گزارش/

آلودگی هوا و دولت یازدهم

در ایران هر ساله به خصوص در فصول سرد سال بسیاری از ادارات و مدارس به دلیل آلودگی هوا تعطیل می‌شوند که روند تکرار این موضوع سبب می‌‌شود که اقتصاد کشور آسیب‌های جدی را متحمل شود.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران امروزه بسیاری از کشورهای جهان با مشکل آلودگی هوا درگیر هستند که در این بین کشورمان ما نیز با این مشکل روبه رو است.

در ایران هر ساله به خصوص در فصول سرد سال بسیاری از ادارات و مدارس به دلیل آلودگی هوا تعطیل می‌شوند که روند تکرار این موضوع سبب می‌‌شود که اقتصاد کشور آسیب‍‌‌‌های جدی را متحمل شود.



موضوع آلودگی هوا در ایران از سوی دولت‌های گذشته مورد توجه قرار گرفته بود ولی هیچ‌گاه نتیجه و جمع‌بندی جامعی در این باره در کشور اتخاذ نشد لذا ماشاهدیم که هر ساله مشکلات متعددی پیرامون مشکل آلودگی هوا برای کشورمان ایجاد می‌شود.

رئیس‌چمهور کشورمان در ابتدای شروع به کار دولت یازدهم با انتخاب معصومه ابتکار چهره باتجربه و کاردان در عرصه محیط زیستی به عنوان رئیس سازمان محیط زیست در جهت بهبود وضعیت این حوزه گام مهمی برداشت اما واقعیت این است که حل موضوع آلودگی هوا نیازمند همکاری و همفکری ارگان‌ها و وزارتخانه‌های بی‌شماری است.



دولت یازدهم و به خصوص شخص رئیس‌جمهور از ابتدای تشکیل دولت تاکید داشتند که مسئله آلودگی هوا در کلانشهرها باید به صورت اساسی و با توجه به ساختارها تغییر یابد.

دولت در سال 92 در جهت بهبود و حل معضل آلودگی هوا جلسات متعددی را تشکیل داد به گونه‌ای که شاهد بودیم وزارت راه و شهرسازی، وزارت نفت و سازمان محیط‌‌ زیست در راستای حل این مشکل اقدامات مثمرثمری را انجام دادند.

دکتر روحانی همواره با اشاره به اینکه دسترسی به محیط زیست سالم و تامین امنیت از جمله حقوق شهروندی است تاکید دارد که دولت باید در جهت مدیریت بهینه انرژی و بهبود کیفیت سوخت، گسترش حمل و نقل عمومی و نوسازی وسایل آن، بهره گیری از خودروهای کم مصرف و موتور برقی و تامین گسترده‌تر خدمات الکترونیکی به عنوان گام‌هایی در ساماندهی به مسائل وارد عمل شود موضوعی که امید داریم دولت یازدهم در سال جدید برای آن برنامه‌ای منسجم طراحی کرده باشد.

به طور حتم ایجاد رونق اقتصادی و تشویق تولید و سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی و افزایش جاذبه‌ها در استان‌های دیگر، برای کنترل مهاجرت به تهران و افزایش جمعیت می‌‌تواند در حل مشکل آلودگی هوا تاثیرگذار باشد موضوعی که دولت یازدهم بر آن اهتمام ویژه‌ای دارد.

بی‌‌شک دولت یازدهم از این موضوع آگاه است که آلودگی هوا و مشکلاتی که در پس آن در کشور به وجود می‌آید هزینه‌های اقتصادی جاری بسیاری را برای کشور به همراه خواهد داشت از این‌رو به طورحتم دولت در سال 93 برای این موضوع باید راهکار جدی را اتخاذ کند.

انتقال صنایع آلوده به شهرک‌های صنعتی،انجام رایزنی با کشورهای همسایه از جمله عراق برای حل مشکل ریزگردها‌،گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی و همکاری مستمر با شهرداری‌ها به خصوص در کلانشهرهایی همچون تهران از سوی دولت در سال 93 به طورحتم زندگی بدون آلودگی هوا را برای مردم ایران در سال 93 تضمین خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: دولت ، یازدهم ، آلودگی ، هوا ، مشکل ، حل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار