نيروی دريايي ليبی در دست گرفتن کنترل نفتکش را تکذيب کرد/ وزیر فرهنگ لیبی: نفتکش حاکميت ليبي را نقض کرد

"ایوب قاسم"سخنگوی نیروی دریایی لیبی در دست گرفتن کنترل نفتکشی را که از پرچم کره شمالی استفاده می‌کند، را تکذیب کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، سخنگوی نیروی دریایی لیبی در دست گرفتن کنترل نفتکشی را که از پرچم کره شمالی استفاده می کند،  تکذیب کرد. 

 "ایوب قاسم" در مصاحبه با این شبکه، درباره اقدام نیروی دریایی لیبی در محاصره نفتکشی که از اسکله در کنترل گروههای مسلح بارگیری کرده بود، افزود: نیروی دریایی با کمک شماری از انقلابیون این نفتکش را محاصره کرده و این نفتکش هم اکنون متوقف شده است. 

قاسم گفت: ما درباره حمله به این نفتکش نگران ریخته شدن خون لیبیایی ها هستیم. ما به این نفتکش که حاکمیت ملی لیبی را نقض کرد، اجازه نخواهیم داد آب های منطقه‌ای لیبی را ترک کند. 

همچنین وزیر فرهنگ لیبی تاکید کرد نفتکشی که از پرچم کره شمالی استفاده می کند حاکمیت ملی لیبی را نقض کرده است. 

" الحبیب الامین" گفت: تعامل دولت لیبی با این نفتکش و جلوگیری از خروج آن از آبهای منطقه ای لیبی اقدام قانونی است که مربوط به حاکمیت ملی کشور است. 

الامین افزود: دولت لیبی از چند ماه پیش درباره ورود غیرقانونی و بدون مجوز نفتکش ها به آبهای منطقه ای کشور هشدار داده بود. شرکت ملی نفت لیبی تنها نماینده قانونی برای امضای قرارداد با شرکت های خارجی در زمینه فروش نفت است. 

وی خاطر نشان کرد: انتقال نفت به این نفتکش مشمول قوانین قاچاق کالا و یکی از جرائم اقتصادی است. به همین علت دستور توسل به زور علیه این نفتکش صادر شد. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار