پایان سفر مشاور امنيت ملی آمريکا به امارات و جيبوتی

سفر "سوزان رایس" مشاور امنیت ملی آمریکا به کشورهای امارات عربی متحده و جیبوتی به پایان رسید.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید ؛  سفر سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا به کشورهای امارات عربی متحده و جیبوتی به پایان رسید.

رایس در سفرش به امارات عربی متحده  با "محمد بن زاید"  ولیعهد ابوظبی  و دیگر مقامات بلند پایه امارات از جمله وزیر خارجه و معاون شورای امنیت ملی این کشور دیدار کرد.

آن‌ها موضوعات گوناگون منطقه ای از جمله ایران،سوریه،مصر،لیبی،یمن و مذاکرات سازش را بررسی کردند. موضوع همکاری‌های آمریکا با شورای همکاری خلیج فارس از دیگر موضوعات مورد بحث دو طرف بود.

رایس در سفرش به امارات از ساختمان جدید دانشگاه نیویورک در ابوظبی بازدید کرد.این دانشگاه یکی از سه پروژ در چارچوب همکاریهای بلند مدت و مشترک آمریکا و امارات است.مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین در این دانشگاه با شماری از دانشجویان برگزیده از آمریکا،امارات و دیگر کشورهای جهان دیدار کرد و از برنامه های آموزشی دانشگاه نیویورک در ابوظبی و طرح بورس تحصیلی شیخ محمد بن زاید حمایت کرد.

سوزان رایس همچنین در سفرش به جیبوتی با مقامات ارشد این کشور از جمله گوئله رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.وی در این دیدار خواهان ارتقاء سطح  همکاری‌های مشترک بین دو کشور شد.او از رئیس جمهور جیبوتی به دلیل همکاری کشورش در مبارزه با تروریسم و مبارزه با دزدان دریایی و مشارکت در عملیات های امدادی و انسان دوستانه تشکر کرد.رایس در دیدار با وزیر خارجه جیبوتی و دیگر وزرای دولت این کشور خواهان ارتقاء سطح روابط دو کشور در زمینه های گوناگون از جمله اقتصادی شد.وی ابراز امیدواری کرد که این همکاری‌ها بتواند تاثیر مثبتی در وضعیت اقتصادی و سطح زندگی مردم جیبوتی در مقابله با چالش های امنیتی پیش رو داشته باشد.

در پایان این مطلب آمده است:رایس همچنین در سفرش به جیبوتی از نیروهای آمریکایی مستقر در پایگاه لمونیر مستقر در منطقه شاخ آفریقا بازدید کرد. وی از نیروهای مستقر در این پایگاه به دلیل عمل به وظایفشان در ایجاد ظرفیت های همکاری در منطقه ، مقابله با بحران‌ها و حضور در عملیات های ضد تروریستی که امنیت بیشتر آمریکا را به دنبال  خواهد داشت ،تشکر کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار