کتاب «خاطرات سید محمد صدر» ، در برگیرنده مستندی از اخبار رسیده به ساواک است

اسناد بخش کوچکی از اخبار رسیده به ساواک در رابطه با جنبش‌های دانشجویی دانشگاه تهران در بخشی از کتاب خاطرات سید محمد صدر آمده است.

محمد قبادی، خاطره‌نگار کتاب «خاطرات سید محمد صدر» در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه سید محمد صدر فرزند سید رضا صدر و برادر زاده امام موسی صدر بوده، افزود: در مورد کار خاطرات سید محمد صدر بایدگفت که خاطرات وی توسط انتشارات سوره مهر منتشر می‌شود و در حال حاضر برای گذر از مراحل نشر در اختیار ناشر قرار گرفته است.
 
وی گفت: کتاب «خاطرات سید محمد صدر» در برگیرنده گفته‌ها و خاطرات برادرزاده امام موسی صدر بوده و از پیشینه خانوادگی وی شروع شده و پس از گذر از مراحل تحصیلات وی در قم، آشنایی‌اش با گروهک مجاهدین در آذر 1364 به ایستگاه پایانی خود می‌رسد.
 
خاطره نگار کتاب«خاطرات سید محمد صدر» نیز با توجه به ابراز تمایل سید محمد صدر به بازگویی مابقی خاطرات  خود، درآینده نزدیک نوشته می‌شود.   
 
قبادی خاطر نشان کرد: آنچه مسلم است این بوده که سید محمد صدر به عنوان دانشجویی فعال در امور سیاسی خاطراتی دارد که بیانگر جنبش دانشجویی دانشگاه تهران بوده که ازدید ساواک هم پنهان نمانده و بخش کوچکی از اسناد برگرفته شده از اخبار رسیده به ساواک هم در کنار عکس‌هایی از سید محمد صدر در کتاب خاطرات وی آمده است.
 
گفتنی است که کتاب «خاطرات سید محمد صدر» جزو معدود کتاب‌های منتشر شده از اعضای فعال در وزارت خارجه خواهد بود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار