شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي:

ساخت سکوهای اقماری "پارس جنوبی" از مرز 65 درصد گذشت

پيشرفت فيزيکي ساخت سکوهاي اقماري مرحله هاي 17 و 18 پارس جنوبي از مرز 65 درصد گذشت.

 به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛به نقل از شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي (شانا) ، هم اکنون در حالي مراحل ساخت سکوهاي اقماري فازهاي 17 و 18 ميدان گازي پارس جنوبي در شرکت صدرا (بوشهر)در حال انجام است که دومين سکوي اصلي اين فاز در حال حرکت براي نصب در دريا بوده و بر اساس پيش بيني صورت گرفته در هفته نخست فروردين سال آينده روي جکت خود نصب مي شود.

بر اساس برنامه ريزي صورت گرفته ساخت و نصب دو سکوي اقماري فازهاي 17 و 18 پارس جنوبي بايد تا نيمه نخست سال 94 به پايان برسد.

هم اکنون اسکلت سکوهاي اقماري فازهاي 17 و 18 پارس جنوبي در شرکت صدرا ساخته و عمده سفارشهاي کالاي اين پروژه نيز انجام شده است؛ ضمن آن که عمليات حفاري در دو سکوي اقماري فازهاي 17 و 18 ميدان گازي پارس جنوبي نيز با فعاليت دو دستگاه دکل هم اکنون از پيشرفت 30 تا 35 درصدي برخوردار است.

در دو ماه گذشته با قول مساعد علي اکبر شعبانپور، مديرعامل شرکت نفت و گاز پارس در خصوص بحث تامين و نصب تجهيزات در فازهاي 17 و 18، همچنين برطرف شدن موانع و مشکلات پيش رو، عمليات حفاري در بخش سکوهاي اقماري اين فازها سرعت گرفته است.

توسعه‌ فازهاي‌ 17 و 18 ميدان‌ گازي‌ پارس‌ جنوبي‌ به‌ منظور توليد روزانه‌ 50 ميليون‌ متر مکعب‌ گاز طبيعي‌، 80 هزار بشکه‌ ميعانات‌ گازي‌ و 400 تن‌ گوگرد و توليد ساليانه‌ يک ميليون‌ تن‌ اتان‌ و 1,05 ميليون‌ تن‌ گاز مايع‌ انجام مي شود.

مراحل توسعه دو بخش خشکي و دريايي اين پروژه از جانب کنسرسيومي از شرکتهاي ايراني در حال اجراست. پيمانکاران طرح توسعه فازهاي 17 و 18 پارس جنوبي، سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران، شرکت مهندسي و ساخت تاسيسات دريايي و شرکت مهندسي و ساخت صنايع نفت و صدرا هستند.

انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، پارس جنوبی ، دکل ، سکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار