معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور؛

افزایش 20 درصدی "حقوق کارکنان و بازنشستگان" در سال 93 ابلاغ شد

حقوق کارمندان دولت، بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و سایر صندوق های وابسته به دستگاه های اجرایی، موسسات انتفاعی وابسته به دولت، نهادها و موسسات عمومی غیردولتی در سال 1393 به میزان 20 درصد افزایش می یابد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، براساس این مصوبه سقف افزایش حقوق کارکنان موسسات انتفاعی وابسته به دولت، نهادها و موسسات عمومی غیردولتی، بانک های دولتی، بیمه ها و شرکت های دولتی که قانون مدیریت خدمات کشوری را اجرا ننموده اند، نیز در سال 1393 بیست درصد تعیین شده است.

عسکری آزاد با اعلام این مطلب افزود: این افزایش در پی ارائه پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و نیز معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و مصوبه هیات وزیران در 12اسفند سال جاری انجام می شود.

جانشین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور ادامه داد: حداقل حقوق و فوق العاده های مستمر(شاغلین)موضوع تبصره ماده(76) قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان دستگاه های اجرایی مشمول این قانون و سایر مشمولین ماده مذکور، در سال 1393 به میزان 600 هزار تومان و حداکثر حقوق فوق العاده های مستمر این قبیل کارمندان هفت برابر این مقدار است.

براساس مصوبه هیات دولت، حداقل حقوق کارکنان شهرداری ها، بازنشستگان و وظیفه بگیران و مشترکان صندوق های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و سایر صندوق های وابسته به دستگاه های اجرایی 600 هزار تومان و حداکثر حقوق آنان نیز هفت برابر حداقل حقوق بازنشستگی تعیین می شود.

عسکری آزاد گفت: ضریب حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی و قضات به میزان 20 درصد افزایش یافته و به عدد 17هزار و190ریال رسیده و ضریب حقوقی شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و کارمندان مشمول نظام هماهنگ پرداخت از جمله کارمندان وزارت اطلاعات و شاغلان پست های سیاسی وزارت امور خارجه نیز با 20 درصد افزایش به 1207 ریال رسیده است.

وی در پایان افزود: حداقل حقوق کارمندان مشمول نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت را با احتساب فوق العاده ویژه و فوق العاده جذب 600 هزار تومان است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: افزایش ، حقوق ، کارکنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۱۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۱۱ آبان ۱۳۹۳
حقوق کارمندان دولت را به تازگی کم کرده اند صدایشان را هم درنمیاورند ان هایی که از شهر خود دورند وبه زور فرستاده شده اند وقسط بانکی دارن روی این پول حساب کرده اند ....
Iran (Islamic Republic of)
محمد ترابی
۱۶:۰۰ ۲۲ تير ۱۳۹۳
باسلام - برای یکبارهم که شده دولت محترم در خرداد ماه سال جاری برای جبران مافات و رساندن حقوق کارکنان به مرز تورم واقعی 20 در صد دیگر به صورت موردی و به حق به حقوق آنها اضافه کرد که جای تقدیر و تشکر دارد اما چرا این اقدام خدا پسندانه در مورد بازنسته ها اتفاق نیافتاد آیا آنها در این کشور زندگی نمیکنند ؟ و یا این که تورم با آنها مدارا میکند ؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۱:۴۰ ۰۹ خرداد ۱۳۹۳
با عرض سلام و خسته نباشید چرا به همه کارمندان دولت و کارگران یکسان اضافه حقوق نمی دهند ؟ و چرا کارگران باید 25درصد اضافه حقوق دریافت کنند ولی کارکنان دولت 20درصد ؟ اخه خرج و مخارج تو کشور یکسانه و این کار باعث از بین رفتن انگیزه کاری در کارکنان دولت شده ...
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل نادری
۱۲:۴۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
باتوجه به اینکه رئیس سازمان شهرداریهاودهیاریهای کشوراعلام نمودحداقل حقوق کارمندان شهرداریهاباحداقل حقوق کارمندان مدیریت خدمات کشوری یکی شده است لذااکنون سازمان شهرداریهاطی نامه ای به همه شهرداریهااعلام نموده حداقل حقوق کارمندان شهرداریها400 هزارتومان می باشددرحالی که حداقل حقوق قانون مدیریت خدمات کشوری600 هزارتومان شده است چرابایداین قدرفرق بین کارمندان باشدلطفا این گزارش رابه نظرمسئولین برسانید.
Iran (Islamic Republic of)
محمدباقرترابی مقدم
۱۱:۴۱ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
باتشکرازارائه این خدمات بسیارخوب، افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی برای فروردین 93 چرا محاسیه وپرداخت نشده است؟.
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل نادری
۲۱:۵۹ ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
باتوجه به اینکه سازمان شهرداریهاودهیاریهای کشوربه برخی ازکارمندان شهرداریهافوق العاده ویژه پرداخت می نمایدوبه برخی ازکارمندان شهرداریهاپرداخت نمی نمایدلذااین رویه باعث کاهش انگیزه کارکنان شهرداریهاومعضلاتی رادرپی داردکه انتظارمی رودسازمان شهرداریها همانندکارکنان مدیریت خدمات کشوری به همه کارمندان شهرداریهافوق العاده ویژه پرداخت نمایدتاانگیزه کارمندان شهرداریها بالاتربرود.باتشکر
آخرین اخبار