فضائلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

برخی مسئولان فرهنگی دغدغه فرهنگ ندارند/ ضرورت مبارزه با تفکر انحرافی که در میدان عمل به فرهنگ غلط تبدیل می‌شود

این کارشناس سیاسی گفت: مسئولان فرهنگی باید با "تفکرات انحرافی که اگر میدان عمل به آنها داده شود تبدیل به فرهنگ می‌شوند" مبارزه کنند چراکه این جریانات با فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی فاصله دارد.

"مهدی فضائلی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران،  با اشاره به دغدغه‌ "مقام معظم رهبری" نسبت به مسائل فرهنگی کشور اظهار داشت: اولین انتظار از مسئولان فرهنگی در همه دستگاه‌ها و عرصه فرهنگ، دغدغه‌مندی در این حوزه است؛ چرا که بعضی مسئولان فرهنگی با اینکه در این عرصه اشتغال دارند اما دغدغه فرهنگ ندارند و این خود خسارت بار است.
 
فضائلی ادامه داد: کسی که مسئولیت یک دستگاه را برعهده دارد اما دغدغه فرهنگی نداشته باشد طبیعتا در موقعیت و جایگاه خود درست عمل نمی‌کند.
 
این کارشناس سیاسی با تاکید بر اینکه مسئولان فرهنگی بایستی به اقدامات حوزه فرهنگ توجه لازم را داشته باشند، بیان داشت: ساده اندیشی و رفتار تساهلی در حوزه فرهنگ خسارت غیرقابل جبرانی به بار می‌آورد که در بعضی موارد جبران آن هزینه‌های سنگینی خواهد داشت.
 
وی با اشاره به اینکه انتظار و توقع ما از مسئولان فرهنگی شناخت شرایط موجود و جریانات انحرافی است، تصریح کرد: مسئولان فرهنگی باید با "تفکرات انحرافی که اگر میدان عمل به آنها داده شود تبدیل به فرهنگ می‌شوند" مبارزه کنند چراکه این جریانات با فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی فاصله دارد.
 
فضائلی افزود: در بعضی موارد دقت و حساسیت لازم از سوی مسئولان فرهنگی دیده نمی‌شود و جریان‌های انحرافی ضدارزشی و تفکراتی که نسبتی با ارزش‌های ایرانی_اسلامی ندارند، حاکم می‌شود.
 
این کارشناس سیاسی تاکید کرد: زمانی که می‌گوییم مسئولان فرهنگی به مسائل ارزشی حساس باشند، عده‌ای به جهت اینکه این تفکر را زیر سوال برده و به آن تن ندهند جریان‌هایی دوقطبی‌ ایجاد می‌کنند که مبنا و اساس آن ناروا است.
 
فضائلی ادامه داد: این جریانات بلافاصله عملکرد فرهنگی دولت‌های گذشته را مطرح می‌کنند در حالی که بحث ما نقد عملکرد دولت قبل نیست موضوع اصلی جریان اصلی فرهنگ است که انقلاب ما نیازمند به آن است.
 
این کارشناس سیاسی گفت: امروز مسئول فرهنگی باید این جریان انحرافی را درست تشخیص دهد و نه در تقابل با جریان گذشته و روند نامناسب آن جریان ناروای دیگری را دنبال کند.
 
فضائلی به نقش ویژه رسانه‌ها در پیشبرد فرهنگ ایرانی _ اسلامی اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها با توجه به کار ویژه‌ای که برعهده دارند در حوزه مسائل فرهنگی نقش فوق‌العاده‌ای را ایفا می‌کنند، این نهادها هم در فرهنگ سازی و هم شناخت و شناساندن فرهنگ اصیل ایرانی _ اسلامی و جریان ضد ارزشی عمل کنند.
 
این کارشناس سیاسی اضافه کرد: دغدغه و نگاه به فرهنگ بایستی در رسانه‌ها جاری شود آنها باید این جریان اصلی را معرفی و حساسیت جریان انحرافی را مطرح کنند.
 
این استاد دانشگاه عرصه سیاسی و اقتصادی را نیز نیازمند فرهنگ‌سازی دانست و خاطرنشان کرد: فرهنگ در تمام اجزای فعالیت رسانه نمود دارد و اینگونه نیست که تنها بخش فرهنگی یک رسانه دغدغه فرهنگ داشته باشد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار