین نامه، تا زمان صدور کارت هوشمند ملی چند منظوره موضوع بند'د' ماده(46) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و جایگزینی آن بر اساس ترتیبات مقرر در آیین نامه اجرایی بند یاده شده، حداکثر تا پایان سال 1394 اعتبار دارند.

 *جزییات اختصاص دو بسته کالایی رایگان تا پایان سال 92 اعلام شد

این سبد کالا شامل 8/1 کیلوگرم روغن نباتی مایع، 10 کیلوگرم برنج، 4 کیلوگرم گوشت مرغ، 800 گرم پنیر بسته (uf) و 8/1 کیلوگرم تخم مرغ است.

* سند ملی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی برای اجرا ابلاغ شد

بر اساس سند ملی علوم و فناوری های سلول های بنیادی، حوزه علوم و فناوری سلول های بنیادی در افق 1404 حوزه ای مبتنی بر مبانی معرفتی، اصول اخلاقی و ارزش ها و احکام اسلامی است که با تکیه بر زیرساخت های بومی، منابع انسانی، فیزیکی مورد نیاز و توسعه یافته، الهام بخش، افتخارآفرین و دارای تعاملات گسترده ملی و بین المللی با اولویت کشورهای همسو است.

* انسداد ۱۰درصد تسهیلات صندوق توسعه ملی به عنوان وجه تضمین در نظام بانکی

بر اساس این مصوبه، حسب در خواست شرکت پروژه پس از تصویب توجیه طرح (پروژه) توسط بانک عامل و تصویب هیئت امنای صندوق توسعه ملی به تناسب تسهیلات مورد نیاز آن طرح، معادل ده درصد تسهیلات مورد نظر بانک عامل، از منابع صندوق توسعه ملی نزد نظام بانکی سپرده گذاری می شود تا در مورد تسهیلات پرداختی به آن طرح (پروژه) ، مسدود شده و به منظور وجه الضمان ( پشتیبان وثیقه) تعهدات شرکت پروژه در قبال اخذ تسهیلات مورد استفاده قرار گیرد.

* محمد‌صادق صالحی‌منش استاندارقم شد

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد بند(3) ماده واحده قانون راجع به حذف عبارت فرمان همایونی در قوانین و مقررات مربوط به انتصاب افراد به بعضی از مقامات کشور-مصوب 1360- تصویب کرد؛ محمد صادق صالحی منش به عنوان استاندارقم تعیین می‌شود.

* میزان فوق‌العاده شغل کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین شد

بر این اساس، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجاز است با توجه به اصلاحات ساختاری و ساماندهی نیروی انسانی برای برقراری فوق العاده شغل متناسب با سطح تخصص و مهارتها برای مشاغل تا سطح کاردانی(700 امتیاز)، مشاغل همسطح کارشناسی(1500 امتیاز) و مشاغل بالاتر(2000 امتیاز) اقدام و از محل منابع حاصل از صرفه جویی با رعایت مقررات مربوط پرداخت کند.



* آیین‌نامه اجرایی قانون صلاحیت دادگستری برای رسیدگی به دعاوی مدنی علیه دولت‌های خارجی ابلاغ شد


هیئت وزیران بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های دادگستری،امورخارجه واطلاعات وبه استناد اصل یکصد وسی وهشتم قانون اساسی ایران وماده (10)قانون صلاحیت دادگستری ایران برای رسیدگی به دعاوی مدنی علیه دولت های خارجی –مصوب 1390- آیین نامه اجرایی قانون یادشده را تصویب کرد.

* پرداخت فوق‌العاده قانون مدیریت خدمات کشوری به کارمندان وزارت سابق بازرگانی

با توجه به ادغام وزارتخانه های صنایع و معادن و بازرگانی و تشکیل وزارت صنعت، معدن و تجارت و برای هماهنگی در حقوق و مزایای کارمندان رسمی و پیمانی وزارتخانه اخیر الذکر، پرداخت فوق العاده های موضوع بند های (5 ) و (6) ماده (68) قانون مدیریت خدمات کشوری به کارمندان وزارت بازرگانی (سابق) به میزانی که حقوق و مزایای مستمر آنان با حقوق و مزایای کارمندان وزارت صنایع و معادن (سابق) تطبیق پیدا کند با رعایت تبصره ماده (68) قانون یاد شده مجاز است.

* محاسبه معادل ریالی اقساط اعتبارات فاینانس بر اساس نرخ
روز


بر این اساس، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور مکلف است نسبت به پیش بینی ، تأمین و پرداخت معادل ریالی تأمین مالی خارجی که دارای مجوز ماده (62) قانون محاسبات عمومی کشور هستند، بر پایه نرخ روز رسمی مورد تآیید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سر رسید هر یک از اقساط اقدام کند.

* دستگاههای اجرایی مکلف به ارسال گزارش تخلفات در مورد ویژه خواری شدند

بر اساس این بخشنامه، تمام دستگاههای اجرایی مکلف شدند تا ظرف یک هفته پس از ابلاغ بخشنامه، برای تهیه و ارسال گزارش تخلفات صورت گرفته و اقدامات خلاف قانون در مورد دستور اخیر رئیس جمهور مبنی بر شناسایی و مجازات ویژه خواران و صاحبان درآمدهای غیر موجه به دفتر معاون اول رئیس جمهور با رعایت طبقه بندی، اقدام کنند.

* برنامه‌های جدید بهینه‌سازی پایش، حفظ، بهره‌برداری و مدیریت جنگلهای کشور ابلاغ شد


بر اساس این مصوبه، سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور موظف است اجرای طرحهای جنگلداری در شمال کشور را به نحوی برنامه ریزی و مدیریت کند که چوب حاصل از بهره برداری جنگل، صرفا از درختان آسیب دیده (شکسته، افتاده، ریشه کن، آفت زده) و عملیات پرورشی تامین شود.

* انتشار 150 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای اجرای طرح‌ها


شرکتهای تابعه و وابسته وزارتخانه های نفت، نیرو، راه و شهرسازی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی می توانند برای اجرای طرح های خود اوراق مشارکت منتشر کنند.

*مصوبه 2 برابری حق مسکن کارگران ابلاغ شد


کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار از ابتدای سال 93 به میزان دویست هزار ریال محاسبه و منظور می‌شود.



*قیمت مازوت مصرفی کارخانه‌های سیمان تعیین شد

هیئت وزیران قیمت هر لیتر مازوت مصرفی کارخانه های سیمان که به شبکه سراسری گاز اتصال ندارند تا پایان شهریور ماه سال 93 و آن دسته از کارخانه های سیمان که به دلیل کمبود گاز در زمستان سالجاری مجبور به استفاده از مازوت می باشند را تا پایان سال 1392 معادل قیمت گاز مصرفی تعیین کرد.

* وزارتخانه‌های نفت و نیرو از سال 94 مکلف به تامین سوخت گاز نیروگاهها شدند

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت نفت، بند 16 مصوبه برنامه کاهش آلودگی هوا در هشت کلان شهر را اصلاح و تکلیف وزارتخانه های نفت و نیرو برای تامین سوخت نیروگاهها از سال 94 را جایگزین آن کرد.

* حق حضور اعضای هیئت‌های حل اختلاف به 20 هزار تومان افزایش یافت

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تأیید معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و به استناد تبصره (49) قانون بودجه اصلاحی سال 1343 کل کشور حق حضور اعضای هیئت های تشخیص و حل اختلاف را تعیین کرد.

* حقوق گمرکی برخی از کالاها اصلاح شد

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد اصل 138 قانون اساسی رقم (2درصد) مقرر در ستون مجموعه حقوق گمرکی و سود بازرگانی جداول پیوست تصویب نامه شماره 17120/ت49042ه مورخ 1/2/1392 را بر اساس بند (د) ماده (1) قانون امور گمرکی مصوب 1390 در مورد برخی از کالاها به (4درصد) اصلاح کرد.

* دستورالعمل استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای فاینانس طرح‌های عمرانی

بر این اساس، تأمین پیش پرداخت طرح های سرمایه ای شرکت های دولتی منوط به تصویب کارگروه تشکیل شده در دولت است و محاسبه و تسویه آن نیز با هماهنگی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه داری کل کشور )براساس مواد (32) و (33) قانون برنامه و بودجه کشور ـ مصوب 1351ـ انجام می‌شود.

* آیین‌نامه اجرایی قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجازابلاغ شد

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارتخانه های کشور،دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح ،دادگستری و اطلاعات و به استناد ماده (7) و ماده (20) قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز_مصوب 1390- آیین نامه اجرایی قانون یادشده را تصویب کرد.

* شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل مجری احداث راه اصلی 'قزوین-الموت-تنکابن' شد

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت راه شهر سازی و تایید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور به استناد ماده(82)قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت اجرایی طرح 'احداث راه اصلی قزوین-الموت-تنکابن' از وزارت راه و شهر‌سازی به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل نقل کشور محول کرد.



* آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از سامانه‌های حمل و نقل ریلی شهری و حومه ابلاغ شد

بر این اساس، کمک‌های دولت در خصوص مدیریت حمل و نقل ریلی شهر‌های بالای یک میلیون نفر جمعیت صرفاً بر اساس مطالعات امکان سنجی سامانه حمل و نقل ریلی شهری و حومه مصوب شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور قابل پرداخت است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار