سوني نمونه اولیه عینک هوشمند خود با نام SmartEyeglass را در کنفرانس Wearables DevCon در سانفرانسیسکو به نمایش گذاشت.

به گزارش دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ بعد از معرفی عینک هوشمند گوگل یا همان گوگل گلاس، شرکت های مختلف سعی کرده اند تا محصولی مشابه آن را تولید کنند. یکی از این شرکت ها سونی است که نمونه اولیه عینک هوشمند خود با نام SmartEyeglass را در کنفرانس Wearables DevCon در سانفرانسیسکو به نمایش گذاشت، یعنی جایی که شرکت های مختلف محصولات جدید خود را به نمایش می گذارند تا دولوپرها را تشویق کنند که برای این گجت ها اپلیکشن طراحی کنند.

همانند گوگل گلاس، SmartEyeglass بلافاصله اطلاعات مختلف را در مقابل چشم کاربر به نمایش می گذارد. برخلاف محصول گوگل که دارای یک صفحه نمایش کوچک در جلوی چشم کاربر است، این محصول سونی بسیار شبیه به عینک های معمولی می باشد و اطلاعات به رنگ سبز برروی صفحه نمایش آن نمایش داده می شود.

این عینک دارای نوعی صفحه نمایش است که باعث می شود متنی که برروی صفحه نمایش نشان داده می شود دورتر به نظر برسد، به همین دلیل دیدن و خواندن اطلاعات برروی آن آسانتر می باشد. همچنین برروی این عینک، یک دوربین، یک میکروفن و سنسورهایی مشابه آنچه درون اسمارت فون ها قرار دارد، وجود دارد. این سنسورها شامل شتاب سنج، ژیروسکوپ و قطب نما می باشند.

این محصول سونی همچنان در مرحله توسعه می باشد و همانند Google Glass گجتی پیشرفتهنیست. این عینک دارای یک کنترل سیمی همراه با یک تاچ پد است که میتوان با استفاده از آن به کنترل عینک، دوربین و پاور دستگاه پرداخت. همچنین این گجت بخوبی با دستگاههای اندرویدی کار می کند و با استفاده از WiFi و بلوتوث به آنها متصل می شود.

اعلام شده که شرکت سونی درحال کار برروی بخش نرم افزاری و توسعه اپلیکشن های مخصوص آن براساس چارچوب SmartWatch 2 است. هنوز مشخص نیست که چه زمانی این محصول سونی رسما معرفی خواهد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۹:۲۳ ۱۹ اسفند ۱۳۹۲
چه قدر قشنگ جاسوسی میکنند؟
آخرین اخبار