حواس پرتی دردسر ساز شد/دستگیری عامل اخاذی از دختر مشهدی

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی از دستگیری عامل اخاذی از دختر جوان در فضای مجازی طی 48 ساعت توسط پلیس فتای استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سرهنگ احمد عرفانی گفت: دختر جوانی سراسیمه به پلیس فتا مراجعه کرد و درخواست رسیدگی به شکایت خود مبنی بر تهدید وی به انتشار عکس و فیلم‌های خصوصی در فضای مجازی را داشت.

وی افزود: شاکی در اظهارات اولیه خود گفت 2 روز پیش سوار خودرویی شدم و هنگام پیاده شدن کیف دستی به همراه گوشی موبایلم را فراموش کردم و جا گذاشتم، پس از چند ساعت ایمیلی دریافت کردم که حاوی مطلب تهدیدآمیزی با این عنوان بود "اگر می‌خواهی عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی تو را در فضای مجازی پخش نکنم باید 20 میلیون ریال وجه بپردازی".

عرفانی ادامه داد: با توجه به گفته‌های شاکی رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و کارآگاهان با اقدامات فنی و استعلام از مبادی ذی‌ربط توانستند متهم را شناسایی و طی عملیاتی ضمن شناسایی مکان اختفای متهم با هماهنگی قضایی وی را دستگیر و به مکان پلیس فتا منتقل کنند.

وی تصریح کرد: متهم 22 ساله پس از رویارویی با مستندات و شاکی به جرم خود اعتراف و اظهار داشت وقتی شاکی گوشی تلفن به همراه همه مدارک خود را جا گذاشت از فرصت سوء‌استفاده کرده و هنگام بررسی محتویات داخل گوشی، فیلم‌ها و عکس‌های خصوصی شاکی را دیدم و وسوسه شدم تا در قبال عدم انتشار آنها در فضای مجازی مبلغی را از وی اخاذی کنم.

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در پایان به شهروندان توصیه کرد: داده‌های مهم، تصاویر و فیلم‌های داخل حافظه گوشی تلفن خود را بلافاصله به مکان امنی انتقال داده و برای گوشی خود رمز غیرقابل حدسی انتخاب کنند تا کسی نتواند از اطلاعات داخل آن سوءاستفاده کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار