مصوبات دولت در شهریورماه 92/

تعیین اعضای کمسیون‌های دائمی هیئت دولت/ انتخاب نوبخت به عنوان سخنگوی دولت/ توقف موقت اجرای برخی مصوبات دولت دهم

تعیین اعضای کمسیون‌های دائمی هیئت دولت، انتخاب نوبخت به عنوان سخنگوی دولت توقف موقت اجرای برخی مصوبات دولت دهم و تعیین رئیس‌کل بیمه مرکزی ایران از مهم‌ترین مصوبات دولت در شهریورماه 92 بود.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران دولت‌ها در طول دوران حضورشان بر مسند قدرت مصوباتی را مورد تصویب قرار می‌دهند که در این گزارش به شرح مصوبات دولت یازدهم در شهریور ماه 92 می‌پردازیم:

* اعضای کمیسیون‌های دائمی هیئت دولت تعیین شدند


کمیسیون های دائمی هیئت دولت شامل؛کمیسیون اقتصاد، کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک، کمیسیون فرهنگی، کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست، کمیسیون لوایح، کمیسیون سیاسی - دفاعی و کمیسیون علمی، تحقیقاتی و فناوری است.

* نوبخت به سمت سخنگوی دولت تعیین شد

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد رئیس جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد؛ محمد باقر نوبخت؛ معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور به سمت سخنگوی دولت تعیین شد.

 *تشکیل شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی با حضور اعضای جدید


هیئت وزیران تصویب کرد؛ شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی متشکل از رئیس جمهور (رئیس شورا)، وزیران امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، امور خارجه، کشور، نفت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی، دادگستری، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دبیر شورا تشکیل می‌شود.

* توقف موقت اجرای برخی مصوبات دولت قبل رفع شد

معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه جدیدی اجرای آن مصوباتی را که مغایر قانون تلقی نشدند را بلامانع دانست و در این راستا بخشنامه های گذشته را کان لم یکن تلقی کرد.

 *لغو کلیه کارگروه ها، شوراها، کمیسیون ها و ستادهای تشکیل شده در دولت

بر این اساس، کلیه کارگروه ها، شوراها، کمیسیونها، ستادها و سایر عناوین مشابه (به استثنای کمیسیون های دایمی دولت) که تا تاریخ 27/5/1392 بر اساس مصوبات هیئت وزیران و به استناد اصول یکصد و بیست و هفتم و یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده و اختیارات هیئت وزیران نیز به آنها تفویض شده است، لغو می شود.

* تشکیل جلسه هیئت دولت به ریاست دکتر روحانی/آخرین مصوبات جلسه امروز هیئت وزیران

در این جلسه تعدادی از پیشنهادهای دستگاه های اجرایی کشور پس از بحث و بررسی از تصویب هیئت وزیران گذشت تکلیف وزارت امور اقتصادی و دارایی به تشکیل مجامع عمومی بنگاه های دولتی قابل واگذاری و همچنین تفویض اختیار اعمال نمایندگی سهام متعلق به دولت در مجامع بنگاه های غیر دولتی مشمول واگذاری به نماینده یا نمایندگان وزیر امور اقتصادی و دارایی از مواردی بود که به تصویب هیئت وزیران رسید.

 *رئیس کل بیمه مرکزی ایران تعیین شد

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استند ماده(19) قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری-مصوب 1350- تصویب کرد؛ محمد ابراهیم امین به عنوان رئیس کل بیمه مرکزی ایران تعیین می‌شود.



* اعضای جدید هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس تعیین شدند


دولت تصویب کرد؛ وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای عضویت در هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس تعیین می‌شوند.

* محسن پورسید آقایی به عنوان مدیرعامل شرکت راه آهن تعیین شد

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و تایید مجمع عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران-مصوب 1366- تصویب کرد؛ محسن پورسید آقایی به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تعیین می‌شود.

 *جزئیات قیمت خرید تضمینی محصولات زراعی برای سال 92-93 ابلاغ شد

با تصویب هیئت وزیران و بنا به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و به استناد تبصره (1) ماده واحده قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی – مصوب 1368- تعیین شد که بر اساس این مصوبه، به تولیدکنندگان گندم، جو و اقلام علوفه ای و اساسی جایزه تولید اختصاص می‌یابد.

* اساسنامه شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت ابلاغ شد

مرکز اصلی شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در تهران است و می‌تواند با تأیید مجمع عمومی برای انجام عملیات و وظایف خود با رعایت قوانین و مقررات مربوط از جمله ماده (13) قانون اجرای سیاستهای کلی اصل (44) قانون اساسی ـ مصوب 1386ـ شرکتهای فرعی و وابسته، شعب یا دفاتر و نمایندگیهایی در داخل و خارج کشور تأسیس کند.

* مصوبه واردات کالاهای مشمول اولویت دهم(کالاهای لوکس) بصورت مشروط ابلاغ شد

به منظور تامین منابع طرح های زیربنایی و یارانه بخش های تولیدی و حمایت از تولید ملی، ترخیص کالاهای مشمول اولویت دهم که تا زمان ابلاغ این مصوبه به اماکن گمرکی و مناطق آزاد تجاری –صنعتی و ویژه اقتصادی وارد و برای آنها قبض انبار صادر شده باشد، پس از اخذ مجوز ثبت سفارش از وزارت صنعت، معدن و تجارت (با ارز متقاضی و بدون تخصیص مجدد ارز) و اخذ حقوق گمرکی و دو برابر سود بازرگانی و رعایت سایر قوانین و مقررات بلامانع است.

* ستاد بررسی و آسیب‌شناسی اجرای مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها تشکیل می‌شود

ستاد هدفمندسازی یارانه ها به ریاست معاون اول رئیس جمهور و عضویت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، وزیران کشور، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امور اقتصادی و دارایی، نفت، نیرو، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اطلاعات، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه ها تشکیل می شود.

* عضویت وزیر اطلاعات در ترکیب کمیسیون لوایح هیئت دولت

هیئت وزیران به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد؛ وزیر اطلاعات به ترکیب کمیسیون لوایح، موضوع بند(5) ماده(6) اصلاحی آیین نامه داخلی هیئت دولت اضافه می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: دولت ، یازدهم ، مصوبه ، جلسه ، تشکیل ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار