اوکراین پارالمپیک سوچی را تحریم نمی‌كند

مقامات ورزشی اوکراین اعلام کردند بازی های پارالمپیک سوچی روسيه را تحریم نخواهند کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از یونایتدپرس ، مقامات ورزشی اوکراین اعلام کردند بازی های پارالمپیک سوچی را تحریم نخواهند کرد ، بازی هایی که از روز جمعه در سوچی روسیه آغاز شد.

والری سوشکویف رئیس کمیته ملی پارلمپیک اوکراین اعلام کرد با وجود بن بست کنونی بین اوکراین و روسیه بر سر اشغال کریمه توسط نیروهای روس، مقامات اوکراینی تصمیم گرفتند 31 ورزشکار پارلمپیکی در بازی های سوچی حضور یابند.

سوشکویچ اعلام کرد کمتر از هفت ساعت قبل از آغاز بازی های پارالمپیک سوچی هیئت اوکراینی تصمیم به شرکت در این بازی ها را گرفت اما اگر بن بست بین دو کشور شدت یابد این هیئت روسیه را ترک خواهند کرد.

او گفت:« ما در بازی های پارالمپیک شرکت می کنیم. اگر انجام اقداماتی سبب شدت یافتن تنش ها شود ما این بازی ها را ترک خواهیم کرد و در آنجا نمی مانیم.»

شبکه تلویزیونی بی بی سی گزارش داد 547 ورزشکار از 45 کشور جهان در حال رقابت در بازی های پارالمپیک سوچی هستند و این بازی ها از زمان آغاز در سال 1976 به بزرگترین پارلمپیک تبدیل شده است.

شماری از رهبران جهان در اعتراض به اقدامات اخیر روسیه در کریمه در این بازی ها حضور نیافتند . 

"دیوید کامرون " نخست وزیر انگلیس اعلام کرد شرکتش در بازی های پارالمپیک در بحبوحه آشوب های کنونی در اوکراین اشتباه خواهد بود.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار