سردار جلالی همایش پدافند غیر عامل:

درگیر یک جنگ اقتصادی به معنای واقعی هستیم

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه باید باور کنیم که در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم، گفت: یکی از راه‌حل‌های کمک به دولت انصراف از دریافت یارانه‌ها از سوی مردم است بنابراین مانند جنگ تحمیلی و فضای معنوی آن مردم بایستی به دولت کمک کنند.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل در اولین نشست مشترک مسئولین کمیته‌های پدافند غیرعامل که صبح امروز(چهارشنبه) در وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: امروز دولت تدبیر و امید با شعار اعتدال و خردورزی در راستای رسیدن به اهداف تلاش می‌کند و با سیاست پرهیز از افراطی‌گری برای رسیدن به آرامش عمومی در فضای کشور تلاش کرده است.
 
رئیس پدافند غیرعامل با بیان این‌که سیاست دولت یازدهم در بخش دفاع، حفظ و ارتقای بازدارندگی در مقابل تهدیدات خارجی است، ادامه داد: دفاع جزء سیاست‌های مهم کشور است که در واقع می‌تواند اهداف مهمی را دنبال کند.
 
سردار جلالی مولفه‌های آسیب، مقاومت در برابر ضربات خارجی، قدرت پاسخ به تهدیدات، پشیمان کردن دشمن از تهاجم را در حوزه بازدارندگی بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: موضوع بازدارندگی از جمله رویکردهای اصلی پدافند غیرعامل است که آن را جزء سیاست‌های کنونی نظام نیز می‌دانیم، نتیجه و کارکرد پدافند، قدرت بازدارندگی برای کشور است که بایستی با نگاه توسعه برنامه‌های پدافند غیرعامل بتوانیم استحکام، مقاومت و آسیب ناپذیری کشور در برابر تهدیدها را افزایش دهیم.
 
وی در ادامه افزایش قدرت مقاومت در برابر تهدید را مفهوم مهم پدافند غیرعامل عنوان کرد و بیان داشت: امروزه ریشه سلطه‌جویی و استکبارستیزی دشمن که در گذشته رویکرد نظامی داشت در شکل جدیدی دنبال می‌شود که بایستی ما به عنوان سرباز انقلاب تهدید این زمان را بشناسیم.
 
رئیس پدافند غیرعامل ادامه داد: زمانی در بحث توهم تهدید به سر می‌بردیم که از آن عبور کرده‌ایم اما اکنون به بلوغ فکری رسیده‌ایم که رویکرد صحیحی در مقابله با تهدیدات دارد.
 
سردارجلالی با اشاره به راهبرد مد نظر مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اگر به سیاست‌های مقام معظم رهبری نگاه کنیم و نگاه ما به دشمن واقعی و حقیقی باشد می‌توانیم از پشت دستکش مخملین، پنجه آهنین دشمن را تشخیص دهیم.
 
وی اضافه کرد: امروزه صحبت از تهدید در اقتصاد است، اقتصادی که افزایش هزینه‌ها و مصارف را دربردارد این تهدید با ادبیاتی که حضرت آقا به آن اشاره کردند مباحث تهاجمی و دشمنی در آن دیده می‌شود که نگاه جامعی را طلب می‌کند.
 
رئیس پدافند غیرعامل با بیان اینکه باید اقدامات دشمن را در حوزه جنگ اقتصادی پایش و رصد کنیم، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند ما با دشمن در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم که بایستی با رویکرد جنگ به آن نگاه کرد بنابراین جملاتی که معظم‌له به کار می‌برند به معنای این نیست که مسائل اقتصادی را نظامی کنیم بلکه منظور همان تشخیص سیاست‌های دستکش مخملین است.   
 
سردار جلالی ادامه داد: واژگانی که مقام معظم رهبری هنرمندانه به کار می‌برند بخشی از فضای تعامل و کار داخلی در فضای مقایسه‌ای استحکام و آسایش و آسیب پذیری مقابل دشمن را می‌فهماند و این پیام را می‌دهد که ما درگیر یک جنگ اقتصادی به معنای واقعی هستیم که اکثر حوزه‌ها را در برمی‌گیرد.
 
وی با بیان اینکه امروزه عرصه اقتصاد، زندگی و کسب مردم در حوزه خرد و کلان به جنگی تمام عیار تبدیل شده است، گفت: امروزه کاهش مقاومت اقتصادی رویکرد دشمن است، آن‌ها فکر می‌کنند می‌توانند از طریق فشار اقتصادی بر ما تاثیر بگذارند اما واقعیت امر این است که ما در یک فضای اقتصادی جنگی هستیم.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان این که امروزه پیشرفته‌ترین ابزار اقتصادی جنگ از سوی دشمن استفاده می‌شود، اضافه کرد: ما شاهد اتفاقات نظامی نیستیم اما دکترین جنگ ما همان دکترین اقتصادی است.
 
وی با اشاره به این‌که ما اصل جنگ را باور نکرده و ادبیات آن را فرا نگرفته‌ایم، افزود: به دلیل این‌که واقعیت جنگ را نفهمیده‌ایم ذهن ما به سمت جنگ نظامی می‌رود در حالیکه ما باید باور کنیم که در جنگ تمام عیار از نوع اقتصادی هستیم ، در این‌جا رویکرد دولتمردان و مسئولین بسیار موثر است که یکی از راه‌حل‌های کمک به دولت در این‌جا انصراف از دریافت یارانه‌ها از سوی مردم است بنابراین مانند جنگ تحمیلی و فضای معنوی آن مردم بایستی از سهمیه خود به دولت کمک کنند.
 
رئیس پدافند غیرعامل ادامه داد: گام اول در اجابت سیاست‌های مقام معظم رهبری در استحکام‌بخشی اقتصاد کشور رسیدن به یک بازدارندگی اقتصادی است که بایستی در آن ادبیات جنگ اقتصادی توضیح داده شده و رسانه‌ها نیز به ‌آن بپردازند.   
 
سردارجلالی نقش رسانه ملی را در تشریح جنگ اقتصادی برای مردم بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: رسانه‌ها تلاش کنند فضای کشور را به سمت فضای جنگ اقتصادی هدایت کنند، باید فضایی ایجاد شود که در آن مسابقه عدم مصرف کالاهای خارجی و افزایش مصرف کالاهای تولید داخل ایجاد شده و در نهایت آن را تبدیل به جهاد مقدس اقتصادی کنیم.
 
وی با بیان اینکه ابزار جنگ اقتصادی ایجاد روحیه معنوی دفاع اقتصاد مقاومتی در مردم است، خاطر نشان کرد: امروزه بایستی مفاهیم عمومی و فرهنگ قناعت جای مصارف بی‌رویه را بگیرد و مصرف کالای داخلی ترویج شود، امروزه نقشه دفاعی اقتصادی لازم است چرا که هدف این جنگ مردم هستند و طبیعی است که برای پرداختن و صیانت از حوزه مردم از جنس اقتصادی بایستی ساز و کار لازم را پیش‌بینی کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار