حاکمیت فضای ارزشی و دینی رأس فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدارس خارج از کشور

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش امتیاز مدارس ما در خارج از کشور را برتری مسائل تربیتی و دینی دانست.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در اولین روز از گردهمایی سرپرستان و عاملان ذیحساب مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور که در محل باشگاه فرهنگیان برگزار شد، آموزش و پرورش را یک سیستم جامع برای تحقق اهداف آموزشی و پرورشی دانست و تصریح کرد: در این نهاد همواره تزکیه بر تعلیم مقدم بوده است.

وی امور تربیتی در آموزش و پرورش را به عنوان یک اصل مهم معرفی و افزود: این خطاست که امور تربیتی را عین تربیت بدانیم چرا که امور تربیتی ترکیبی از مجموعه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سند تحول بنیادین، نگاه سیستمی حاکم بر آموزش و پرورش را به کارگیری هرکدام از اجزا در جای خود ذکر کرد و یادآور شد: نگاه یک بعدی در آموزش و پرورش دارای خروجی های یک طرفه بوده که این خروجی ها نیز برای جامعه کارساز نخواهد بود.

حمیدرضا کفاش با اشاره به اهداف مهم سند تحول بنیادین به کارگیری عناصر مفید و سازنده به میزان قابل قبول در کنار هم را منجر به دستیابی به خروجی‌های مفید بر جامعه عنوان کرد.

کفاش امتیاز مدارس ایرانی در خارج از کشور را برتری مسائل ارزشی، تربیت اسلامی و دینی دانست و افزود: حاکمیت فضای ارزشی و دینی در رأس فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس خارج از کشور باید باشد.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: حاکمیت ، دین ، آموزشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.