رودهن/

اقتصاد مقاومتی را نباید با ریاضت اقتصادی در غرب اشتباه گرفت

نماینده مردم شهرستانهای دماوند، فیروزکوه و رودهن در مجلس شورای اسلامي گفت: اقتصاد مقاومتی با توجه به بیانات مقام معظم رهبری ابعاد گسترده ای دارد که نباید این مقوله را با ریاضت اقتصادی در غرب اشتباه گرفت.

 

ˈحمیدرضا مشهدی عباسیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن بیان کرد: اقتصاد مقاومتی تبدیل کننده تهدید تحریم به فرصت، افزایش فرهنگ اصلاح الگوی مصرف و حمایت از تولید داخلی است.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی را حمایت از تولیدات داخلی و اصلاح الگوی مصرف صحیح در جهت دستیابی به خودکفایی اقتصادی کشور عنوان کرد.

مشهدی عباسی ویژگیهای مهم اقتصاد مقاومتی را جلوگیری از اسراف، ایجاد حماسه اقتصادی، توجه به تولیدات داخلی و رسیدن به مرز خودکفایی برشمرد و گفت: با فرهنگ سازی و حمایت هر چه بهتر از تولید کنندگان داخلی می توان صحنه رقابت و سرمایه گذاری کلان اقتصادی را در سطح دنیا و بین الملل به منصه ظهور رساند.

نماینده مردم شهرستان های دماوند، فیروزکوه و رودهن در مجلس شورای اسلامی افزود: شناسایی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی و همچنین عشق به تولید، اشتغال و کارآفرینی می تواند تهدیدات دشمنان را در مقابله با تحریم ها خنثی و آن را به فرصت های بهینه تبدیل کند.

مشهدی عباسی مدیریت صحیح و همه جانبه در اقتصاد کشور را گام مهمی در راستای حمایت از سازندگان و تولید کنندگان داخلی و شکل گیری استوانه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

این مقام مسوول ضرورت اصلاح الگوی مصرف در کشور را بسیار جدی و لازم عنوان کرد و افزود: سرانه گاز مصرفی شهری در ایران با جمعیتی حدود 75 میلیون نفر در حدود 55 میلیون مترمکعب است، در حالی که در کشور چین با جمعیتی حدود یک میلیارد و 400 میلیون نفر سرانه مصرف گاز این کشور با ایران نزدیک است.

مشهدی عباسی گفت: با اعتقاد مسلمانان به پرداخت زکات، خمس، انفاق و .... این امور می تواند در تقسیم عدالت اقتصادی و مصرف بهینه داشته ها در کشور و جلوگیری از فقر اثرگذار باشد.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی در صورت مردمی شدن موجب پرهیز از تجمل گرایی، ارتقای فرهنگ کار، وجدان کاری، تولید ملی، اقتصاد بدون نفت، مقاومت در برابر تحریم ها و اهمیت دادن به تولیدات و کالاهای داخلی می شود../س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.