دستگیری دزدان با فناوری جدید پهپاد هفت‌تیرکش

پهپاد امنیتی شخصی یک شرکت تگزاسی مجهز به تفنگ شوک بوده که قادر به شلیک دارت‌های 80 هزار ولتی است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،این شرکت آمریکایی، پهپاد جدید را در مجموعه‌ای از نمایش‌های وحشت‌برانگیز معرفی کرده که این سامانه در آن یک سوژه داوطلب را نقش زمین می‌کند.

این پهپاد از برنامه‌ای هوشمند برای رهگیری مزاحمان استفاده می‌کند و زمانی که فرمان «حرکت کن» را از اپراتور انسانی دریافت می‌کند، دارت‌هایی با نیروی 80 هزار ولت را به سمت وی شلیک می‌کند. شرکت استودیوهای Chaotic Moon مبتکر این فناوری گزارش شده است.

از این محصول امنیتی که Cupid نام دارد در جشنواره SXSW در آستین و به عنوان مفهومی برای امنیت آینده رونمایی شد؛ گرچه این پهپاد یک مفهوم است، شرکت سازنده مدعی است با نرم‌افزار ویژه‌ای کار می‌کند.

در فیلم منتشره، پهپاد دارتی را به سمت یک سوژه شلیک و وی را نقش بر زمین می‌کند. این پهپاد هنگام دریافت هشدار، سوژه‌ را می‌یابد، فیلمی زنده از وی را به سمت مالک تلفن‌ همراه ارسال می‌کند و از کاربر می‌پرسد آیا می‌خواهد سوژه را مرخص یا بازداشت کند.

در صورت تمایل کاربر برای بازداشت، پهپاد به صورت کاملا خودکار او را بازداشت می‌کند تا زمانی که پلیس سر برسد و در صورت نیاز، با دارت‌های 80 هزار ولتی مزاحم را ناتوان می‌کند.

منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار