هنر نباید انتها داشته باشد

نگاهمان به هنر خوشنویسی یک سوگر نباشد که این پایان هنر است.

"شاپور اسلامی"، هنرمند و خوشنویس و عضو انجمن خوشنویسان، در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران گفت: موافق حذف هنر نقاشی خط از رقابت‌های جشنواره نیستم استعدادهایی در این نسل جوان هست که با حذف این هنر از رقابت‌های جشنواره نادیده گرفته می‌شوند، باید با باز نگه داشتن بستر امکان حضور آنان و فعالیت کثرت اندیشه را فراهم کنیم.
 
وی افزود: هنرمندان و خوشنویسان اگر معتقد به وجود پویایی، تازگی و طراوت در هنر هستند باید دست هنرمند را در فعالیت هنری آزاد بگذارند.
 
"اسلامی" بیان کرد: خوشنویسی در واقع به صورت سنتی یک محدوده و حرمتی دارد که تعدادی از هنرمندان معتقدند که نباید به این فضا دسترسی پیدا کرد و یا به آن چیزی افزود در حالی که نقاشی خط علاوه بر نرساندن لطمه‌ای به این هنر تا حدودی به عرصه خوشنویسی کمک کرده است.
 
این هنرمند تصریح کرد: افرادی که خواهان ورود به هنر نقاشی خط هستند باید دوره‌های کلاسیک خوشنویسی را طی کرده باشند و ما بین دوره‌های ممتازی و استادی قرار بگیرند تا توانایی حفظ قواعد خوشنویسی را در عرصه نقاشی خط داشته باشند.
 
وی ادامه داد:‌ نقاشی خط به علت فضاسازی آزاد و استفاده از رنگ و فرم‌های متنوع جاذبه بیشتری نسبت به خوشنویسی دارد و به علت وجود خیلی از قوانین دقیق و موشکافانه درآن تعداد بسیاری از هنرجویان توانایی به اتمام رساندن دوره‌های آن را ندارند.
 
"اسلامی" اظهار داشت: البته انتقادهای صورت گرفته از سوی انجمن خوشنویسان به عرصه نقاشی خط قابل تأمل است و باید به جای جلوگیری از ورود دانشجویان به این عرصه قواعد خوشنویسی را شناخت، عده‌ای فکر می‌کنند که با حذف نقاشی به خوشنویسی حیات می‌دهند ولی با این کار آن را کم‌رنگ‌تر می‌کنند.
 
وی عنوان کرد: در حال حاضر پرداختن به هنر خط و خوشنویسی در بین جوان‌ها نسبت به سال‌های قبل کم رنگ شده است و اگر هنر خوشنویسی این رنگ و شادابی را حذف نکند جاذبه‌اش را بین هنرجویان از دست می‌دهد.
 
این هنرمند خاطرنشان کرد: باید عرصه را برای جوان‌ها باز گذاشت و نباید خشک و بی‌روح به آن نگاه کرد، اگر نتوان به هنر اضافه کرد بوی هنر از آن گرفته می‌شود؛ در واقع نقاشی خط نیاز روزگار ماست و این گرایش‌های هنری بهانه‌ای برای انتقال شادابی به جامعه هستند.
 

انتهای پیام/اق
برچسب ها: هنر ، خوشنویسی ، نقاشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار