مصوبات دولت در آبان ماه 92 /

تعیین استاندار همدان، یزد، تبریز و اردبیل/ ابلاغ آیین‌نامه اجرایی رابطه مالی‌ دولت و وزارت نفت

تعیین استاندار همدان، یزد، تبریز و اردبیل، ابلاغ آیین‌نامه اجرایی رابطه مالی‌ دولت و وزارت نفت و تعیین سقف هزینه‌های پرداختی دستگاه‌ها برای برگزاری سمینارها و کنگره‌های بین‌المللی از مهم‌ترین مصوبات دولت در آبان ماه 92 بود.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران دولت‌ها در طول دوران حضورشان بر مسند قدرت مصوباتی را مورد تصویب قرار می‌دهند که در این گزارش به شرح مصوبات دولت یازدهم در آبان ماه 92 می‌پردازیم:

* سقف هزینه‌های پرداختی دستگاه‌ها برای برگزاری سمینارها و کنگره‌های بین‌المللی تعیین شد

هیئت وزیران به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد، سقف هزینه های پرداختی از محل اعتبارات دستگاه ها برای برگزاری سمینارها، کنگره ها، بزرگداشت ها و گردهمایی های بین المللی از مبلغ دویست و پنجاه میلیون ریال (000/000/250) ریال به مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون (000/000/500/1) ریال اصلاح می‌شود.

* هرگونه استخدام در دستگاههای اجرایی بر اساس قانون برنامه پنجم ومدیریت خدمات کشوری انجام می‌شود

با توجه به بند(124) قانون بودجه سال 1392 کل کشور، هر گونه استخدام در دستگاه های اجرایی با رعایت ماده(44) قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره(1) ماده(51) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و سایر قوانین و مقررات مربوط صورت می‌گیرد.

* میزان ورودیه موزه‌ها و اماکن فرهنگی و تاریخی کشور تعیین شد

ورودیه موزه ملی ایران، موزه های منطقه ای، کاخ موزه ها و آثار تاریخی(غیرمنقول) ثبت جهانی و شاخص برای بازدیدکنندگان داخلی حداکثر بیست هزار ریال و برای بازدیدکنندگان خارجی حداکثر به مبلغ یکصدو پنجاه هزار ریال تعیین شد.

* استاندار جدید همدان تعیین شد

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد بند(3) ماده واحده قانون راجع به حدف عبارت فرمان همایونی در قوانین و مقررات مربوط به انتصاب افراد به بعضی از مقامات کشور-مصوب 1360- تصویب کرد؛ محمد ناصر نوبخت به عنوان استاندار همدان تعیین می‌شود.

* استاندار جدید یزد تعیین شد

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد بند(3) ماده واحده قانون راجع به حدف عبارت فرمان همایونی در قوانین و مقررات مربوط به انتصاب افراد به بعضی از مقامات کشور-مصوب 1360- تصویب کرد؛ سید محمد میر محمدی به عنوان استاندار یزد تعیین می‌شود.

* استاندار جدید آذربایجان شرقی تعیین شد

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد بند(3) ماده واحده قانون راجع به حدف عبارت فرمان همایونی در قوانین و مقررات مربوط به انتصاب افراد به بعضی از مقامات کشور-مصوب 1360- تصویب کرد؛ اسماعیل جبارزاده به عنوان استاندار آذربایجان شرقی تعیین می‌شود.

* حسین عبده تبریزی به عنوان عضو شورای عالی بورس و اوراق بهادار تعیین شد

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد بند(9) ماده (3) قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران-مصوب 1384- تصویب کرد؛ حسین عبده تبریزی به عنوان عضو شورای عالی بورس و اوراق بهادار موضوع بند(9) ماده (3) قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران تعیین می‌شود.



* استاندار جدید اردبیل تعیین شد

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد بند(3) ماده واحده قانون راجع به حدف عبارت فرمان همایونی در قوانین و مقررات مربوط به انتصاب افراد به بعضی از مقامات کشور-مصوب 1360- تصویب کرد؛ مجید خدابخش به عنوان استاندار اردبیل تعیین می‌شود.

* رئیس جدید سازمان هواپیمایی کشوری تعیین شد

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و به استناد ماده (5) اصلاحی قانون هواپیمایی کشوری-مصوب 1367- تصویب کرد؛ علیرضا جهانگیریان به عنوان رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تعیین می‌شود.

* برای اجرای طرح‌های تملک دارایی اوراق مشارکت منتشر می‌شود

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد معاونت برنامه ریزی و تظارت راهبردی رئیس جمهور و به استناد بند(39) قانون بودجه سال 1392 کل کشور تصویب کرد؛ وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است به نمایندگی از دولت نسبت به انتشار اوراق مشارکت ریالی تا مبلغ ده هزار میلیارد(000/000/000/000/10) ریال برای اجرای طرح های تملک دارایی های سرمایه ای انتفاعی موضوع بند(39) قانون بودجه سال 1392 کل کشور با رعایت قوانین و مقررات مربوط اقدام کند.

* استاندار جدید چهار محال وبختیاری تعیین شد

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد بند(3) ماده واحده قانون راجع به حدف عبارت فرمان همایونی در قوانین و مقررات مربوط به انتصاب افراد به بعضی از مقامات کشور-مصوب 1360- تصویب کرد؛ قاسم سلیمانی دشتکی به عنوان استاندار چهار محال و بختیاری تعیین می‌شود.

* واحدهای صنعتی ملزم به رعایت استانداردهای فنی و انرژی و ارائه گزارش سالیانه شدند

واحدهای صنعتی ملزم به رعایت معیارها و مشخصات موضوع ماده(11) قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی بوده و موظفند گزارش سالیانه رعایت معیارها و مشخصات فنی و استاندار اجباری مذکور را به وزارتخانه های نیرو و نفت ارائه کنند.

* شرایط سرمایه‌گذاری 12 هزار میلیارد تومانی برای توسعه ظرفیت نیروگاهی کشور

بر این اساس، وزارت نیرو مجاز است از طریق شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران در سقف مقرر در بند (19) قانون بودجه سال 1392 کل کشور نسبت به انعقاد قرارداد بیع متقابل با احتساب هزینه‌های تبعی آن با متقاضیان سرمایـه‌گذاری در طرح‌ها اقدام کند. میزان صرفه‌جویی ناشی از اجرای هر طرح توسط وزارتخانه‌های نیرو و نفت مطابق مقررات ماده (4) این آیین‌نامه تعیین می‌شود و به تأیید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور می‌رسد.

* دو عضو جدید در هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش

بر اساس این مصوبه، وزیران عضو شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی احمد صمیمی و حسین دهباشی را به عنوان اعضای جدید هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش تعیین کرد.



* آیین‌نامه اجرایی رابطه مالی‌ دولت و وزارت نفت ابلاغ شد

بر این اساس، شرکت ملی نفت ایران موظف است در دفاتر قانونی خود هر ماه پس از محاسبه ارزش نفت تولیدی (نفت خام و میعانات گازی) از کلیه میدان های نفتی و گازی کشور در سال 1392، معادل(5/85% از 100%) ارزش نفت صادراتی (نفت خام و میعانات گازی) و میعانات گازی تحویلی به مجتمع های پتروشیمی و سایر شرکت ها و (5/85% از 100%) ارزش نفت تحویلی (نفت خام و میعانات گازی)به شرکت های ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران و پالایش نفت را به حساب بستانکار دولت(خزانه داری کل کشور) منظور و حساب بهای تمام شده را بدهکار کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: دولت ، مصوبه ، روحانی ، یازدهم ، نفت ، وزارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار