گزيده‌اي از اخبار فضاي مجازي سال 92؛

تغییرات دفتر رهبر معظم انقلاب طی 14 سال/ کاترین اشتون چقدر حقوق می‌گیرد؟/ اشخاصی که احمدی‌نژاد هیچگاه حاضر به مناظره با آنها نشد

چرا انگلیس کاردار هندی در ایران معرفی کرد، کاترین اشتون چقدر حقوق می‌گیرد؟، تحلیل مداح معروف از بازی لیلا حاتمی، بانوی اول سوریه کیست، تاریک‌ترین دوره مطبوعات از نگاه وزیر احمدی‌نژاد، تشکیل شورای سوءاستفاده جنسی توسط پاپ، تغییرات دفتر رهبری انقلاب طی 14 سال، درخواست برای برهنگی زنان با هدف کمک به نیازمندان، اشخاصی که احمدی‌نژاد هیچگاه حاضر به مناظره با آنها نشد، تصاویر کلاس مختلط در دانشگاه امام صادق(ع) و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري از 12 آذر تا 19 آذر 92 است.

به گزارش خبرنگار سیاسیباشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي سال 92 را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

سیاسیونی که عضو هلال‌احمر هستند

در سراسر دنیا گروه‌های وسیعی از مردم وقت خود را صرف فعالیت‌های داوطلبانه می‌کنند و انگیزه همه این افراد صرف‌نظر از نوع فعالیت‌شان، کمک مادی یا معنوی به دیگران و به خصوص افراد آسیب‌دیده است.

به گزارش ایسنا، سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر ایران هر ساله میزبان هنرمندان، ورزشکاران و اهالی سیاست است که می‌خواهند عضو این سازمان شوند، که این جمعیت از توان این افراد در هنگام حوادث استفاده خواهد کرد.

نام

سمت

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی

رییس‌جمهور اسبق و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام

محمد خاتمی

رییس‌جمهور پیشین

دکتر محمود احمدی‌نژاد

رییس‌جمهور سابق

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای

دادستان کل کشور

دکتر محمدرضا عارف

معاون اول پیشین

دکتر محمدجواد ظریف

وزیر فعلی امور خارجه ایران

سهیلا جلودارزاده

فعال سیاسی

فاطمه هاشمی رفسنجانی

فعال سیاسی

محسن هاشمی رفسنجانی

فعال سیاسی

سید مهدی اندرزگو

فرزند شهید اندرزگو

دکتر صفار هرندی

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد

دکتر زاهدی

رییس کمیسیون آموزش عالی

دکتر حمیدرضا آصفی

سخنگوی سابق وزارت امور خارجه پیشین

دکتر حسین باهر

جامعه‌شناس

دکتر کامران باقری لنکرانی

وزیر پیشین بهداشت

احسان باکری

فرزند شهید باکری

محمد رویانیان

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس

الهه کولایی

فعال سیاسی

علی ثقفی

بنیانگذار و نخستین رییس انجمن حسابداری ایران

دکتر غلامحسین الهام

سخنگوی پیشین دولت

محمدرضا رحیمی

معاون اول دولت دهم

علیرضا افتخاری

خواننده

هادی ساعی

ورزشکار و عضو شورای شهر تهران

هوشنگ شهبازی

خلبان



کارگردان چینی برای داشتن سه فرزند عذرخواهی کرد

ژانگ ییمو کارگردان چینی فیلم "گل‌های جنگ" با بازی کریستین بیل، با صدور اعلامیه‌ای تایید کرد که سه فرزند دارد و داشتن هفت فرزند را رد می‌کند، او تایید کرد که با داشتن سه فرزند به قوانین کشورش بی‌احترامی کرده است. در وب سایت این کارگردان اعلام شد که او و همسرش چن تینگ دارای دو پسر و یک دختر هستند که مخالف با قانون داشتن تنها یک فرزند دولت چین است.



به گزارش مهر، روزنامه پیپلز دیلی از سوی حزب کمونیست چین اعلام کرده بود که وی درصورت رفتن به کشورش با جریمه‌ای 160 میلیون ینی (26 میلیون دلاری) روبه رو خواهد شد. طرح خانواده چین در صورت عدول از آن جریمه‌های سنگینی برای مردم تعیین می‌کند. در همین نامه ژانگ و همسرش درخواست کرده‌اند که به ازای این بی‌قانونی در شهر ووژی سرمایه‌گذاری کنند و مقامات رسمی می‌گویند این درخواست در حال بررسی است.

اسد: در میان گروه‌های مخالف هوادارانی دارم

بشار اسد رئیس‌جمهوری، در دیدار با فعالان سندیکای وکلای مدافع اردن، گفت که نگرانی درباره توطئه علیه سوریه را درک می‌کند اما کسی نباید نگران سوریه، نظام حاکم یا شخص وی باشد زیرا در میان گروه‌های مسلح مخالف هم‌پیمانان و مبارزانی دارد که برای وی فعالیت می‌کنند. سوریه تاکید کرد که در میان صفوف مخالفان هوادارانی دارد که به نفع وی فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایلنا، اسد به وکلای اردنی اطلاع داد که اولویت‌ وی پس از آزادی منطقه استراتژیک "القلمون"، آزادسازی استان "درعا" است و مشکل استان درعا نه فقط مشکل سوریه بلکه مشکل اردن نیز هست زیرا دولت اردن وظیفه پاک‌سازی منطقه نزدیک به این استان را بر عهده دارد که پیش از این اجازه داده بود فعالیت‌های تروریستی در آن انجام گیرد و تروریست‌ها از آنجا به سوریه نفوذ کنند.

کاترین اشتون چقدر حقوق می‌گیرد؟

خیلی‌ها در انگلستان به او بارونس اشتون می‌گویند. او زمانی لقب بارونس را گرفت که از طرف تونی بلر، نخست‌وزیر سابق انگلستان در سال ۱۹۹۹ به عضویت مجلس اعیان درآمد، وگرنه نه خانواده‌ای اشرافی دارد و نه شجره‌نامه‌ای که او را به خانواده سلطنتی انگلستان نسبت دهد.

به گزارش الف، اشتون ۵۶ ساله در خانواده‌ای از قشر کارگر و معدنچیان ذغال سنگ شمال انگلیس متولد شد. برای همین وقتی وارد دانشگاه شد، خانواده‌اش کلی ذوق کردند. او اولین عضو خانواده‌اش بود که به دانشگاه می‌رفت. اشتون اوایل دهه ۱۹۸۰ رئیس و بعدها خزانه‌دار و نایب رئیس یکی از گروه‌های ضدانرژی هسته‌ای در کمپین انگلیس با هدف خلع سلاح هسته‌ای بود.

بانوی سیاستمدار آنقدر سریع خودش را توی میادین سیاسی نشان داد که در زمان نخست وزیری تونی بلر معاون وزیر او بود، او زمانی کمیسر عالی اتحادیه اروپا در امور تجارت و بازرگانی بود اما مثل حالا حقوق نمی‌گرفت. کاترین در حال حاضر در میان سیاستمداران جهان به صورت رسمی یکی از بیشترین حقوق‌های جهان را می‌گیرد و حتی قرار است پس از سال ۲۰۱۴ که دوره ریاستش تمام می‌شود، تا سه سال پرداخت حقوقش ادامه داشته باشد.

روزنامه دیلی تلگراف در گزارشی اعلام کرده که این عضو حزب کارگر انگلیس هر چند در اکتبر سال آینده میلادی فعالیتش به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به پایان می رسد اما تا سال ۲۰۱۷ سالانه ۱۳۳ هزار و ۵۰۰ پوند معادل حدود ۲۰۵ هزار دلار حقوق می گیرد که در مجموع سه سال حدود ۴۰۰ هزار پوند یا حدود ۶۱۴ هزار دلار می‌شود؛ یعنی با یک حساب سرانگشتی معلوم می‌شود که حقوق پایه سالانه خانم اشتون در حال حاضر رقمی حدود ۳۷۳ هزار دلار یا ماهانه ۳۱ هزار دلار است.

البته این رقم فقط رقم حقوق پایه است و می‌گویند اشتون در سال در مجموع حدود ۵۰۳ هزار دلار به جیب می‌زند؛ یعنی حتی از حقوق دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس هم بیشتر! این وسط شوهر خانم اشتون از همه خوشحال‌تر است. همسر ۶۶ ساله او "پیتر کلنر" روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی است که در حال حاضر مدیر یک وب سایت نظرسنجی معروف در انگلستان هم هست. آن‌ها ۲۵ سال پیش باهم ازدواج کرده‌اند و دو فرزند دارند.

استقبال از استعفای رئیس دانشگاه با پخش شیرینی

عده‌ای از دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین، پس از شنیدن خبر استعفای دکتر "عبدالعلی آل‌بویه لنگرودی" رئیس این دانشگاه، با پخش شیرینی، از این استعفاء، استقبال کردند. دکتر آل بویه با انتشار نامه‌ای سرگشاده به وزیر علوم تحقیقات و فناوری، از سمت خود استعفا کرد و تعداد زیادی از دانشجویان پس از اطلاع از استعفای آل‌بویه با حضور در محوطه دانشگاه به خاطر این استعفا به شادی پرداختند و از وزیر علوم بخاطر اعزام هیات نظارت، تشکر کردند.

به گزارش ایرنا، خبر استعفای رییس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) همزمان با پایان یافتن ماموریت دو روزه هیات نظارت وزارت علوم تحقیقات و فناوری در این دانشگاه، منتشر شد. یک مقام آگاه در این باره به ایرنا گفت که این هیات در مدت استقرار دو روزه خود، جلساتی فشرده با اعضای هیات علمی، هیات رییسه، کارمندان و دانشجویان دانشگاه به صورت جمعی و خصوصی برگزار کرد تا نظرات آنان را دریافت کند.

پیشتر عده دیگری از دانشجویان با تهیه طوماری که به امضای حدود 2 هزار دانشجو رسیده بود، از وزیر علوم خواستار برکناری رییس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) شده بودند.

سرگردانی خانواده گردشگر آلمانی در کرج

"كریستین ایوان" با کنار هم گذاشتن چند برگه کاغذ و چسباندن آن پشت شیشه ون خود، نوشته: "مدارک ما گم شده. یابنده مژدگانی خوبی دریافت خواهد کرد. ما فقط می‌خواهیم به خانه برویم". یک گردشگر آلمانی كه با اعضای خانواده‌اش به ایران سفر كرده، در شهر کرج مورد دستبرد قرار گرفت و سرگردان شد.



به گزارش پارسینه، هنگامی که كریستین ایوان جمعه شب گذشته ون مرسدس بنز خود را در خیابان آتش‌نشانی شهرک بنفشه پارک کرده بود، سارقان دوربین، پول، كارت اعتباری، مدارک خودرو، گذرنامه‌ها و سایر مداركی كه در آلمان دارای اهمیت است را با خود بردند، ایوان که كه در شهر فرانكفورت مهندس‌عمران است، به روزنامه ایران گفته: "دوربین مداربسته یک ساختمان از سارقان تصویر گرفته و ویدئوی آن را در اختیار داریم، اما با این حال نیروی انتظامی گفت که نمی‌تواند برای شناسایی و بازداشت سارقان کمکی کند. ما هم فقط دو هفته دیگر فرصت داریم و بعد از آن باید به كشورمان بازگردیم".



این گردشگر با تاکید بر اینکه از ادامه برنامه خود برای سفر به کشورهای همسایه ایران بازمانده و آنها را لغو کرده، اظهار داشت: "من پول، دوربین و چیزهایی كه سارقان برده‌اند را نمی‌خواهم. اصلا آنها را به دزدها هدیه می‌دهم، اما فقط می‌خواهم مداركم را پس بدهند تا از دردسر رها شوم و آرامش به خانواده‌ام بازگردد. من از مردم کرج درخواست کمک دارم تا سارقان را شناسایی کنند".

خوابیدن مخالفان اوکراینی در سنگر شهرداری

عصرایران/ معترضان اوکراینی مخالف دولت و طرفدار پیوستن به اتحادیه اروپا که ساختمان شهرداری کیف را به اشغال خود در آورده‌اند شب را از بیم حمله ماموران دولت به ساختمان این گونه صبح کردند



تخریب خانه یک فلسطینی از سوی اسراییلی‌ها در کرانه غربی



کشف گور دسته جمعی از دوره شوروی

گور دسته جمعی تازه کشف شده در مرکز شهر سن پترزبورگ از دوران اتحاد جماهیر شوروی، استخوان‌های چندین دختر نوجوان و زن سالمند نیز در میان اجساد یافت شده‌اند.



شوهرعمه رهبر کره شمالی برکنار شد

مقامات کره جنوبی روز سه‌شنبه اعلام کردند شوهر عمه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی که به عنوان یکی از قدرتمندترین افراد در این کشور به حساب می‌آید، برکنار شده است و چند تن از دستیاران وی اعدام شده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: یکی از نمایندگان مخالف دولت کره جنوبی در گفتگو با خبرنگاران خاطرنشان کرده که مقامات سازمان ملی اطلاعات این کشور در نشستی در یک کمیته پارلمانی اعلام کرده‌اند جانگ سونگ تائک از سمت معاون کمیسیون ملی دفاعی کره شمالی که نهاد نظامی اصلی این کشور است، برکنار شده است و اگر این خبر تایید شود، برکناری جانگ به معنای مهم‌ترین تحول سیاسی در حکومت کره شمالی پس از آنکه کیم در ماه دسامبر سال ۲۰۱۱ جانشین کیم جونگ ایل پدر خود شد، قلمداد خواهد شد.

جونگ چئونگ رائه، نماینده پارلمان کره جنوبی اعلام کرد سازمان ملی اطلاعات این کشور در نشستی اضطراری به اطلاع نمایندگان رسانده است که جانگ "به تازگی از سمت خود برکنار شد و دو از تن افراد نزدیک به وی -ری یونگ ها و جانگ سو کیل- در اواسط ماه نوامبر در ملاءعام اعدام شدند" و جونگ افزود: همه کارکنان ارتش از این اعدام مطلع شدند. از آن زمان تاکنون، جانگ ناپدید شده است.

چرا انگلیس کاردار هندی معرفی کرده است؟

"آجی شارما" اصالتا ریشه هندی دارد و از دیپلمات‌های با سابقه وزارت خارجه انگلیس است که با فرهنگ و تاریخ ایران آشناست. علاوه بر قرابت‌های فرهنگی هند و ایران؛ شارما در فاصله سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ هم سابقه خدمت در سفارت بریتانیا در تهران را به عنوان معاون سفیر داشته است. شارما بعد از سال ۲۰۰۸ و از سال ۲۰۱۲ رئیس بخش ایران در وزارت خارجه بریتانیا بوده است.



به گزارش فردا، وی بعد از آنکه به عنوان کاردار جدید انگلیس معرفی شد، ابراز امیدواری کرده بود بتواند روابط مستقیم برتیانیا با دولت و مردم ایران را برقرار کند. از آخرین اظهارنظرهای او می‌توان به ماجرای انفجار سفارت ایران در بیروت اشاره کرده که در صفحه توئیتر خود نوشته بود از شنیدن خبر انفجار در برابر سفارت ایران در بیروت، شوکه شده است.

جنایت پهپادهای آمریکا در افغانستان



اعلام بدهکارترین دستگاه‌های دولتی

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته طی ماه‌های گذشته توسط معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور، مشخص شده که طی ۴ سال گذشته، حجم مطالبات برخی دستگاه‌های خدمت‌رسان همچون سازمان بیمه خدمات درمانی، از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی به حجم بسیار بالایی رسیده است در حالی که ماده ۲۷ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت تاکید می‌کند که این حق بیمه باید حداکثر ظرف مدت یک ماه توسط دستگاه‌های اجرایی واریز شود، اما بدهی‌های مذکور انباشته شده از سال‌ها قبل است.



به گزارش صبحانه، این بررسی از بدهی ۲۶۱ میلیون تومانی نهاد ریاست‌جمهوری، ۸۱ میلیارد تومانی وزارت آموزش و پرورش، ۳ میلیاردی وزارت صنعت، ۴ میلیاردی وزارت بهداشت، ۵ میلیاردی وزارت راه و شهرسازی به این سازمان خبر داده است که در نهایت جمع این مطالبات دقیقا به ۱۲۳ میلیارد و ۹۸۱ میلیون تومان می‌رسد که رقم قابل توجهی است.

بر اساس این بررسی‌ها، ۶۶ میلیارد تومان از این بدهی مربوط به سال۹۱، ۱۵ میلیارد تومان آن مربوط به سال۹۰، ۲۴ میلیارد متعلق به سال ۸۹ و ۱۷ میلیارد به سال ۸۸ اختصاص دارد و بر این اساس این ادعا که مشکلات اقتصادی حدودا ۲ سال اخیر باعث این بدهی شده نیز نمی‌تواند درست باشد چراکه از سال‌های قبل از آن نیز چنین معضلی در وزارتخانه‌های کشورمان وجود داشته است و ظاهرا قدرت هیچ نهادی نتوانسته آن‌ها را مجبور به پرداخت بدهی‌های خود کند.




"شبکه تشودری" بزرگترین پورتال تروریسم در تاریخ معاصر بریتانیا

سازمان امید، نه نفرت UPI در گزارشی که منتشر کرد‌، گروهی به رهبری انجم تشودری -مبلغ وهابی ساکن انگلیس- را به انتقال صدها جوان برای جنگ در سوریه با هماهنگی القاعده متهم کرده است. در حال حاضر شیخ بکری در لبنان زندگی می کند و دارای تابعیت لبنانی است و مقامات انگلیسی بعد از خروج وی دیگر اجازه بازگشت به این کشور را به او نداده اند. تشودری بعد از این مسأله رهبری گروه مهاجران را به دست گرفت.

به گزارش جام، در گزارش‌های سازمان (امید ،نه نفرت) در لندن که توسط روزنامه (Andbndant) منتشر شده، شبکه تشودری "بزرگترین پورتال تروریسم در تاریخ معاصر بریتانیا شمرده شده که حدود 80 جوان مسلمان از بریتانیا و 250 تا 300 نفر از جوانان از نقاط مختلف اروپا را برای پیوستن به گروه‌های مسلح وابسته به القاعده تشویق و امکان پیوستن آن‌ها را به القاعده و جنگ در سوریه میسر کرده است".



این سازمان اضافه کرد که حداقل 70 نفر در انگلیس با جنبش "مهاجران" در ارتباط هستند که توسط واعظ اسلامی بریتانیا شیخ عمر بکری محمد (زاده سوریه) تاسیس شد و مقامات انگلیسی و سازمان‌های وابسته به جناح چپ به سبب جرائم مربوط به تروریسم در داخل و خارج بریتانیا وی را محکوم و از ادامه فعالیت های وی جلوگیری کردند.

روحانی و پاپ شگفتی‌آفرین‌های سال 2013

"د.پ.آ" با انتشار گزارشی در مورد معرفی شخصیت‌های شگفتی‌آفرین سال که همه ساله در آخرین ماه سال ( دسامبر) منتشر می‌کند، از حسن روحانی رییس‌جمهوری ایران و پاپ بندیکت شانزدهم به عنوان دو شخصیت شگفتی‌آفرین سال 2013 نام برد. در گزارش این رسانه آلمانی در مورد دکتر حسن‌ روحانی و دلیل انتخابش به عنوان یکی از دو شخصیت شگفتی آفرین سال 2013 آمده است: روحانی همه برنامه‌ها و سیاست‌های خود را با آگاهی، درایت و تدبیر به پیش برد و توانست با یک پیروزی قاطع و کنار زدن رقیبان خود رییس‌جمهوری ایران شود.

به گزارش شبکه‌ ایران، اشپیگل به نوشته این نشریه آلمانی، با اجرای سیاست‌های تدبیر و امید روحانی در زمینه آزادی‌های فردی و سیاسی نیز شاهد گشایش‌هایی در ایران از جمله آزادی برخی از زندانیان سیاسی و تلاش برای رفع محدودیت‌ها در زمینه ارتباطات و اطلاع‌رسانی در روزهای اخیر هستیم.

برگ برنده روحانی، احساس ناامیدی مردم ایران از تغییر اوضاع سیاسی کشور طی سال‌های گذشته بوده است که امروز این احساس به اندازه زیادی از بین رفته و رییس‌جمهور روحانی در این تغییر وضعیت نقش اساسی دارد زیرا بارها در سخنان خود بر این موضوع تاکید کرده که نباید در گذشته بمانیم و بایستی به آینده فکر کنیم.

سفر شخصی فیشر به ایران و بازتاب سیاسی در آلمان

"اشتفن زایبرت" سخنگوی دولت آلمان ادعای مطرح شده از سوی نشریه این کشور مبنی بر اینکه "یوشکا فیشر" وزیر امور خارجه اسبق آلمان هفته گذشته به نمایندگی از دولت مرکل به تهران سفر کرده است را رد کرد و گفت: سفر فیشر به تهران شخصی بود و وی به نمایندگی از سوی دولت مذاکره نکرد.

به گزارش جمهوریت، هفته نامه آلمانی فوکوس نوشته بود که یوشکا فیشر هفته گذشته در سفر به تهران در خصوص توسعه روابط دو کشور و همچنین بحران سوریه با مقام‌های ایرانی دیدار و گفتگو کرد و سفر فیشر به تهران با هماهنگی مشاور امنیت ملی، صدراعظم آلمان انجام شد و قرار بود محرمانه باشد، اما ناراحتی قلبی فیشر و انتقال وی به بیمارستان منجر به افشای سفر این سیاستمدار آلمانی به تهران شد.
بر اساس ادعای فوکوس، نمایندگان دولت ایران بنا داشته‌اند در دیدارهای دوستانه با یوشکا فیشر در مورد از سرگیری و توسعه روابط با آلمان و دیگر کشورهای اروپایی و همچنین تلاش برای حل بحران سوریه با این سیاستمدار آلمانی که سال‌ها قبل به عنوان وزیر امور خارجه همراه با همتایان انگلیسی و فرانسوی‌اش مذاکرات هسته‌ای را با حسن روحانی انجام داد، گفتگو کنند.

به نوشته این نشریه، فیشر در مدت اقامت خود در تهران با حسین امیر عبداللهیان معاون وزیر امور خارجه ایران و علاء‌الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران دیدار و گفتگو کرد و براساس گزارش دانشنامه اینترنتی ویکی پدیا همسر فیشر مینو براتی نوبری فرزند دکتر نصرت‌الله براتی نوبری است که سال ۱۳۵۵ شمسی در ایران متولد شده است.

پاسخ کاربران ایرانی به سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا

روزنامه کیهان امروز نوشت: کنکاش درباره معنی واژه زمین‌خواری به انگلیسی کار دست سخنگوی فارسی‌زبان وزارت امور خارجه آمریکا داد.

به گزارش نامه‌نیوز، "آلن ایر" سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه آمریکا که در فیس‌بوک به زبان فارسی پست می‌گذارد، دیروز ترجمه یک واژه فارسی را از مخاطبان خود پرسیده است: "بهترین ترجمه انگلیسی برای زمین‌خواری چه است؟" این سؤال سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با واکنش کاربران ایرانی مواجه شد و کاربران ایرانی پاسخ جالبی به وی داده‌اند. کاربران ایرانی در پاسخ به سؤال بهترین ترجمه برای واژه زمین‌خواری نوشته اند: "اسرائیل"!



احمدی‌نژاد: مردم از دولت ناراحتند

محمود احمدی‌نژاد، در آخرین جلسه با حضور برخی همکارانش در دولت دهم، پیش از تخلیه ساختمان لادن، مطالبی بیان کرده که جهان، مدعی است به بخشی از آن دست یافته و نوشته: احمدی‌نژاد در این جلسه با اشاره به اینکه هنوز ارتباطش را با مردم حفظ کرده گفته است که خودم شخصا با خیلی‌ها مرتبط هستم و مردم از دولت ناراحت هستند.

وی می‌گوید: روحانی برای اصلاح داخلی نگاه به خارج دارد و این جواب نخواهد داد و مردم هم به زودی خواهند فهمید و در ادامه با کنایه می‌گوید که حالا دیگر کشور گل و بلبل شده‌ است و ظاهرا فقط مشکل من بودم! و به مذاکره با آمریکا هم اشاره کرده و گفته است که زمان من بهترین موقع برای این کار بود. آن موقع باید نرمش قهرمانانه مطرح می‌شد که نشد! هاشمی الان دور برداشته، آن موقع از من می‌ترسید. روحانی هم با عملکرد بدش کار را به جایی خواهد رساند که مردم به این حرف برسند که اشتباه کرده‌اند که به او رای داده‌اند.

وی اشاره کرده است که دلیل دشمنی این‌ها با من این است که من پول مردم را به خودشان داده‌ام ولی این‌ها مانده‌اند و نمی‌توانند پولش را تامین کنند! و روحانی زمان انتخابات به من پیام داد که از من حمایت کن و کمک کن، حق و حقوق و سمتت محفوظ خواهد بود که من قبول نکردم!

رئیس دولت دهم گفت: لاریجانی‌ها با وجود اینکه من کنار رفته‌ام هنوز دارند علیه من کار می‌کنند و پایگاهمان در بین طبقه محروم هم ضربه خورده که برای ترمیم آن باید تلاش کنیم، هچنین در این جلسه تصویب می‌شود که برای پاسخگویی به سیاه‌نمایی درباره عملکرد دولت نهم و دهم، یک سایت اینترنتی راه‌اندازی و عملکرد دولت نهم و دهم به صورت شفاف منتشر شود.

چرا مثال‌های زیباکلام این شکلی است؟

زیباکلام در گفتگو با روزنامه ابتکار گفته بود: "اگر شما سند پيدا کرديد که آقاي دکتر توکلي يک ريال از اموال بيت‌المال را مستقيم و غيرمستقيم بطور نامشروع برداشته و استفاده کرده باشد من اسمم را عوض مي‌کنم و ميگذارم مثلاً پريچهر زيباکلام و لباس زنانه تنم مي‌کنم."

بولتن
در مطلبی طنز نوشت: حالا چرا لباس زنانه؟! باور کنید شما همین طوری زیبا هستید! جسارتا با آن موی کم و بینی زیاد(!) چندان با لباس زنانه زیبا به نظر نمی‌رسید! یعنی منظورتان این است که لباس زنانه بر تن کردن خیلی ضایع است که اگر حرفتان اشتباه بود، می‌خواهید این کار را بکنید؟! ... عجب روشنفکری! ... باز صد رحمت به فوتبالیست‌ها که وقتی می‌خواهند کل کل کنند، مثلا می‌گویند: "اگر به لیگ یک سقوط کنیم از بالای برج میلاد می‌پرم!" و یا اینکه: "اگر به جام جهانی نرویم توپ فوتبال را قورت می‌دهم!"

زیباکلام مناظره با سلیمی نمین گفته بود: "به اولین اعلامیه دانشجویان پس از تسخیر لانه جاسوسی نگاه کنید باور نمی‌کنید که این‌ها را بچه مسلمان‌ها نوشتند. اگر این تفکر اسلامی بچه مسلمان‌ها باشد من اسم خودم را می‌گذارم فرنگیس."

در این خصوص احتمالا تازه مشخص شده است که اون خواننده هه که چند وقتی هست از اون ور آب، اومده اینطرف آب؛ شعر: "آخ که دیگه فرنگیس، عشق تو داغونم کرد!" رو برای کی خونده!  

و جدیدا هم زیباکلام گفته است: "‌انرژی هسته‌ای چه گلی بر سر ما زده است؟!"

فقط می‌خواستیم بگوییم ما که رویمان نمی‌شود هر سه این جملات را با هم جمع کنیم! "لباس زنانه بر تن کردن!"، "گل زدن بر سر" و "گذاشتن اسم پریچهر یا فرنگیس بر روی خود!" به نظر شما چرا کلا مثال‌های آقای زیباکلام این شکلی است؟! به نظر می‌رسد ایشان به چند مشاور نیاز دارد که چند مثال دم‌دستی به ایشان یاد بدهد تا در صحبت‌هایش اینقدر گاف ندهد!



عکس‌های منتخب ۲۰۱۳ مجله تایم

به گزارش الف، مجله تایم در آخرین شماره خود تعدادی عکس را به عنوان بهترین عکس‌های سال ۲۰۱۳ میلادی انتخاب کرده است که اکثر این عکس‌ها در میان خشونت‌ها و تظاهرات‌ها گرفته شده‌اند.

"تظاهرات در استانبول"  هزاران تن از شهروندان ترکیه‌ای در شهر استامبول، پایتخت این کشور دست به تظاهرات زده بودند.



ماراتن بوستون



این یکی از عکس‌های جنجالی جهانی است؛ در پی آتش‌سوزی در منطقه تاسمانیا استرلیا خانواده‌ای در هوای بسیار سرد زیر یک پل گیر افتاده بودند.



فردی عراقی که در جنگ بدنش، بویژه صورتش دچار آسیب‌دیدگی شدید شده است.



القاعده در حال ذبح فردی در حلب، عکاس اعلام کرده است که خانواده این مرد شاهد این لحظه بوده‌اند.



فیلم زندگی "هیلاری کلینتون" سال آینده کلید می‌خورد

کمپانی فیلم "لاینزگیت" از آغاز فیلمبرداری فیلم "رودهام" درباره زندگی وزیر امور خارجه سابق آمریکا در سال 2014 خبر داد.

به گزارش ایسنا، فیلم رودهام که به زندگی هیلاری کلینتون در اوایل دهه 70 میلادی می‌پردازد، هم‌اکنون مراحل پیش‌تولید را سپری می‌کند و قرار است از سال آینده میلادی فیلمبرداری خود را آغاز کند و "جیمز پانسولت" قرار است کارگردانی این فیلم زندگی‌نامه را بر عهده گیرد و از تابستان امسال نام "کری مولیگان" به عنوان گزینه اصلی ایفای نقش کلینتون مطرح شده است.

عدم ارائه اطلاعات رسوایی جنسی کشیشان به سازمان ملل

واتیکان ارائه اطلاعات به سازمان ملل درباره سوء‌استفاده جنسی کشیشان از کودکان را منوط به درخواست رسمی دولت کرد و مخالفت کلیسا در پی درخواست‌های متوالی کمیته سازمان ملل فعال در حقوق کودکان که عالیترین نهاد سازمان ملل در زمینه حقوق کودکان است، اعلام شد.

به گزارش فارس، بر اساس این گزارش، کلیسای واتیکان در توضیحی در این مورد گفته است که مسئول رفتار کلیساهای کاتولیک در سراسر جهان نیست و تا زمانی که دولت درخواست رسمی برای دسترسی به این اطلاعات در زمینه همکاری قانونی را مطرح نکند، این اطلاعات را  در اختیار نخواهد گذاشت.

واتیکان بنابر کنوانسیون 1990 باید در این مورد گزارش می‌داد و در سال 1994 نیز این گزارش را در اختیار گذاشت اما پس از آن دیگر گزارشی تهیه نکرد تا اینکه سال گذشته به دنبال ادامه افشای رسوایی‌های اخیر دوباره باید این کار را انجام دهد.

 من بیکار نیستم، رئیس‌جمهورم

خبرآنلاین در مطلب طنزی نوشت: هر شغلی یک ساعت کاری دارد. الّا بیکاری، بیکاری یک شغل تمام‌ وقت است. آدم بیکار همه 24 ساعت را مشغول بیکاری است. لذا برای هیچ کاری وقت پیدا نمی‌کند چون دائم سر کار است. احمدی‌نژاد آن روزهایی که رئیس‌جمهور بود (که عمراً کسی یادش نمی‌رود!) برای همه‌کار وقت داشت اما حالا دیگر وقت ندارد. برای همین علی‌رغم قانونگرایی غلیظ و شدید طبیعتاً نمی‌تواند به دادگاه برود. نرفتن احمدی‌نژاد به دادگاه ممکن است منجر به حکم غیابی شود.

اما از آنجایی که آدمیزاد به تلاش زنده است، در همین احوالات بی‌دقتی احمدی‌نژاد نامه‌ای به روحانی نوشته و در آن درخواست مناظره کرده است. آیا احمدی‌نژاد فکر می‌کند بعد از هر مناظره نفر برنده رئیس‌جمهور می‌شود؟ حریف را هم نباید دست‌کم گرفت. روحانی مناظره کردن بلد است. مثلاً در مناظره با قالیباف گفت: "من سرهنگ نیستم، حقوقدانم!" و برنده شد. لذا هر آیینه ممکن است در مناظره با احمدی‌نژاد بگوید: من بیکار نیستم، رئیس جمهورم!

در بخشی از نامه احمدی‌نژاد به روحانی آمده، "همچنین در امر انتخابات اخیر ریاست جمهوری، در شرایطی که دولت دهم در فقدان نماینده‌ای از خود در رقابت انتخاباتی و مآلا پاسخگویی - آماج حجم سنگین و گسترده‌ای از اتهامات و انتقادات ناروا بود - به خوبی و شایستگی به وظیفه شرعی و قانونی خود در صیانت از آرای مردم عمل کرد و با برگزاری انتخاباتی قانونی و سالم ظرفیت بالای خود را به ظهور رساند. همین پاراگراف سؤالات عجیبی را به ذهن متبادر می‌کند.

مگر دولت وظیفه‌ای غیر از این در قبال انتخابات دارد؟ مگر دولت خاتمی کاری غیر از این کرد که شما رئیس‌جمهور نهم شدید؟ مگر اینکه دولت کاندیدایی در رقابت‌ها داشته باشد، تأثیری در صیانت از آرای مردم و وظایف شرعی و قانونی دولت دارد؟ در انتخابات دهم که خود شما رئیس‌جمهور بودید و ضمناً کاندیدای دولت بودید، مگر خدایی نکرده شک و شبهه‌ای در کار بود؟ یادتان باشد کسانی که شک و شبهه مطرح کردند الان کجا هستند!

احمدی‌نژاد دلش برای تلویزیون تنگ شده؟

جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع خود نوشت: بعضی از مشاوران رئیس‌جمهور روحانی به پیشنهاد محمود احمدی‌نژاد مبنی بر مناظره با آقای روحانی درباره گزارش 100 روزه وی واکنش نشان دادند. این واکنش‌ها هر چند منفی بود ولی نشان داد آن‌ها متوجه اصل موضوع نشده‌اند و در دام احمدی‌نژاد افتاده‌اند. صاحب نظران معتقدند علت این قبیل پیشنهادها اینست که احمدی‌نژاد دلش برای تلویزیون تنگ شده است.

 بانک گمنام هندی برنده بزرگ تحریم ایران

یک بانک گمنام هندی یکی از برندگان اصلی تحریم‌های غرب علیه ایران بوده است و از محل واریز میلیاردها دلار از پول نفت ایران به حساب‌های آن، سود خوبی عاید خود کرده است. بانک "یو سی اوی" هند قبلا یکی از موسسات مالی نه چندان قدرتمند هند بود، اما پس از آنکه در سال 2012 برای پس‌انداز روپیه‌های حاصل از فروش نفت ایران انتخاب شد، شاهد افزایش درآمد و سود بود. میزان ذخایر روپیه ایران در این بانک به بیش از 3 میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش تسنیم، آرون کائول، رئیس بانک یو سی او گفت: "این همکاری با ایران سکوی پرشی برای ما بود...همچنان زمینه پیشرفت بسیار گسترده است. ما به یک بازیگر حاشیه‌ای در صنعت بانکداری تبدیل شده بودیم، اکنون ما در حال بازگشت هستیم".

یو سی او قادر است از این پول هنگفت در فاصله زمانی که بین واردات و صادرات وجود دارد استفاده کند. واقعیت این است که میزان پول نفت ایران بسیار بیشتر از ارزش صادرات کالاهای مختلف هندی به این کشور است و این پول به خصوص از این جهت با ارزش است که بانک‌های هندی به موجودی حساب‌های جاری بهره‌ای نمی پردازند، اما می‌توانند آن را به مشتریان دیگرشان وام بدهند و پول نفت سپرده گذاری شده ایران در این بانک که مبلغ آن به 3 میلیارد دلار می‌رسد، حدود 12 درصد مجموع سپرده‌های مشتریان بانک یو سی او را تشکیل می‌دهد.
 

عواقب عدم پذیرش مناظره از سوی دولت

علی اکبر جوانفکر مشاور رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد در دولت نهم و دهم با بیان اینکه درخواست مناظره احمدی‌نژاد از روحانی ربطی به مجادله‌های گزارش 100 روزه ندارد، گفت: رئیس یک دولت پاسخگو، با دعوت دکتر احمدی‌نژاد برای مناظره، برخوردی منطقی و منصفانه داشته باشد.

وی در گفتگو با مهر،  با اشاره به اینکه این دعوت با هدف مجادله و منازعه با رئیس‌جمهور بر سر ادعاهای مطروحه در گزارش صد روزه انجام نشده است، گفت: دکتر احمدی‌نژاد بر مبنای احساس تکلیف دینی و ملی، از ایشان دعوت به مناظره کرده است و اگر به آن پاسخ مثبت داده نشود، اولا دولت جدید خود را از شناخت درست وضعیت کشور و مردم را از حق دانستن محروم خواهد کرد، ثانیا تکلیف از رئیس‌جمهور سابق برای کمک به دولت جدید ساقط خواهد شد و ثالثا اگر رئیس‌جمهور و اعضای دولت، تمام وقت دولت جدید را به تخریب دولت قبل بگذرانند، قطعا هیچ پاسخی جز سکوت از دکتر احمدی‌نژاد نخواهند شنید.

وقتی روحانی احمدی‌نژاد را به مناظره فراخواند و او نیامد!

محمود احمدی‌نژاد در حالی انتظار مناظره روحانی با خود را دارد که در خرداد سال 88، دعوت روحانی به مناظره با خود را نپذیرفته بود.
در سال 88 بعد از طرح برخی مسایل درباره پرونده هسته‌ای، روحانی با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت و آرامش در آستانه انتخابات گفته بود: "چنانچه رئیس‌جمهور محترم حاضر به دفاع از اظهارات خود پیرامون دیپلماسی هسته‌ای نظام باشند، آمادگی دارم جهت تنویر افکار عمومی با ایشان مناظره داشته باشم".

حسن روحانی که آن زمان رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بود، در واکنش به اظهارات احمدی‌نژاد در مورد بیانیه سعدآباد به مهر گفته بود: از اینکه موضوع ملی و بسیار مهمی چون فناوری هسته‌ای که یک دستاورد تاریخی برای ملت ایران و فراتر از دولت‌ها است، به یک ابزار انتخاباتی و رقابت سیاسی تبدیل شده است، متاسفم.



با این وصف، احمدی‌نژاد چگونه انتظار دارد روحانی به دعوت او به مناظره پاسخ مثبت دهد؟

پاسخ رئیس‌جمهور به درخواست مناظره از سوی احمدی‌نژاد
    
جهان نوشت: چندی پیش حجت‌الاسلام روحانی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری ضمن انتقاد از صداوسیما در ندادن وقت به کسانی که در مناظره‌ها، اسم آن‌ها برده شده بود، تلویحا پاسخ امروز دعوت احمدی‌نژاد به مناظره را داده بود.


آقای روحانی! مشکل از شانس خودتان است

عصرایران در مطلب طنزی نوشت: آقای رئیس‌جمهور! در آن برنامه گفتید: "به مردم بزرگ ایران وعده داده بودم که علاوه بر برنامه چهار ساله دولت تدبیر و امید، برنامه کوتاهی هم برای یک دوره 100 روزه داشته باشم و در پایان 100 روز کار دولت، عملکرد دولت را در طول آن 100 روز، به ملت عزیز گزارش دهم."

من از شما می‌پرسم! چرا بقیه وعده‌هایتان را به یاد ندارید؟! مگر قول نداده بودید نفت را سر سفره‌های مردم بیاورید؟! مگر وعده نداده بودید سالی شونصد میلیون شغل ایجاد می‌کنید؟! از آن اسامی مفسدهای اقتصادی که در جیبتان هست چه خبر؟! ...

-چیه پسر؟! چی میخوای؟! ...(ببخشید این آبدارچی روزنامه وقتی چایی می‌یاره نگاهی هم به مقاله‌ام می‌اندازه و غلط‌های املایی‌ام رو میگیره!) آبدارچی: ببخشید! الان ایران رئیس‌جمهورشون عوض شده! اون این قول‌ها رو نداده بودها! - برو کشمش و خرما بیار، من با قند نمیتونم چایی ام رو بخورم! ...     

آقای رئیس‌جمهور! اصلا چرا هر 100 روز گزارش عملکرد می‌دهید؟! رئیس‌جمهور خوب آنست که روزی 100 بار گزارش بدهد! اصلا اینقدر گزارش بدهد که وقت برای انجام هیچ‌کاری نداشته باشد! مثل یک بنده خدایی که اینقدر نامه‌های مردم را می‌خواند که دیگر وقتی برای رسیدگی به مشکلات آن‌ها برایش باقی نمی‌ماند!

آقای رئیس جهور! شما گفتید: "مشکلات را با مردم در میان خواهید گذاشت." آخر چرا؟! ...مگر شما به انرژی منفی و مثبت اعتقاد ندارید؟! آیا قصد دارید با دادن انرژی منفی به مردم باعث سرخوردگی آن‌ها شوید؟! ... شما بهتر است همواره طوری صحبت کنید که مردم خیال کنند اوضاع گل و بلبل است! مثلا اگر خزانه خالی بود، الکی بگویید همه پول‌ها را داده‌ایم طلا خریده‌ایم و به اندازه مصرف شونصدسال ممکلت طلا داریم! مطمئن هم باشید کسی از شما نمی‌پرسد مردمی که نان ندارند، می‌خواهند طلا را برای کجا مصرف کنند!

آقای رئیس‌جمهور! شما در ابتدای صحبتتان با بهانه اینکه می‌خواهید بگویید از دولت گذشته چه ارثی به شما رسیده است و با آن ارث چیکار کرده‌اید، از ارثی که به شما رسیده بود انتقاد کردید!! اما بایستی بدانید بالاخره روزگار همین است دیگر! یک نفر از پدر خود ویلا و ماشین آخر سیستم به ارث می‌برد و دیگر از پدرش کچلی را! شانش شما هم این بوده است دیگر!مشکل از شانس خودتان است ، لطفا فرافکنی نکنید.

تحلیل مداح معروف از بازی لیلا حاتمی

سعید حدادیان درباره بازی لیلا حاتمی در فیلم سر به مهر گفته: اولا خوشحالم که به موضوع نماز نگاه شد و این کار مبارکی است. البته مسئله اصلی این فیلم، نماز نیست و در واقع اولویت اصلی فیلم، بیماری کمرویی است و نماز تحت‌الشعاع این مسیله قرار گرفته است.

به گزارش فارس، این فیلم تازه‌ترین بازی لیلا حاتمی در سینما، به اکران سینما رسیده است. پیش از این تصاویری از حضور سعید حدادیان مداح معروف، در افتتاحیه فیلم، دیده بودید و حدادیان نیز در گفتگویی درباره بازی لیلا حاتمی در این فیلم گفته: "کم‌رویی مسیله‌ای نیست که برای همه جذابیت داشته باشد و این خانم لیلا حاتمی است که بار فیلم را به دوش کشیده، انگار تیاتری است که خانم لیلا حاتمی روی پرده سینما به آن جان بخشیده است. صحنه گریه لیلا حاتمی با آن میمیک، کار هر هنرپیشه‌ای نیست".


اوباما بعد از 50 سال آمریکایی شد


باراک اوباما که در چهارم آگوست 1961 در ایالت هاوایی متولد شده، فرزند یک پدر کنیایی و یک زن آمریکایی از اهالی ایالت کانزاس است. خبرگزاری فرانسه خبر داد که عموی "باراک اوباما" پس از چندین دهه زندگی در ایالات متحده آمریکا به تازگی گرین کارت دریافت کرده است.
 


به گزارش جام، به گفته "مارگارت ونگ" وکیل مدافع "اونیانگو اوباما"، وی پس از 50 سال زندگی در آمریکا با دریافت این مدرک، به عنوان شهروند رسمی این کشور شناخته می‌شود.
 

ادعای الشرق الاوسط درباره ظریف

عبدالرحمن راشد سردبیر سابق روزنامه الشرق الاوسط و مدیرکل شبکه تلویزیونی سعودی العربیه در مطلبی در شماره امروز روزنامه الشرق الاوسط نوشت: محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران به شیوه قدیمی ایران برای استفاده از رسانه‌ها به عنوان اهرم فشار سیاسی متوسل شد و وی (ظریف) گله و شکایت کرد که خواهان سفر به عربستان بود اما آن‌ها (مقامات عربستان) درخواستش را نپذیرفته‌اند درحالی که حقیقت برعکس است و آن‌ها با درخواستش موافقت کرده بودند و زمانی را برای ملاقات با همتای سعودی‌اش تعیین کردند اما وی نپذیرفت.
 
به گزارش فارس، وی در ادامه به مطالب منتشر شده در رسانه‌های ایرانی و نقطه نظرات مفسران درباره روابط ایران و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس پرداخت و آن‌ها را واقعی ندانست و افزود: با کمال سادگی، این‌ها پروپاگاندای ایران است که می‌خواهد القا کند که تغییر کرده است و تمایل به آشتی دارد اما کشورهایی مثل عربستان مقاصدی عکس آن را دارند.

نویسنده الشرق الاوسط افزود: اگر ظریف و دولت روحانی برای برقراری آشتی فراگیر در منطقه تمایل دارند لازم است که تماس‌های جدی بدور از تبلغات و فشارها وجود داشته باشند. آشتی ایران با آمریکا به تنهایی هرگز در تغییر مواضع کشورهای عربی حوزه خلیج فارس موفق نخواهد بود زیرا آن‌ها درباره یک سری مسائل اتفاق نظر و درباره مسائل دیگری اختلاف نظر دارند، ایرانی‌ها اگر در برقراری آشتی صادق باشند؛ برادران و دوستان واقعی در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس خواهند دید، آیا ما حقیقتا با ایران جدیدی روبرو هستیم؟ ابدا ساده نیست که باور کنیم.

حدادیان در کنار داماد و نوه‌اش

این عکس منتشر شده از حاج سعید حدادیان یکی از مداحان به نام تهران است که در کنار داماد و نوه شیرخوار خود دیده می‌شود.



بانوی اول سوریه کیست؟

مشرق نوشت: بانوی اول سوریه اسماء اخرس الاسد است؛ او امروزه عامل برگزاری طرح‌هایی برای توسعه روستایی و نیز تعدادی از رویدادهای فرهنگی این کشور قلمداد شده و در این راستا اقدامات قابل توجهی در امور خیریه و عام‌المنفعه انجام می‌دهد.


با این همه حضور پررنگ بانوی اول سوریه اسماء اخرس الاسد در دهه گذشته در دیدار و ارتباط با بانوان اول منطقه و جهان، نقشی ویژه و خاص بوده است.




در مجموع امروزه خانم اسماء اخرس الاسد به عنوان یک پل ارتباطی میان دولت و طبقات مختلف جامعه به ایفای نقش پرداخته و در این راستا گستره اقدامات خانم اسد از حمایت از آثار باستانی سوریه گرفته تا پشتیبانی از تحصیل کودکان معلول را شامل می‌شود. همچنین اسماء اخرس الاسد در ماه‌های اخیر به عنوان بانوی اول سوریه، ملاقات با خانواده‌های فدائیان ارتش و قربانیان جنگ داخلی را جزء برنامه‌های ثابت خود قرار داده است.

تاریک‌ترین دوره مطبوعات از نگاه وزیر احمدی‌نژاد!

وزیر ارشاد احمدی‌نژاد روزنامه‌های 88 تا 90 را تاریک‌ترین دوره مطبوعات در تاریخ 35 ساله می‌داند.



به گزارش ایسنا، به نقل از ستون جهت اطلاع "جمهوری اسلامی" دکتر سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم احمدی‌نژاد گفت: برای برخورد قاطع با مطبوعات به رامین نیاز داشتیم. رامین، معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد دولت دهم در سال‌های 88 تا 90 بود، دوره‌ای که اصحاب مطبوعات آن را تاریک‌ترین دوران مطبوعات در 35 سال اخیر می‌دانند.

حسینی، گفته است که رامین را از زمان همکاری با صدا و سیما می‌شناخته و طبق نظر احمدی‌نژاد که معتقد بود فرد مناسبی باید عهده‌دار معاونت مطبوعاتی باشد، رامین را برای برخورد قاطع با مطبوعات به این سمت منصوب کرد.

خودکشی نظامیان کانادایی به مرز هشدار رسید

در سال‌های اخیر یکی از مهم‌ترین خبرهای مربوط به ارتش آمریکا افزایش آمار خودکشی به ویژه در میان نظامیان بازگشته از جنگ‌های عراق و افغانستان بود، اما اینک گویا این پدیده به نظامیان سایر کشورهای حاضر در جنگ افغانستان نیز سرایت کرده است، در همین رابطه تورنتو سان از خودکشی چهار نظامی کانادایی در دو ماه گذشته خبر داده است.

به گزارش مهر، بر این اساس رشد ناگهانی خودکشی در میان نظامیان کانادایی سبب شکل‌گیری نگرانی‌هایی درباره چگونگی مراقبت از نظامیان بازگشته از جنگ افغانستان شده است. این امر همچنین انتقادهایی را نیز متوجه دولت کانادا کرده است. بر اساس اعلام اداره دفاع ملی کانادا در فاصله سال‌های 2010 تا 2012 میلادی 50 نظامی کانادایی با دست زدن به خودکشی به زندگی خود پایان داده‌اند.

در ارتش انگلیس نیز وضعیت به همین شکل است و در سال 2012 میلادی تعداد نظامیانی که دست به خودکشی زده بودند بیشتر از تعداد تلفات ارتش انگلیس در افغانستان بود. در سال گذشته میلادی در مجموع 44 نظامی بریتانیایی در افغانستان کشته شدند در حالی که 50 نفر از نظامیان این کشور در سال 2012 میلادی دست به خودکشی زده بودند.


درگیری در مجلس علیای ژاپن



عصرایران منتشر کرد،گرامیداشت یاد ماندلا در کراچی پاکستان




ماندلا در فلسطین



عکس گرفتن خدمه پروازی در مقابل یک مجسمه از ماندلا در شهر ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی







حاج منصور ارضی در جبهه



اعضای القاعده با گذرنامه‌های آلمانی

هفته‌نامه آلمانی فوکوس با استناد به اظهارات محافل امنیتی برلین می‌نویسد، افراطیون آلمان در مسیر خود به مناطق جنگی سوریه، گذرنامه‌ها و مدارک آلمانی خود را تسلیم کرده و مدارک شناسایی سوری دریافت می‌کنند. سپس گذرنامه‌های آلمانی آن‌ها در اختیار آن دسته از تروریست‌های آموزش‌دیده‌ای قرار می‌گیرد که به صاحبان این‌گذرنامه‌ها شباهت دارند و برای اجرای عملیات تروریستی در اروپا انتخاب شده‌اند.
 
به گزارش جام، به نوشته دویچه وله (DW)، خبرگزاری آلمان که این خبر را روز شنبه (۷ دسامبر/ ۱۶ آذر) منتشر کرده به نقل از فوکوس ادامه می‌‌دهد، افراطیون آلمان و دیگر مناطق پیش از سفر به سوریه در مخفی‌گاه‌های ترکیه پنهان می‌شوند و در حال حاضر حدود هزار مرد اروپایی جوان در سوریه همراه با مخالفان رژیم این کشور علیه بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه می‌جنگند. ۲۲۰ نفر از این نیروها از آلمان عازم این مناطق شده‌اند.
 
روزنامه آلمانی "بیلد" هم روز شنبه (۷ دسامبر) نوشته است، بیش از ۲۳۰ جنگجو از آلمان به سوریه سفر کرد‌ه‌ و با نیروهای اسد می‌جنگند. واحد خدمات مشاوره‌ای علیه افراطگرایی در اداره فدرال مهاجرت و پناهجویان آلمان (BAMF) از بیش از۱۶۰ مورد مددجویی خانواده‌ها در ماه‌های اخیر گزارش داده است. بر پایه این گزارش، در این موارد خانواده‌ها به دلیل افراط گرایی فرزندانشان به این اداره مراجعه کرده و کمک طلبیده‌اند.

کدام کشورها برای درگذشت ماندلا عزای عمومی اعلام کردند؟

آفریقای جنوبی، زادگاه ماندلا تا زمان مراسم تدفین جنازه ماندلا در روز 15 دسامبر24 آذرماه) اعلام عزامی عمومی کرد و قرار است تا آن تاریخ پرچم این کشور نیمه افراشته باشد. به گزارش عصرایران، نام برخی از کشورها که به احترام ماندلا اعلام عزای عمومی کرده‌اند به این شرح است:

- آفریقای جنوبی: اعلام عزامی عمومی و نیمه افراشته کردن پرچم کشور تا زمان مراسم تدفین جنازه ماندلا در روز 15 دسامبر (24 آذرماه)

- هند:  5 روز - مصر: 3 روز  - ونزوئلا: 3 روز - فلسطین: یک روز - موریتانی: 3 روز - نیجریه: 3 روز - تونس: یک روز - آمریکا: 4 روز - انگلیس: نیمه افراشته کردن پرچم انگلیس برفراز دفتر نخست‌وزیری

- فرانسه: یک روز - الجزایر: 8 روز - کوبا: 3 روز - هائیتی: 1 روز - الساودرو: 3 روز - کمیته بین‌المللی المپیک (مستقر در لوزان سوئیس): 3 روز - فدراسیون جهانی فوتبال- فیفا (مستقر در زوریخ سوئیس): یک روز

ابراز احساسات روحانی به دانشجویان



آدرس صفحه آقای وزیر در۴ شبکه‌ اجتماعی داخلی

جزئیات حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات در شبکه‌های اجتماعی و آدرس صفحات رسمی متعلق به وزیر در این شبکه‌ها اعلام شده است. طبق این اعلام هم اکنون وی در 4 شبکه اجتماعی از جمله زیگور، کلوب، تبیان، و آپارات دارای صفحه است. شبکه اجتماعی "زیگور" شامل شبکه ویدئویی "تماشاخانه"، شبکه اجتماعی "مای پردیس" و شبکه صوتی "آواکده" است. آدرس صفحه وزیر ارتباطات در این شبکه به نشانی http://www.zigur.com/vaezi  است.

صفحه واعظی در شبکه اجتماعی «کلوب» به آدرس http://www.cloob.com/mahmoudvaezi قابل مشاهده است. همچنین در شبکه اجتماعی "تبیان" آدرس صفحه واعظی http://net.tebyan.net/vaezi  است. در شبکه ویدیوئی و اجتماعی "آپارات" نیز وزیر در آدرس http://www.aparat.com/mahmoudvaezi  صفحه شخصی دارد.

وزیر ارتباطات دولت روحانی برای نخستین بار در روز شنبه 16 آذر ماه از ساعت 13 الی 14 در شبکه‌های نام برده شده حضور برخط داشت و می‌خواهد با کاربران ارتباط برقرار کند. همچنین وزیر پیش‌تر گفته بود، علت حضور همزمانش در چند شبکه، ایجاد رقابت و برقراری مساوات بین فعالان داخلی این عرصه است و سپس هر شبکه که از استقبال بیشتری نزد مخاطبان برخوردار شد را پیگیری خواهد کرد و ادامه خواهد داد.

هجوم کاربران ایرانی به صفحه شخصی مجری مراسم قرعه کشی جام جهانی

صفحه مدل معروف برزیلی، فرناندا لیما، پس از دقایقی از شروع مراسم قرعه‌کشی جام جهانی 2014 مورد هجوم کاربران ایرانی قرار گرفت. جالب آنکه آخرین پست لیما مربوط به ژانویه است ولی تمامی کامنت‌های اخیر پست‌های‌اش مربوط به کاربران ایرانی است که دقایقی پس از شروع مراسم قرعه‌کشی اقدام به درج کامنت نموده‌اند. البته اکثر کامنت‌ها قابلیت انتشار را ندارند. جالب‌تر آنکه یکی از کاربران لینک توئیتر وی را در کامنتی گذاشته و نوشته "حالا نوبت اینجاست..."

به گزارش قانون، تنها بعد از دقایقی از شروع مراسم و کنایه عادل فردوسی‌پور به منشوری خواندن لباس لیما، کاربران ایرانی، صفحه فیس‌بوک منتسب به فرناندا لیما را فتح کردند و پای پست‌های این مدل برزیلی، با کامنت‌های فارسی خود، انواع و اقسام اظهار نظرها را بیان می‌دارند، به طور مثال نوشته‌اند: "چی می‌شد یه ساپورت می‌پوشیدی تا ما هم می‌تونستیم مراسم رو نگاه کنیم؟"
 پیج این مدل برزیلی تا این لحطه حدود 17 هزار لایک خورده است که با ادامه روند فعلی، باید در روزهای آتی شاهد افزایش چشمگیر لایک‌های ایرانی به این صفحه بود.
 



درب سفارت آفریقای جنوبی در تهران



با یک فرزند بهار نمیشه!

تابلو شعاری و تصویری با "یک گل بهار نمی‌شود- فرزند بیشتر زندگی شادتر" در برخی بزرگراه‌های تهران، بیانگر توصیه ضرورت افزایش جمعیت به بینندگان است.

به گزارش ایرنا، در یکی از این تابلوها، نمایی از یک خانواده چند فرزندی سوار بر قایق در حال حرکت در رودخانهای تصویر شده است که شادی در خانواده پرفرزند موج می‌زند. در تصویری دیگر نیز یک پدر و و پنج فرزند سوار بر دوچرخه چندنفره شادمان در حال حرکت در دشتی سبز هستند، اما نکته جالب توجه مادری در میان این خانواده شاد دیده نمی‌شود!



عیاشی یک نماینده مجلس در سفر خارجی + سند

در یک مجلس میهمانی و دوره دوستانه که در تاریخ ۲/۱۰/۴۹ در کلوپ ایران جوان برپا بود، آقای دکتر صفائی نماینده مجلس شورای ملی به طور خصوصی اظهار داشت: در سفری که اخیراً عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای ملی به سرپرستی آقای عبدالله ریاضی رئیس مجلس شورای ملی به دعوت مقامات اتحاد جماهیر شوروی به آن خطه نموده بودند، آقای فرهاد‌پور یکی از اعضای فراکسیون پارلمانی حزب مردم که جزء هیئت اعزامی بوده است در صرف ودکای روسی اصراف و افراط نموده است.

به گزارش افکار، حتی مطالبی به علت افراط در مشروب که خارج از اتیکت سیاسی و یا تند و نابجا بوده است اظهار که به همین علت چندین بار وسیله آقای عبدالله ریاضی به وی تذکر مراقبت در اعمال و رفتارش داده شده و به هر حال این عمال نامبرده موجب ناراحتی رئیس مجلس و هیئت پارلمانی ایران گردیده است. نظریه شنبه: نظری ندارد.

نظریه یکشنبه: در صورت صحت خبر، موضوع کاملاً قابل توجه است و اصولاً می‌بایست با بررسی‌های قبلی افرادی جهت بازدید به کشورهای خارجی بخصوص به شوروی و غیره اعزام گردند که کاملاً مسلط بر اعصاب و اعمال و رفتار خود بوده و کلیه صفات و اخلاق و رفتار و نقاط ضعف آنان قبلاً چک شده و مورد تأیید باشد. اسفند. نظریه چهارشنبه: نظریه یکشنبه مورد تأیید است.
در پرونده ۳۹۲۴۱ بایگانی شود



درخواست ‌ازدواج روزنامه‌نگار از عباس!


به گزارش العربیه، ایمان هریدی گفته است به منظور "تحقق آرزوهایش در داشتن زندگی مناسب" از عباس درخواست ازدواج کرده است! او در نوشته خود آورده است: من ایمان هریدی روزنامه‌نگار 28ساله، فرزند یک شهروند عادی هستم، خواستار ازدواج با جنابعالی می‌باشم تا به یک فرصت زندگی شرافتمندانه و احترام دیگران دست یابم.

به گزارش بهار، وی درباره دلیل درخواستش، نوشت: دوست دارم آرزوی خود و دیگر جوانان فلسطینی در داشتن یک کار مناسب و دست یابی به امکانات زندگی بهتر تحقق یابد. من فرزند یک مرد با نفوذ یا پادشاه نیستم بلکه دختر یک مرد عادی هستم، به او افتخار می‌کنم، اما مطمئن هستم که امتیازهای اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی تنها در اختیار خانواده‌های مسئولان است.

این روزنامه نگار جوان نوشته است: جناب رئیس من تحصیل کرده دانشگاه هستم و دارای تجربه کافی می‌باشم اما فرزندان مسئولین همه چیز را مال خود کرده‌اند در حالی که درها بر روی فرزندان شهروندان عادی بسته شده است. وی از محمود عباس خواست تا با فراهم کردن فرصت‌های شغلی از مهاجرت جوانان فلسطینی به دیگر کشورها جلوگیری کند.



سازمان تامین افتضاحی و مناظره احمدی‌نژاد و مرتضوی


ایسنا در مطلبی طنز نوشت: هفته پیش که آقای احمدی‌نژاد از آقای روحانی، رییس‌جمهور، درخواست مناظره کرد، هنوز گُل‌کاری آقایان در سازمان تامین کارت هدیه (تامین اجتماعی سابق) به طور کامل رو نشده بود، اما حالا که گزارش تحقیق ‌وتفحص مجلس منتشر شده، معلوم شده است آقای مرتضوی چند خط‌ قرمز مهم آقای احمدی‌نژاد را رد کرده است.

آقای مرتضوی در دوران مدیریت بر سازمان تامین اختصاصی (تامین اجتماعی سابق) خط قرمز آقای احمدی‌نژاد در زمینه سوءاستفاده نکردن از منابع دولتی را رد کرد و از منابع دولتی استفاده کرد. آقای مرتضوی در دوران مدیریت بر سازمان تامین انتفاعی (تامین اجتماعی سابق) با استخدام افراد نزدیک و ارتباط‌های گسترده با برخی خواص، خط قرمز آقای احمدی‌نژاد را در زمینه باندبازی رد کرد.

البته مرتضوی قبلا نیز خط قرمز امنیتی آقای احمدی‌نژاد را رد کرده بود. احمدی‌نژاد هنوز اعتقاد دارد که آزادی در دوران ایشان نزدیک به مطلق بوده است. یادتان باشد ایشان در کل‌کل انتخاباتی‌شان در سال 84 گفتند: "مگر مشکل جوانان ما موی سر آن‌هاست!" اما آقای مرتضوی در ماجرای کهریزک نشان داد که مشکل جوانان ما موی سر آن‌هاست.

مهم‌تر از همه آقای مرتضوی با این کارها پاک‌ترین دولت تاریخ بشر را - از اشک آدم تا صوراسرافیل - به دردسر انداخته است و بیم آن می‌رود که دیگر نتوانیم دولت سابق را پاک‌ترین دولت بنامیم. پس با این اوصاف، به نظر می‌رسد آقای احمدی‌نژاد باید با آقای مرتضوی مناظره کند نه با آقای روحانی، چون آقای مرتضوی همه شرایط را برای این که رودرروی آقای احمدی‌نژاد قرار بگیرد، دارد.

اما به دو دلیل مناظره احمدی‌نژاد و مرتضوی برگزار نخواهد شد؛ اول این‌که مجلس همه‌ بگم‌بگم‌های سازمان تامین افتضاحی (تامین اجتماعی سابق) را رو کرده و دیگر چیزی برای رو کردن دیگران نمانده است و دوم این‌که تاریخ نشان داده است هر وقت آقای مرتضوی خلافی کرده، ‌آقای احمدی‌نژاد او را تنبیه کرده و به پست مهم‌تری گمارده است. این‌بار البته چون احمدی‌نژاد رییس‌جمهور نیست، مهم‌ترین پستی که ممکن است آقای مرتضوی بگیرد، ریاست حفظ‌ و نگه‌داری ساختمان دفتر رییس‌جمهور سابق است.

شلیک به صورت مرد به خاطر درخواست ازدواج

"اورسته تورنانی" مرد ایتالیایی ساکن فلورانس که از 20 نوامبر سال جاری (کمتر از 20 روز پیش) ناگهان توجه جهانی را به خود جلب کرد و این اتفاق پس از آن بود که وی در مراسمی در واتیکان در آغوش پاپ جا گرفت.

به گزارش عصر ایران، چهره به شدت آسیب دیده این مرد ایتالیایی که ماجرایی عشقی دارد ، پس از مصافحه او با پاپ، مورد توجه رسانه های ایتالیایی قرار گرفت، وی ظاهرا 20 سال پیش به دختری عشق می‌ورزیده است و به دلیل مخالفت خانواده دختر، یکی از برادران دختر مورد علاقه‌اش به صورت او شلیک می‌کند.

از آن زمان تاکنون وی عمل‌های جراحی زیادی روی صورت خود انجام داده است ولی ظاهرا بازسازی چهره‌اش میسر نشده است. با عکسی که کمتر از 20 روز پیش از این مرد ایتالیایی به همراه پاپ منتشر شد، این کاتولیک دو آتشه ناگهان در کانون توجهات رسانه‌ها قرار گرفت. رسانه‌های ایتالیایی گزارش دادند وی بر خلاف تخریب صورتش در اثر حادثه شلیک گلوله، روحیه خوبی دارد.



حضور همزمان 3 رئیس‌جمهور آمریکا در مراسم یادبود ماندلا

حداقل سه تن از رئیسان جمهوری آمریکا برای شرکت در مراسم خاک‌سپاری نلسون ماندلا، نماد ضد آپارتاید جهان به آفریقای جنوبی می‌روند. کاخ سفید اعلام کرد: باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا به همراه همسرش در روزهای آینده راهی آفریقای جنوبی می‌شود و هم‌چنین قرار است به همراه آن‌ها جورج بوش، رئیس جمهوری سابق آمریکا و همسرش بروند.

به گزارش ایسنا، سخنگوی بوش گفت: بوش و لورا با خرسندی دعوت باراک اوباما برای این سفر را پذیرفته‌اند. مراسم خاک‌سپاری نلسون ماندلا قرار است در استادیومی در ژوهانسبورگ پس از یک خاکسپاری کوچکتر در 15 دسامبر (24 آذر) در زادگاه ماندلا انجام شود.

بیل کلینتون، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا نیز گفته است که تصمیم دارد به همراه همسرش هیلاری در این مراسم شرکت کند. اوباما روز جمعه با بیوه ماندلا تلفنی صحبت کرد و تسلیت خود را به وی از سوی خانواده‌اش و مردم آفریقا اعلام داشت. اوباما همچنین بوش پدر 89 ساله را نیز برای این سفر دعوت کرده اما سخنگوی بوش پدر گفت که وی قادر به انجام این سفر نیست.
هنوز معلوم نیست که آیا جیمی کارتر، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا نیز راهی این سفر خواهد شد یا نه.

پاپ شورای سوءاستفاده جنسی تشکیل داد!

در پي انتقادات مبني بر اينکه پاپ فرانسيس رسوايي جنسي کليسا را ناديده مي‌گيرد، وي موافقت کرد شورايي از کارشناسان را جهت توصيه به "سرير مقدس" براي حفاظت از کودکان در برابر کشيش‌هاي کودک آزار و همچنين کمک به قربانيان تشکيل دهد.

جام نوشت: کاردينال شان اومالي، اسقف اعظم بوستون بعد از پايان نشستي بين پاپ و ۸ کاردينال مشاور که به وي در رياست کليسا و اصلاح نظام بوروکراسي واتيکان کمک مي‌کنند، اين خبر را اعلام کرد. کارشناسان مذهبي و غيرمذهبي بين‌المللي پرنفوذ اعضاي اين کميسيون در مورد سوءاستفاده جنسي را تشکيل خواهند داد و اقداماتي را جهت حفاظت از کودکان، بررسي بهتر پيشينه کشيش‌ها و آموزش کارکنان کليسا در نظر خواهند گرفت.

با وجود اين، اومالي روشن نساخت که کارشناسان به يکي از اساسي‌ترين مسائل پشت رسوايي رسيدگي خواهند کرد يا نه؛ اين مسئله که آيا واتيکان به قضيه محافظت کردن از کشيش‌هاي متجاوز از سوي اسقف‌ها رسيدگي خواهد کرد يا خير. اين اقدام اسقف‌ها به کشيش‌ها اجازه داد که چندين دهه به کودکان تعرض جنسي کنند.
 
پیرترین بانوي ایران درگذشت

بی‌بی شهربانو فاتحی‌چنار، پیرترین زن ایران با دارا بودن بیش از ۱۲۰ سال سن و داشتن بیش از ۲۰۰ فرزند‌، نوه‌، نتیجه‌ و نبیره‌ شامگاه پنج شنبه به علت کهولت سن در شهر بابک درگذشت.

به گزارش بهار، بی‌بی شهربانو چندی پیش در شهربابک گفته بود: من هنوز تنقلاتی مانند پفک، بستنی، نوشابه و شاید هم فست‌فود‌ها را در رژیم غذایی خود دارم. وی گفته بود، ۲۰ سال است که نزد هیچ پزشکی نرفته است. این بانوی شهربابکی خبرنگاران را برای انجام مصاحبه‌ای دیگر دعوت کرده بود، اما به دیار باقی شتافت.



تغییرات دفتر رهبری انقلاب طی 14 سال

مشرق نوشت: دو تصویر زیر یکی مربوط به دیدار نخست‌ وزیر عراق با رهبر انقلاب در تاریخ (۱۳۹۲/۰۹/۱۴) و دیگری مربوط یه ديدار نلسون ماندلا رئيس‌جمهور سابق آفريقاى جنوبى با رهبر انقلاب در تاریخ (۱۳۷۸/۰۷/۲۵) است که تنها تغییر در مبلمان دفتر رهبر معظم انقلاب رنگ شدن و عوض کردن روکش آن می‌باشد.



زندانی که صدام هم تقاضای حبس در آن را داشت

"نیلز اوبرگ" رئیس زندان‌ها و خدمات عفو مشروط در سوئد، اخیرا اعلام کرد که کاهش شدید جمعیت زندانیان در سوئد منجر به تعطیل شدن چهار زندان در این کشور شده است. زندان‌های سوئد در دنیا به عنوان زندان‌هایی لیبرال و مترقی مطرح هستند به طوری که صدام در سال 2005 درخواست انتقال به زندانی در سوئد تا رسیدن موعد دادگاهش را کرده بود که از سوی مقامات سوئدی رد شد.

به گزارش پیام نو، به نقل از گاردین؛ به گفته رئیس یکی از زندان‌های سوئد خدمات مدرن زندان در سوئد نسبت به گذشته تغییرات بسیاری داشته است. برخورد امنیتی زندان‌های سوئد به دنبال رسوایی فرار زندانیان سختگیرانه‌تر شده ولی هنوز با زندانیان با رویکردی انسانی رفتار می‌شود که حتی جدی‌ترین جنایتکاران نیز شامل این رفتار انسانی می‌شوند.

به طور مثال زندانیان محکوم به حبس ابد پس از ۱۰ سال قادر به  تقاضای تغییر حکم خود به ۱۸ تا ۲۵ سال هستند. در اروپا کشور سوئد اولین کشوری بود که با ارائه پابندهای الکترونیکی برای مجرمان دارای حکم موقت باعث کاهش جرم شد. تصویر زیر عکسی از یک سلول در زندان کالمار در چند کیلومتری شهر استکهلم است.



به جز احمدی‌نژاد چه کسی مخالف است؟




تابناک/ سازمان تامین "اختصاصی"



مناظره با حضور الناز شاکردوست

آینده در مطلب طنزی نوشت: بیا! همین را می‌خواستید؟ مسعود ده‌نمکی اعلام کرد موضوع مناظره روسای‌جمهور فعلی و سابق می‌تواند سوژه مناسبی برای کلید زدن اخراجی‌های 4 باشد. حداقل انتظار از دولت تدبیر و امید این بود که برای ساخته شدن اخراجی‌های 4 بهانه دست ده نمکی ندهد که متاسفانه داد.

می‌شود این استاد همزمان با مناظره روحانی و احمدی‌نژاد دوربینش را گوشه‌ای بکارد و از آن‌ها بخواهد طوری دیالوگ بگویند که اخراجی‌های 4 پس از پایان مناظره آماده اکران باشد.

ده نمکی: سه، دو، یک ... حرکت

احمدی‌نژاد: بگم؟ ...بگم؟

ده نمکی: کات ... آقا به دوربین نگاه نکن.

احمدی‌نژاد: منظورم این بود که وقتی می‌گی حرکت باید بگم؟

ده نمکی: آره بگو.... اما به دوربین نگاه نکن....

روحانی: آقا برای تیتراژ فیلم حتما یادتون باشه که من سرهنگ نیستم آقا، حقوقدانم.

ده نمکی: سه، دو، یک... حرکت.
(الناز شاکردوست وارد کادر می‌شود.)

ده نمکی: کات ... پس چرا ماتت برده؟

احمدی‌نژاد (با لبخند): چی شده؟ ایشون اینجا چی کار می‌کنه؟ سلام علیکم.

روحانی: اگه ایشون قراره مصاحبه کنه من نیستم. من شهیدی‌فر رو می‌خوام.

ده نمکی: ایشون اصلا دیالوگ نداره. فقط یه گوشه می‌شینه. به هر حال باید به فروش فیلم هم فکر کنیم.

احمدی‌نژاد: اگه موافق باشید من یه مقدار از دیالوگ‌هامو بدم به ایشون. به هر حال همه باید به هم کمک کنیم. ملت ایران همیشه پشتیبان
هم بودن.... شما خوب هستید؟

شاکردوست: خیلی ممنون.

ده نمکی: (آرام به فیلمبردارش می‌گوید) اینارو بگیر.

احمدی‌نژاد: راحت باش دخترم. تو واسه من هیچ فرقی با مادر چاوز نداری. اون کفش قرمزها که توی رسوایی پات بود چی شد؟

شاکردوست: پاشنه‌اش شکست حاج آقا.

احمدی‌نژاد: آخی ... یه جفت دیگه می‌خریدی خب.

روحانی: چه جوری بخره؟ طی هشت سال گذشته قیمت کفش پاشنه بلند 11 برابر شده.

شاکردوست: راست می‌گن ... مچکرم حاج آقا.

روحانی: من هم از شما مچکرم خواهرم.
(احمدی‌نژاد به دوربین نگاه می‌کند و می‌خندد)

ده نمکی: باز که به دوربین نگاه کردی.

احمدی‌نژاد: خوب کردم ... باید یه کاری کنم مخاطب بخنده. این کار کمدیش کمه.

بحث آن دو بالا می‌گیرد ... روحانی مشغول اس ام اس بازی با شهیدی‌فر است. فیلمبردار یواشکی از همه وقایع فیلم می‌گیرد و با یک چشمک به ده نمکی علامت می‌دهد که به اندازه 90 دقیقه مورد نیاز فیلم پر کرده است.

سقای امروز مجلس

مشرق نوشت: این تصویر امروز در حاشیه تقدیم لایحه بودجه ۹۳ به مجلس شورای اسلامی گرفته شده است.



درخواست برای برهنگی زنان با هدف کمک به نیازمندان

روزنامه "القدس العربی نوشت: یک نماینده زن پارلمان انگلیس از حزب کارگر، نمایندگان حزب محافظه‌کار این کشور را به انجام حرکات غیراخلاقی با دست و چشم و صورت (چشم چرانی) در هنگام برگزاری جلسات بحث مجلس عوام، متهم کرد.



به گزارش جام، خانم "شاره تچامبیون" گفته است که در پارلمان شاهد افزایش روزافزون یک فرهنگ غیراخلاقی در میان نمایندگان محافظه کار هستیم به طوری که این افراد با حرکات دست به نقاط حساس نمایندگان زن حزب کارگر اشاره‌های غیراخلاقی می‌کنند. تین نماینده حزب کارگر که به گفته او بارها خود نیز از سوی نمایندگان محافظه کار دچار بی‌اخلاقی‌ها شده، می‌گوید آنان با دست شکل اعضای برجسته نمایندگان زن را به هم نشان می‌دهند.



تغییر پوشش رییس‌جمهور بعد از 100 روز

بسیاری معتقد هستند که یکی از علل محبوبیت روحانی، ظاهر و لباس پوشیدن وی بود. مردی با محاسن سفید و لباده‌های رنگی و عبای نجفی که مردم ایران را شیفته خود کرد. رئیس‌جمهور ایران، اهمیت ویژه‌ای به پوشش خود می‌دهد و هر بار که مقابل مردم حاضر می‌شود لباده‌ای متفاوت از قبل می‌پوشد و سعی می‌کند با ظاهر متفاوت و غیر تکرار در جوامع عمومی ظاهر شود.

به گزارش نامه نیوز، روحانی علاقه فراوانی به عبای نجفی دارد. عبای مشکی که با لباده‌های رنگی جلوه ویژه‌ای به رئیس‌جمهور ایران می‌دهد. مردم ایران در این سه ماه که از دولت روحانی گذشته است، رئیس جمهور خود را با لباده‌های رنگی مختلف و عبای مشکی دیده‌اند، اما امروز در جلسه تقدیم بودجه سال 93 در مجلس شورای اسلامی و استقبال از حامد کرزای، رئیس‌جمهور روحانی بر خلاف گذشته از یک عبای قهوه‌ای زمستانی استفاده کرده بود. روحانی تنها در یکی از مناظره‌های انتخاباتی عبای قهوه‌ای استفاده و پس از آن ترجیح داد بود با عبای مشکی در انظار عمومی حضور پیدا کند.

سرمای هوا را می‌شود علت این تغییر لباس رئیس جمهور کشورمان پس از گذشت 100 روز از آغاز دولت یازدهم دانست.





غرفه ایران در نمایشگاه کتاب کراچی بسته شد

غرفه‌ای که از سوی سفارت ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب کراچی برپا شده بود،‌ در پی اعتراض‌های فرقه‌ا‌یی علیه برخی کتاب‌های عرضه ‌شده در این غرفه تعطیل شد، اعضای فعال این فرقه مذهبی در پاکستان با تجمع در خارج از مرکز نمایشگاه‌های کراچی، مخالفت خود را نسبت به برخی کتاب‌های غرفه‌ ایران اعلام کردند. در حالی‌که نمایندگان ایرانی چنین موضوعی را رد می‌کردند،‌ این اعتراض‌ها ادامه پیدا کرد تا این‌که پلیس وارد عمل شد و کتاب‌های یادشده را از غرفه خارج کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه داون نوشت‌، کنسولگری ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: ایران همواره طرفدار یکپارچگی مسلمانان بوده و اظهارات غلط نهادهایی که خود غیرقانونی هستند و آتش فرقه‌گرایی را میان مسلمانان شعله‌ور می‌کنند‌، هیچ‌گاه نمی‌تواند سنگ محکی برای برآورد واقعیت باشد.

در این بیانیه همچنین آمده است: مردم شریف پاکستان فرهنگ اسلامی غنی دارند و اظهارات منفی هواداران یک ایدئولوژی منحرف نمی‌تواند بر روابط دوستانه‌ دو کشور ایران و پاکستان تأثیر بگذارد.

آویگدور هنوز خواب شلیک می‌بیند

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در سخنانی در دهمین همایش سالانه اندیشکده بروکینگز ضمن انتقاد از توافقنامه موقت هسته‌ای با ایران گفت: اگر می‌خواهید شلیک کنید، پس شلیک کنید، مذاکره نکنید. سوزان مالونی در گزارش منتشر شده در پایگاه اطلاع رسانی اندیشکده آمریکایی بروکینگز به نقل از لیبرمن نوشت: توافقنامه موقت هسته‌ای برای من و اسرائیلی‌ها غیرقابل قبول است.



به گزارش ایرنا، به نوشته مالونی، لیبرمن رهبر حزب راستگرای "اسرائیل بیت نو" که در نشست افتتاحیه دهمین همایش سالانه "سابان" بروکینگز سخن می‌گفت، ضمن دعوت از آمریکا و اسرائیل به درایت و دقت در مدیریت اختلافات دوجانبه بر سر دیپلماسی هسته‌ای ایران، بارها تاکید کرد: اگرچه حل اختلافات بین ما و آمریکا در رابطه با این توافقنامه غیرممکن است، اما ضرورتی ندارد که درباره این اختلافات در ملاءعام حرف بزنیم.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با اقتباس از فیلم "خوب، بد، زشت" ساخته "کلینت ایستوود" در سال 1966 گفت: در نهایت، این وظیفه دولت‌های ما و ما است که تصمیمات را به شیوه‌ای کاملا مسوولانه اتخاذ کنیم. شما مرا می‌شناسید و از فلسفه زندگی خصوصی و سیاسی من، یعنی آنکه اگر می‌خواهید شلیک کنید، پس شلیک کنید، مذاکره نکنید، نیز آگاه هستید. در نهایت، این مسوولیتی است که ما در قبال آینده و سرنوشت شهروندان‌مان داریم.

فاجعه‌ای به نام قاچاق 100 هزار کودک در مهد حقوق بشر!

جام نوشت: طی گزارشی که از صدای آمریکا پخش شده است، سخنگوی گروه بین‌المللی امید می‌گوید: "بهترین برآورد ما این است که سالانه 100 هزار کودک آمریکایی در خود آمریکا قاچاق می‌شوند." این خبر در حالی منتشر شده که آمریکا خود را مرکز حقوق بشر معرفی می‌کند.


نامه تشکر دبیرکل سازمان ملل از یک روحانی


"بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن تشکر از مولف کتاب "تمام نهج البلاغه" از نمایش این کتاب در کتابخانه این سازمان بین‌المللی خبر داد.

به گزارش خبر حوزه، وی در نامه‌ای به حجت‌الاسلام و المسلمین سید صادق موسوی مولف کتاب تمام نهج البلاغه اعلام کرد به دليل جالب توجه و عالى بودن این كتاب، از دست‌اندركاران خواستم كه در كتابخانه سازمان ملل به نمايش گذاشته شود و خاطرنشان کرده است که از اهميت و جايگاه نهج‌البلاغه در زندگى روزانه بسيارى از مسلمانان در ايران و ديگر نقاط جهان آگاه است.

دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین از سال‌ها مطالعه و تحقيق حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی برای پدید آوردن این اثر گرانسنگ قدردانی کرده است و یادآور شد که این محقق حوزوی ماه گذشته و در جلسه‌ای با حضور نماینده ایران در سازمان ملل، نسخه‌ای از "تمام نهج‌البلاغه" را به بان کی مون هدیه کرد.


با توجه به رویکرد ادبی سید رضی در گردآوری نهج‌البلاغه و عدم دسترسی به برخی منابع، بسیاری از سخنان حضرت علی (ع) مغفول مانده بود که مولف تمام نهج‌البلاغه طی 28 سال تحقیق و با سفر به کشورهای مختلف و بررسی کتابخانه‌های متعدد از جمله کتابخانه کنگره آمریکا، اثری جامع شامل تمام سخنان حضرت علی (ع) را فراهم کرده است.

چهره وحشتناک تکفیری به هلاکت رسیده

در حالی که تصاویری از چهره‌های نورانی شهدای مدافع حرم در سوریه منتشر می‌شود، چهره هولناک یک سلفی تکفیری پس از مرگ، کاربران شبکه اجتماعی را دچار شوک کرده است. این تصویر وحشتناک متعلق به یکی از فرماند‌هان گروه تروریستی جبهة‌النصرة به نام "ابوعمر" است که در درگیری با نیروهای ارتش سوریه در شهر القصیر به هلاکت رسید.

به گزارش مشرق، گفتنی است تلویزیون دولتی سوریه نیز در گزارشی خبر کشته شدن "ابوعمر" از اعضای گروه تروریستی و جنایتکار جبهه النصره را تأیید کرده است.



حضور نیکی کریمی در اولین جلسه شورای زنان بنیاد امید ایرانیان

هفته پیش اولین جلسه کارگروه فرهنگ و هنر شورای زنان بنیاد امید ایرانیان به ریاست همسر جناب عارف با حضور فرزند ذکور ایشان و جمعی دیگر از سوپراستارهای سینمایی برگزار شد و به گفته عضو هیات رئیسه بنیاد امید ایرانیان این کارگروه برای بسط و توسعه اخلاق و عقلانیت در کشور تاسیس شده است از نکات جالب این جلسه بود.



به گزارش جام نیوز، حال فارغ از پرداختن به اهداف سیاسی تاسیس بنیاد جدید محمدرضا عارف که به گفته برخی از کارشناسان می‌توان ریشه آن را در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی دید حضور شخصیت‌هایی چون جعفر توفیقی، حمیدرضا عارف، حميده مروج در مناصب اصلی این بنیاد خانوادگی در نوع خود قابل تامل است.

همچنین سخنرانی حمیدرضا عارف (فرزند دکتر عارف) در این جلسه زنانه در مورد هنرمندان محبوب سینمای ایران و محدودیت‌های این قشر در سال‌های گذشته از دیگر حاشیه‌های این جلسه بود.



جزئیات اقدام برای برهم‌زدن مراسم 16 آذر دانشگاه تهران

روز گذشته مراسم روز دانشجو ۱۶ آذر در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد، تشکل‌های دانشگاه تهران نیز همراه با سایر دانشگاه‌ها برنامه‌هایی برگزار کردند که با توجه به اطلاعات حاصله از مسئولین ناظر و حاضر در صحنه تعدادی از عوامل ناشناخته با کارت جعلی دانشجوی دانشگاه تهران قصد داشتند مراسم گرامیداشت (۱۶ آذر) روز دانشجو در این دانشگاه را برهم زنند.

به گزارش مهر، یک مقام مسئول در دانشگاه تهران در این رابطه گفت: همکاران انتظامات روز گذشته در حال گشت در دانشگاه بودند که پشت نرده‌های محوطه داخلی دانشگاه که از بیرون دانشگاه نیز راه دارد یک الی دو، چهار لیتری بنزین پیدا کردند، همچنین حدود ۷ الی ۸ نفر از عوامل ناشناخته با کارت جعلی دانشجوی دانشگاه مشاهده شدند و با توجه به این مطلب که روز گذشته دانشجویان به دلیل کثرت کار دقت زیادی نداشتند ممکن است بیشتر از این تعداد دانشجو وارد دانشگاه شده باشد.

این مقام مسئول افزود: کارت دانشجویی متعلق به دانشجوی دانشگاه تهران بود و شخصی که وارد دانشگاه شده بود عکس خود را روی عکس دانشجو اسکن کرده بود و به این وسیله وارد دانشگاه شده بود. تمام اسناد مذکور موجود است و با توجه به این مساله که روز گذشته دو تشکل دانشگاه تهران که تقریبا رویکرد متفاوتی دارند برنامه داشتند این احتمال وجود دارد که این یک اقدام سازمان یافته جهت برهم زدن مراسم ۱۶ آذر در دانشگاه تهران بوده است.

این مقام مسئول افزود: خوشبختانه روز گذشته مشکلی به وجود نیامد و این مساله همچنان درحال پیگیری است.

ماجرای احضار رئیس صدا و سیما توسط امام چه بود؟

دکتر صادق طباطبایی برادر همسر سید احمد خمینی در خاطره‌ای درباره صداو سیما از حضرت امام نقل می‌کند: فکر می‌کنم سال۶۲ یا سال ۶۳ بود و چند روزی به ماه رمضان مانده بود. امام، محمد هاشمی رئیس وقت صدا و سیما را احضار کردند. وقتی ایشان آمد، من هم در دفتر امام حضور داشتم و آقای هاشمی که قدری نگران بود از من علت احضار خود را جویا شد. من هم خبر نداشتم و با هم نزد امام رفتیم.

پارسینه نوشت: امام به آقای هاشمی گفتند: شنیده‌ام به مناسبت ماه رمضان دستورالعمل داخلی صادر کرده‌اید و گفته‌اید در ایام ماه رمضان در طول روز، موسیقی از رادیو و تلویزیون پخش نشود و دیگر اینکه مجریان مرد در تلویزیون در این ماه ریش خود را نتراشند. آقای هاشمی تلویحا تایید کرد و گفت بله مسئولان شبکه‌ها ظاهرا این کار را کرده‌اند. امام با حالتی تند ولی آمیخته با محبت گفتند چرا اصرار دارید ریاکاری و دو‌رویی را رواج دهید؟

کسی که به فتوای مجتهدی تراشیدن ریش را بدون اشکال می‌بیند، چرا مجبورش می‌کنید در ماه رمضان ریاکاری کند؟ در مورد پخش موسیقی هم گفتند موسیقی یا حرام است یا حرام نیست. اگر حرام است، روز و شب ندارد و اگر حرام نیست، چرا به گونه‌ای عمل می‌کنید که شائبه حرمت دینی به وجود آید؟ اگر امروز این کار‌ها را وارد دین کردید و لعاب دینی به آن دادید، چه کسی باید فردا این‌ها را از دستورات واقعی دینی جدا کند؟ مواردی از این دست زیاد است که در این مجال اندک جای بازگویی آن‌ها نیست.

انتخاب/ حرم حضرت‌معصومه (س) در ۸۰ سال پیش



بمب 70 ساله کشف شد


کشف بمب یک تنی عمل نکرده از جنگ جهانی دوم در یکی از خیابان‌های مرکزی بلگراد پایتخت صربستان، مردم این شهر را به وحشت انداخت، این بمب که در دوران جنگ جهانی دوم از هواپیما به داخل بلگراد پرتاب شده، توسط کارگران راه و ساختمان این شهر در عمق 6 متری زمین پیدا شد.

به گزارش ایرنا، "پردراگ ماریچ" رییس اداره موقعیت‌های اضطراری وزارت کشور صربستان روز شنبه با اشاره به اینکه دلیلی برای وحشت مردم وجود ندارد، تاکید کرد که به منظور خنثی کردن و انهدام بمب در صورتی که نیاز باشد، ساکنین اطراف این منطقه تخلیه و به مکان امنی انتقال داده خواهند شد.

وی گفت که واحد ویژه خنثی‌سازی و انهدام مهمات وزارت کشور صربستان احتمالا پس از بررسی نوع بمب کشف شده، اقدامات لازم را برای خنثی‌سازی و انهدام آن انجام خواهد داد.

سخنی که به مذاق همسر مرسی خوش نیامد!

همسر محمد مرسی که در یک گفتگوی تلفنی در برنامه تلویزیونی شرکت کرده بود، به محض شنیدن عبارت "رییس‌جمهوری برکنار شده" تلفن را قطع کرد. به گزارش ایسنا، نجلاء محمود، همسر محمد مرسی هنگام گفتگو‌ی تلفنی با برنامه "مصر هر روز" که از شبکه المحور پخش می‌شد، پس از شنیدن این عبارت از زبان مجری برنامه با بیان این که "وقتی چنین حرفی به رییس‌جمهوری قانونی کشور می‌زنی، به گفت‌وگو با تو ادامه دهم؟"، مکالمه خود را قطع کرد.

ایمان الحصری، مجری برنامه قصد داشت درباره جلوگیری کادر بازداشتگاه مرسی از ورود یک گروه حقوقی و دیدار با وی به بهانه‌های امنیتی با همسر وی صحبت کند. به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، چند روز قبل یک گروه حقوقی قصد داشت برای آگاهی از شرایط محمد مرسی در بازداشتگاه با وی دیدار کند.

تغییر پنج بعلاوه، از یک به شورای همکاری خلیج فارس!

رویترز نوشت: وزیر خارجه قطر گفت: دول عرب خلیج فارس باید در مذاکرات هسته‌ای بین قدرت‌های جهانی و ایران حضور داشته باشند و این در صورتی است که اعراب خلیج فارس محتاطانه از توافق هسته‌ای تهران و غرب استقبال کردند.



به گزارش انتخاب، خالد العطیه وزیر خارجه قطر گفت: شورای همکاری خلیج فارس شایسته و لایق یک صندلی در میز مذاکرات به عنوان شرکای مهم در ثبات منطقه‌ای هستند، می‌دانم که ما روابط خوبی داریم و البته شریکی استراتژیک با متحدانمان آمریکا، انگلیس، فرانسه و دیگران هستیم. اما آنچه به آن فکر می‌کنم تنها پنج بعلاوه آلمان نیست بلکه باید پنج بعلاوه شورای همکاری خلیج فارس باشد.

عطیه اضافه کرد: شورای همکاری خلیج فارس باید جزئی از توافق باشد و ما سعی در آن داریم که بگویم باید پنج بعلاوه دو باشد.

واکنش جالب در مقابل آلودگی هوا

شفاف نوشت: واکنش جالب دانشجویان چینی به آلودگی هوا در شهر شانگزی



16 کشوری که آماج تحریم‌های آمریکا هستند

بسیاری از تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا علیه کشورهای جهان با هدف تضعیف اقتصاد این کشورها و در نتیجه افزایش فقر و کاهش سطح رفاه عمومی صورت گرفته است. در حال حاضر نزدیک به ۱۶ کشور در جهان از طرف آمریکا مورد تحریم قرار گرفته‌اند. با نگاه به سابقه بسیاری از این کشورها می‌توان به این نکته پی برد که بسیاری از آن‌ها از جمله کشورهایی هستند که با سیاست‌های آمریکا در مناطق مختلف جهان مخالفت کرده بودند.

به گزارش فارس، بنا به فهرست منتشر شده از طرف وزارت خزانه‌داری آمریکا کشورهای بلاروس، میانمار، کوبا، جمهوری دموکراتیک کنگو، ایران، صربستان، مقدونیه، کشورهای حوزه بالکان غربی، ساحل عاج، عراق، لبنان، لیبی، کره شمالی، سومالی، سودان، سوریه، ‌یمن، زیمبابوه، لیبریا تحت ۲۳ قانون از طرف کاخ سفید مورد تحریم قرار گرفته‌اند.

از تحریم تعداد اندکی از این کشورها در سال‌های اخیر کاسته شده است، ولی تحریم تعداد قابل توجهی از این کشورها همچنان پابرجاست. تحریم تجاری علیه کشورها نه تنها مغایر با منشور حقوق بشر سازمان ملل بوده است، بلکه تجارت بین‌المللی را نیز به مخاطره انداخته است.

کشتن شیعه‌ها مجاز است!

به گزارش جام، یک اروپایی که برای کمک به القاعده به سوریه رفته، در گفتگو با بی بی سی می‌گوید: هزاران نفر با ملیت‌های مختلف علیه بشار اسد می‌جنگند. اروپایی‌ها بعد از سعودی‌ها و چچنی‌ها بیشتر از همه هستند. از نظر فکری جزء القاعده هستیم. این جنگ علیه شیعیان است. شیعه‌ها مسلمان نیستند و کشتنشان جایز است!

کاریکاتورهایی برای تبلیغ اسلام

پارسینه
نوشت: چندي است كه مجموعه كاريكاتورهاي سريالي به زبان انگليسي در دفاع از مسلمانان در محيط مجازي منتشر گرديد است. به گزارش رحماء اين كاريكاتورها كه به زبان انگليسي منتشر گرديده است.



که راهبه‌ می‌تواند سرتاپای خود را بپوشاند تا زندگیش را وقف عبادت کند, درست است؟

اما چرا وقتی یک زن مسلمان این کار را انجام دهد، مورد ملامت قرارمی گیرد؟



وقتی زنی در غرب خانه‌داری کند و به تربیت کودکانش بپردازد مورد ستایش و تقدیر جامعه قرار گرفته فداکار شمرده می‌شود اما اگر همین کار را زن مسلمان انجام دهد، مورد ملامت قرار می‌گیرد.

 زندانبان سابق نلسون ماندلا از او می‌گوید

به گزارش آسوشیتدپرس، براند طی چند سال آخر زندان نلسون ماندیلا در جزیره روبن، همیشه همراه وی بود. او مانند میلیون‌ها انسان در سراسر جهان از مرگ ماندیلا متاثر و غمگین شد. آخرین باری که این دو با هم ملاقات کردند دو سال پیش بود. براند که الان دهه 50 عمر خود را مي‌گذراند، عصر روز یکشنبه، همسر، پسر و نوه‌اش را برداشت و برای دیدار ماندیلا به شهر کیپ رفت.



به گزارش بهار، براند در سال 1978 زمانی که ماندلا 60  سال داشت کار خود را در زندان جزیره روبن آغاز کرد. ماندیلا 18 سال از27  سال محکومیت خود را در جزیره روبن گذراند. براند به تدریج متوجه شد، بر خلاف آنچه که در باره ماندیلا شنیده بود، تحت تاثیر وی قرار گرفته و آن‌ها با هم دوست شدند. دوستی این دو تا حدی پیش رفت که براند نان، غذا و حتی شامپوی مورد علاقه ماندیلا را به صورت قاچاقی برای او در زندان مي‌برد. این زندانبان یکبار، نوه دختری ماندیلا را نیز مخفیانه به نزد ماندیلا در زندان آورد تا او را ببیند و بغل کند.

سال‌ها بعد وقتی که ماندیلا رئیس‌جمهور بود، و براند کارمند ساده‌ای، ماندیلا از وی تجلیل کرد. یک روز که هیئت نویسندگان قانون اساسی در پارلمان آفریقای جنوبی در حال بحث و تنظیم آن بودند، ماندیلا وارد سالن شد و با همه دست داد، وقتی چشمش به براند افتاد که در حال توزیع اوراق بین حضار بود، بلافاصله با صدای بلند اعلام کرد: این شخص نگهبان صادق و زندانبان قدیمی و دوست کنونی من است. براند مي‌گوید: در آن لحظه من خیلی احساس فخر کردم و در عین حال خجالت کشیدم و بعد برای گرفتن عکس دسته جمعی با ماندیلا مرا پهلوی خود قرار داد و گفت که ما دو تا به همدیگر وابسته هستیم.

براند در حال حاضر دوباره در زندان جزیره روبن مشغول به کار است اما این بار نه به عنوان زندانبان، بلکه به عنوان راهنما برای توریست‌هایی که از این زندان قدیمی و مشهور بازدید مي‌کنند.

درگیری میان یاران ربع پهلوی بر سر شورای پادشاهی

طبق گزارش رسیده، فرشاد وراهرام که رهبری سازمان رستاخیز را دارد در حال برپایی‌ این شورا است و این مساله به مذاق سلطنت‌طلب دیگر امید دانا و دوستانش خوش نیامده و در فضایی مجازی دست به تخریب آن‌ها زدند که این امر باعث عکس‌العمل متقبل آن‌ها شد که می‌توانید در عکس مربوط مشاهده کنید.

به گزارش انقلاب‌نیوز، چندی پیش ربع پهلوی همرا با چندی از سلطنت‌طلبان درصدد بر آمد تا اپوزوسیونی (شورای ملی‌) به راه اندازند که در آن تمام مخالفان جمهوری اسلامی را یکجا جمع کند و به بهانه تامین مخارج آن دولت‌های غربی و مردم ساده‌لوح را سر کیسه کنند.
 


 ولی‌ چندی نگذشت که درگیریها و اختلافات بر سر مسائل مالی باعث از هم پچیدگی آن شد و خیلی‌ از آن‌ها که دیدند به آن‌ها پولی‌ نمی‌رسد از شورای ملی‌ بیرون آمدند و شروع به افشاگری علیه ربع پهلوی و باند او(نازیلا گلستان و رضا پیرزاده) زدند،که از جمله افراد سرشناس آن‌ها می‌توان از فرخ پیرنیا، امید دانا و فرشاد ورهرام نام برد که  بعد از استعفای خود افشاگری‌های زیادی در رابطه با باند ربع پهلوی انجام داد که باعث رسوایی روز افزون خاندان ایران خوار پهلوی شد چهره سر شناس آنها می‌توان از نام برد.

شغل اصلی مغز متفکر جنگ الکترونیک حزب‌الله

"حسان اللقیس" سردار دلیر مقاومت اسلامی لبنان، مغازه‌ای در بیروت و شعبه‌ای هم در بعلبک داشت که لوازم و تجهیزات کامپیوتر، موبایل و دیگر وسایل ارتباطاتی را در اختیار مشتریانش می‌گذاشت. جالب اینکه غالباً خود حاج حسان در مغازه بود و کار مشتریان را راه می‌انداخت!



به گزارش مشرق، حمید داوودآبادی در وبلاگ خاطرات جبهه نوشت: برخلاف تصور صهیونیست‌ها، مغز متفکر جنگ الکترونیک حزب‌الله، بسیار عادی و بدون هرگونه هراس و بازی‌های امنیتی، به سادگی تمام زندگی می‌کرد. درست برخلاف دشمن اشغالگر صهیونیستی که همواره در خوف و هراس زندگی می‌کنند.

این هم کارت ویزیت "دیجیکوم" متعلق به شهید حسان اللقیس که در دست بسیاری از لبنانی‌ها موجود است. سردار دلیر مقاومت اسلامی لبنان حسان اللقیس 12 آذر توسط مزدوران اسرائیل، در مقابل منزلش در بیروت مورد حمله تروریستی قرار گرفت و به شهادت رسید.




جاسوسی دختر اوکراينی از مقتدی صدر


جاسوس اوکرايني از سوي سازمان اطلاعات و امنيت رژيم آل سعود به خدمت گرفته شده تا با سفر به عراق، در دفتر "مقتدي صدر" در نجف أشرف استخدام شود و به جاسوسي براي عربستان سعودي بپردازد و هدف سازمان اطلاعات و امنيت سعودي از ارسال اين جاسوس به دفتر "مقتدي صدر" دريافت اطلاعات مهم و حساس است تا بتواند بر اساس اين اطلاعات بر ايجاد تفرقه و شکاف ميان شيعيان برنامه‌ريزي کند.



به گزارش نماینده، سازمان اطلاعات سعودي به دستور مستقيم شاهزاده "بندر بن سلطان بن عبدالعزيز آل سعود" رئيس اين سازمان، اين جاسوس اوکرايني که به خوبي عربي صحبت مي‌کند را به استخدام در آورده و بعد از سه سال گذراندن دوره آموزشي در عربستان، او را دبي کردند تا با افتتاح يک شرکت اقتصادي، راهي را براي نزديک شدن به اطرافيان "مقتدي صدر" و راه يافتن به دفتر وي بيابد.



به نوشته اين رسانه‌هاي عراقي، او بعد از آشنا شدن با نزديکان "مقتدي صدر"، ادعا کرد که به مذهب تشيع گرويده و شيفته انديشه‌ها و سخنراني‌هاي "مقتدي صدر" شده است و از اين راه توانست به او نزديک شود و به دفتر وي راه يابد، البته او ابتدا از اطرافيان "مقتدي" درخواست کرد که راه را براي سفر وي به نجف براي پيوستن به حوزه علميه زنانه جنبش صدر هموار کنند. در مدت زمان کوتاهي اين امر صورت گرفت و بعد او خود را به دفتر "مقتدي صدر"‌ رساند.

واکنش یک رسانۀ فرانسوی به لباس کوه روحانی

پایگاه اینترنتی تلویزیون بی اف ام تی وی فرانسه، در یادداشتی کوتاه می‌نویسد: بعد از تغییر استراتژی در پرونده هسته‌ای، آیا ایران قصد دارد چهره‌اش را نیز تغییر دهد؟ حسن روحانی رییس‌جمهور ایران که به تازگی در سایت شخصی‌اش عکسی از خود در لباس کوه و در حال کوهنوردی در مناطق شمال تهران قرار داده بود، در کانون توجه قرار گرفته است.



تلویزیون بی اف ام تی وی در ادامه می‌نویسد: حسن روحانی را که غالباً در لباس روحانیت و عمامه دیده‌ایم این بار لباس و کلاه کوه بر تن دارد و البته به همراه محافظانش در حال پیاده روی است. عکس‌ها وی را شاد و خندان نشان می‌دهد که با مردم عادی در حال حرف زدن است. به گزارش خبرآنلاین، تلویزیون بی اف ام تی وی می‌نویسد: سایت شخصی روحانی نوشته است که رییس‌جمهور غالباً عادت دارد که یک یا دو بار در هفته به کوهنوری برود. البته روحانی تنها رییس‌جمهوری نیست که چنین عادتی دارد. آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران نیز چند بار در هفته عادت به پیاده‌روی دارد و پیشتر عکس‌هایی نیز منتشر شده بود.


هدیه به نماینده‌ها؟ اصلاًحرفشم نزن!














کدام بهتر بود؟ هیلاری کلینتون یا جان کری

روزنامه لس‌آنجلس تایمز در گزارشی درباره وزرای خارجه کنونی و پیشین آمریکا نوشت؛ "جان کری" دومین گزینه اوباما برای وزارت خارجه آمریکا بعد از "سوزان رایس" بود، در عرض 10 ماه، جان کری دیپلماسی خود را مانند یک گردباد و تهاجمی آغاز کرد. وی به حصول یک توافق موقتی درباره برنامه هسته‌ای ایران کمک کرد. مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطین را با هدف دستیابی به یک توافق در سال آینده آغاز کرد. وی همچنین تاریخی برای برگزاری مذاکرات برای پایان دادن به جنگ داخلی در سوریه تعیین کرد.

به گزارش فارس، در مقابل منتقدان معتقدند که هواپیمای جان کری با هیجان به پرواز در می‌آید اما برای فرود آمدن چندان امن نیست. با این وجود همین‌ها به جان کری اعتبار داده است. او برخلاف هیلاری کلینتون همتای پیشین خود که "خطرگریز" بود جرات خطر کردن دارد و "خطرپذیر" است. کلینتون مایل بود تکالیف خود را بدون هرگونه امیدی برای پیشرفت و بدون مسئولیت به فرستاده‌های ویژه خود از جمله "ریچارد هالبروک" معاون او در امور افغانستان محول کند. اما جان کری همه را خودش و شخصا و شخصا بر عهده می‌گیرد.

براساس این گزارش، یکی از دلایل قیاس میان وزرای خارجه فعلی و قبلی آمریکا این است؛ کری، که این هفته 70 ساله می‌شود، می‌داند که این آخرین ماموریت سیاسی او در عرصه سیاست در آمریکا است. برخلاف کلینتون او دیگر به فکر رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری نیست و بزرگترین دستاورد هیلاری کلینتون احیای روابط با روسیه بود که آن هم محقق نشد.

تجربه این مترجم از انتشار آثارش در فیس‌بوک

احمد پوری مترجم و نویسنده‌ای است که در فیس‌بوک حضوری فعال دارد و به گفته خودش، هر روز ترجمه‌ای در این فضا منتشر می‌کند و درباره علت انتشار آثارش در فیس‌بوک گفت: من در آغاز تصمیم نگرفتم در این فضا کارهایم را منتشر کنم، بلکه به این دلیل وارد فیس‌بوک شدم که فکر می‌کردم فیس‌بوک یک محیط مجازی بسیار خوب برای روبه‌رو شدن با دیگران و بیش‌تر با جوان‌هاست. بعد دیدم می‌شود در این فضا کارها را عرضه کرد و به‌سرعت بازخوردش را دید.

پوری در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اینکه وقتی کاری را در فیس‌بوک می‌گذاریم، با فاصله کمی راجع به آن نظر می‌آید، یک پدیده نوست که مشوق من برای حضور در این فضا بود، تصریح کرد: می‌توان در فیس‌بوک کارهای دیگری مثل گذاشتن نوشته جدی و بحث درباره آن هم انجام داد، هرچند من در این فضا بیش‌تر شعر منتشر می‌کنم، نه نوشته بلند. حالا دیگر معمولا هر روز یک ترجمه شعر در فیس‌بوک منتشر می‌کنم.



او درباره بازخوردهایی که در فضای فیس‌بوک دریافت می‌کند، اظهار کرد: بعضی اوقات واقعا نظرات جالب و متفاوتی دریافت می‌کنم، اما متأسفانه فرهنگ خاص ما که فرهنگ تعارف است، باعث می‌شود کسانی که از کاری خوش‌شان می‌آید، راحت نظر بدهند، اما به دلیل جو غیردموکراتیک که وجود دارد، کسی که از کاری خوشش نمی‌آید، فکر می‌کند اگر نظر منفی بنویسند، یا من ناراحت می‌شوم و یا کسانی که خوش‌شان آمده، واکنش منفی نشان می‌دهند، اما من از همین تریبون اعلام می‌کنم که دوستان عزیز، من این‌طور نیستم.

چرا ارتش سوریه مناره‌های مساجد را هدف قرار می‌دهد؟

ارتش سوریه به کرات مناره‌های مساجد را در مناطقی که مخالفان(تروریست‌ها) در آنجا حضور دارند را مورد هدف مستقیم قرار می‌دهند. مناره‌های مساجد یکی از محل‌های استقرار تک‌تیراندازهای مخالفین است که به علت بلند بودن آنها، تسلط وسیعی به آنها می‌دهد.

به گزارش پارسینه، بر این اساس ارتش سوریه با تخریب این مناره‌ها درصدد جلوگیری از حضور تک‌تیراندازها در آن محل است.



نیمی از فرانسوی‌ها کارهای اولاند را تأیید نمی‌کنند

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی صورت گرفته در فرانسه نشان می‌دهد که اکثر فرانسوی‌ها رئیس‌جمهوری کشورشان را فردی "ناعادل"، "ضعیف" و "حزبی" می‌دانند و نیمی از فرانسوی‌ها هیچ یک از کارهای وی را تأیید نمی‌کنند.

به گزارش ایسنا، این نظرسنجی که توسط موسسه پولینگ ووکس صورت گرفت، حاکی از آن است که 53 درصد از مردم فرانسه بر این عقیده‌اند که فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری کشورشان از زمان به قدرت رسیدن در 2012، با سیاست‌ها و اقدامات خود به همه آن‌ها ثابت کرده که فردی "ناعادل" است. 76 درصد اولاند را فردی "ضعیف" و تنها 20 درصد از آن‌ها وی را فردی "قوی" می‌پندارند.

90 درصد از طرفداران جناح راست فرانسه اولاند را فردی ضعیف می‌دانند و 59 درصد از طرفداران جناح چپ نیز همین عقیده را درباره رئیس‌جمهوری کشورشان دارند، به گزارش خبرگزاری فرانسه، زمانی که در این نظرسنجی از فرانسوی‌ها پرسیده شد چه بخشی از کارنامه یک و نیم ساله اولاند را بیشتر دوست دارند، 47 درصد از آن‌ها پاسخ دادند که هیچ یک از کارهای وی را دوست ندارند. فقط 13 درصد از آن‌ها سیاست خارجی اولاند و9 درصد نیز ازدواج همجنس‌گرایان را مطرح کردند.

روز جهانی مبارزه با فساد در جاکارتا اندونزی

عصرایران نوشت: امضای بنر یادبود در رالی ماشین برای پاول واکر هنرپیشه مشهور آمریکا که هفته گذشته در اثر تصادف رانندگی درگذشت (کالیفرنیا)



خبرنگاران در حال مخابره گزارش‌های لحظه به لحظه درباره مرگ ماندلا از شهر ژوهانسبورگ



روز جهانی مبارزه با فساد در جاکارتا اندونزی



تفنگداران دریایی آمریکا در یک کمپ نظامی در کابل



تسلیت مراجع برای مرحوم ارسنجانی و ماجرای فرار هاشمی از روستا

محسن فروردین در صفحه شخصی خود نوشت: تقریبا تمام مراجع تقلید معروف درگذشت آیت‌الله حسینی ارسنجانی رو تسلیت گفتند، سه روز عزای عمومی در فسا اعلام شده آقای هاشمی هم تسلیت گفتند. آیت‌الله ارسنجانی کم کسی نبودند چه از نظر علمی چه از نظر مبارزاتی و چه از نظر وزن سیاسی و این عضو پیشین مجلس خبرگان را تقریبا هر فعال سیاسی اصلاح‌طلب استان فارس می‌شناسد.

به گزارش آینده، حالا که پیام تسلیت هاشمی رفسنجانی را دیدم به یاد نقل قولی از آیت‌الله ارسنجانی افتادم که ظاهرا زمانی که هاشمی تازه طلبه شده بوده برای تبلیغ به روستایی در اطراف فسا به نام قره بلاغ می‌آید اما مردم روستا هاشمی را راه نمی‌دهند و با سنگ به او حمله می‌کنند.

آیت‌الله هاشمی هم فرار را به قرار ترجیح می‌دهد و به بیت آیت‌الله ارسنجانی پناه می‌آورد. شرح ما وقع و حال و احوال هاشمی در این بین همیشه نقل شیرین خاطرات حاج آقا بود که با این پیام آقای هاشمی معلوم شد ماجرای آن روز حسابی در خاطر هاشمی هم مانده است.

رکوردهایی که روحانی شکست

آذر ماه را ماه "بودجه" می‌نامند و نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار ارائه بودجه از سوی دولت را می‌کشند. براساس آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، قوه مجریه مکلف است لایحه بودجه هر سال را تا ۱۵ آذر سال قبل به مجلس ارسال کند. رئیس‌جمهور روحانی 2 روز بعد از موعد قانونی راهی مجلس شد تا از کلیات لایحه بودجه ارائه‌شده به مجلس دفاع کند.

نامه‌نیوز نوشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز که در دوران احمدی‌نژاد هیچگاه با چنین برخوردی از سوی دولت در زمینه بودجه روبه‌رو نشده بودند از این حرکت رئیس دولت یازدهم استقبال کردند.

در جدول زیر می‌توانید تاخیرهای بودجه‌ای احمدی‌نژاد را مشاهده کنید:

تاریخ تحویل به مجلس توسط احمدی‌نژاد

تاخیر در تحویل

25 دی 84

40 روز

1 بهمن 85

46 روز

17 دی 86

32 روز

8 بهمن 87

53 روز

4 بهمن 88

50 روز

1 اسفند 89

75 روز

12 بهمن 90

57 روز

9 اسفند 91

84 روز




اما این اولین رکورد تازه روحانی نیست و او پیش از این نشان داده است که دوست دارد رکوردهایی را در تاریخ جمهوری اسلامی به نام خود ثبت کند. اولین حرکت او، معرفی کابینه یازدهم در روز تحلیف در مجلس شورای اسلامی بود، رکورد دیگری که دولت روحانی در 100 روز ابتدایی دولت خود شکست، معرفی 4 وزیر برای وزارتخانه ورزش و امور جوانان بود.

گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهور آمریکا که برای اولین بار در تاریخ 35 ساله جمهوری اسلامی اتفاق افتاده بود، دیگر کار روحانی در 100 روزه اول خود بود.

دستگیری دو توریست ترک به خاطر دادن "سلام هیتلری"

دو توریست ترک تبار 22 ساله در مقابل اردوگاه آشویتس لهستان به خاطر دادن "سلام هیتلری" دستگیر شدند. سی ان ان ترک نوشت: این دو توریست ترک‌تبار که یکی از آن‌ها دختر و دیگری پسر است، در شهر بوداپست مجارستان تحصیل می‌کنند.

به گزارش عصرایران، به آن‌ها برای بازدید از اردوگاه - موزه آشویتس به لهستان رفته بودند و در مقابل این اردوگاه در حالی که دستهای خود را به نشانه سلام بالا نگه داشته بودند مشغول عکسبرداری از یکدیگر بودند، که از سوی پلیس لهستان دستگیر شدند.

انتظار می‌رود در صورت محاکمه، مجازات 2 سال زندان در انتظار این دو دانشجوی ترکیه‌ای باشد.
در لهستان سلام هیتلری در ملاءعام و ابراز نشان‌ها و نمادهای دوران آلمان نازی جرم محسوب می‌شود.

سید حسن نصرالله با پوششی متفاوت

جام/ تصویری منتشر نشده از رهبر حزب‌الله لبنان را منتشر کرد.



فروکردن پونز در پیشانی بدحجاب‌ها تا انکار امام زمان(عج)

فارس نوشت: اکبر گنجی که این روزها با ژست‌های دموکراسی‌خواهی مشغول بردن جایزه‌های سیاسی غربی است، روزگاری در لباس یک انقلابی، دختران بدحجاب را مجازات خیابانی می‌کرد. همین گنجی پس از پناهندگی، وجود امام زمان(عج) را منکر می‌شود و قرآن را کلام خدا نمی‌داند.

مقایسه پیام تسلیت احمدی‌نژاد و روحانی برای چاوز و ماندلا!

ارسال پیام تسلیت برای در گذشت مقامات کشورها در عرصه بین‌المللی یک امر دیپلماتیک و کاملا معمولی و لازم است اما ادبیات بکار گرفته شده در این کار بایستی بر پایه و اساس همان دیپلماتیک و با اصول و قوانین سیاسی و رعایت ادبیات نوشتاری و گفتاری خاص باشد. آقای احمدی‌نژاد با این ادبیات نه سیاسی بودن و دیپلماتیک بودن پیام را رساند و نه غمگین بودن یک نفر با ازدست دادن دوست، یار و برادر خود را رسانید.

الف نوشت: وقتی یاد پیام آقای احمدی‌نژاد در مرگ هوگو چاوز رئیس‌جمهور ونزئولا می‌افتم ناخدآگاه جملاتش تداعی می‌شود: هوگو چاوز نامی آشنا برای همه ملت‌هاست. نام او یادآور زلال پاكی و مهربانی، شجاعت، پایمردی، عشق به مردم و فداكاری و تلاش بی‌وقفه برای خدمت به مردم به ویژه محرومین و زخم خوردگان از استعمار و استكبار است.

..... هوگو چاوز نماد و میراث‌دار همه شجاعان و مبارزان و انقلابیون در تاریخ پرافتخار و البته غم‌بار آمریكای لاتین و تجلی روح آزادگی مردم مظلوم این دیار و همه ملت‌های تحت ستم و پرچم برافراشته مبارزان ضد استعماری و عدالت‌طلبانه و طلایه‌دار دوستی بین ملت‌ها است.

......... هوگو چاوز زنده است تا عدالت و عشق و آزادی زنده است. او زنده است تا ایمان و پاكی و انسانیت زنده است. او زنده است تا ملت‌ها زنده‌اند و برای استقرار استقلال و مهربانی و عدالت تلاش می كنند. تردید ندارم كه او بازخواهد گشت و به همراه همه صالحان و حضرت مسیح (ع) و تنها باقیمانده از نسل پاكان، انسان كامل، خواهد آمد و جامعه بشری را در استقرار صلح و عدالت كامل و مهربانی و كمال یاری خواهد كرد.

۱۴ اذر مصادف بود با در گذشت یکی از انقلابی‌ترین افراد سیاهپوست، نلسون ماندلا؛ اما در پیام آقای روحانی چه نکته‌ای نبود که جامعه و مراجع تقلید و نمایندگان مردم را ناراحت نکرد.

نلسون ماندلا به آزادی و برابری انسان‌ها نه تنها در کشورش آفریقای جنوبی بلکه در پهنه جهان، باور شک ناپذیری داشت و در این باور راستین هیچگاه به خود تردید راه نداد. او در این راه پر فراز و نشیب و سراسر رنج، با تحمل آوارگی، دوری از خانه و خانواده و زندان‌های طویل‌المدت) راه طولانی آزادی را شکوهمندانه معنا بخشید.

امروز ما نه فقط شاهد نتایج سیاست‌های خردمندانه او در یکدلی نژادها و یکرنگی رنگ‌های مختلف در تلاش برای ساختن آفریقای جنوبی هستیم، بلکه آثار گرانسنگ این زندگی پرامید و نشاط را در کل قاره آفریقا برای کسب آزادی و برابری و زدودن آثار شوم به جا مانده از دوران استعمار و استثمار و دمیدن تدبیر در حیات مردم می توان نظاره کرد.

پس از خبری از بازگشت و رجوع نبود، خبری شهید خواندن ماندلا نبود. عرصه بین‌المللی جای عرض‌ اندام دیپلماتیک و سیاست آینده‌نگری بر پایه ابراز قدرتمندی با برقراری ارتباط همه جانبه با تمام دنیا است.

کدامیک از نمایندگان مجلس یارانه دریافت نمی‌کنند؟

بحث حذف یارانه اقشار پردرآمد جامعه هنوز در بودجه 93 مطرح است و به نظر می‌رسد با توجه به بار مالی پرداخت یارانه به تمامی متقاضیان و تأکید برخی از نمایندگان بر این اقدام مجدداً شاهد پرداختن به این مسئله در زمان بررسی لایحه بودجه 93 خواهیم بود.

به گزارش فارس، حال به سراغ وکلای ملت رفتیم تا از آن‌ها جویا شویم که آیا یارانه دریافت می‌کنند یا نه؟ و در صورت دریافت، تمایلی برای حذف داوطلبانه اسم خود از لیست یارانه‌بگیران دارند؟ و در نهایت چه توصیه‌ای به اقشار پر درآمد دارند؟


ام و حوزه انتخابیه وضعیت یارانه توضیحات
غلامعلی حدادعادل(تهران) دریافتم نمی‌کنم

بهتر است اقشاری که نیاز واقعی به گرفتن یارانه ندارند از دریافت یارانه به صورت داوطلبانه انصراف دهند تا صرفه‌جویی‌ها برای توسعه کشور هزینه شود.

الیاس نادران (تهران) دریافت نمی‌کنم

معتقدم جزء گروه یارانه‌بگیران نیستم؛ عده‌ای تصورشان این است که باید این حق را گرفته و خودشان بین فقرا توزیع کنند اما این حقی است که دولت خود باید آن را تقسیم کند. بنابراین افرادی که دارای تمکن مالی هستند نباید این یارانه را دریافت کنند.

مسعود پزشکیان (تبریز) دریافت نمی‌کنم

قانون باید به صورتی باشد که یارانه را در اختیار نیازمندان قرار دهد. مجری نباید یارانه را به افرادی که نیازمند نیستند بدهد تا شاهد باشیم برخی نیازمندان دچار مشکلاتی شوند. در واقع ما هدفمندی را دنبال نکرده‌ایم و فقط پول پخش کرده‌ایم.

حسین مظفر (تهران) دریافت می‌کنم

علت ثبت نام نه برای پول بود بلکه زمانی رئیس‌جمهور وقت خواهش کرد که افراد شرکت کنند. من آن زمان نمی‌دانستم برای یارانه ثبت می‌کنم. هر زمان قطع شود من استقبال می‌کنم. دولت باید اسامی پردرآمدها را از لیست یارانه‌بگیران حذف کند.

مصطفی رحماندوست (تهران) دریافت نمی‌کنم

اقشار پردرآمد به صورت داوطلبانه از دریافت یارانه انصراف دهند.

علیرضا سلیمی (محلات) دریافت نمی‌کنم

اقشار پردرآمد از دریافت یارانه انصراف دهند تا یارانه به اقشار ضعیف‌تر تعلق گیرد.

محمد اسماعیل کوثری (تهران) دریافت نمی‌کنم

اقشار پر درآمد از دریافت یارانه انصراف بدهند.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی (تهران) دریافت نمی‌کنم

هدف از یارانه این بود که اقشار کم‌درآمد مقابل تغییرات قیمت بتوانند با مبلغ پول یارانه برخی هزینه‌ها را جبران کنند. در این بین افرادی هستند که تغییرات قیمت تأثیری در زندگی آنان ندارد پس بهتر است آنها یارانه دریافت نکنند.

غلامرضا کاتب (گرمسار) دریافت می‌کنم

«آماده انصراف ازدریافت یارانه هستم»

بهترین راه برای اقشار پردرآمد اعلام انصراف از دریافت یارانه است.

غلامرضا تاج‌گردون (گچساران) دریافت می‌کنم

«کارتم را به یک خانواده فقیر داده‌ام»

اگر بتوان مکانیزمی طراحی کرد که یارانه به اقشار پردرآمد پرداخت نشود بهتر است.

نادر قاضی‌پور (ارومیه) دریافت نمی‌کنم

اقشار پردرآمد به صورت داوطلبانه از دریافت یارانه انصراف دهند تا بتوان این پول را به مردم مستضعف داد.

احمدرضا دستغیب (شیراز) دریافت نمی‌کنم

یارانه فرصتی برای اقشار کم درآمد جامعه است و اگر در چنین شرایطی پردرآمدها به صورت داوطلبانه انصراف دهند شرایط برای توجه به طبقات جامعه فراهم می‌شود البته اگر اقشار پردرآمد انصراف ندهند وظیفه حکومت است تصمیمی در اینباره اتخاذ کند.

مرتضی آقاتهرانی (تهران) دریافت نمی‌کنم

دریافت یارانه از سوی اقشار پردرآمد اشتباه است و بهتر است پردرآمدها اجازه دهند یارانه بهکم‌درآمدها پرداخت شود.

محمدحسین فرهنگی (تبریز) دریافت نمی‌کنم

راه‌های روشنی برای به دست آوردن درآمدهای بالا وجود دارد و می‌توان بدون نگران کردن اقشار ضعیف یارانه پردرآمدها را به مرور قطع کرد.

محمدعلی بزرگواری (کهگیلویه) دریافت نمی‌کنم

آنهایی که می‌توانند مخارج خود را با درآمدشان تأمین کنند به صورت داوطلبانه یارانه نگیرند تا دولت بتواند این پول را در کارهای عمرانی و زیرساختی هزینه کند.

عبدالوحید فیاضی (نور و محمودآباد) دریافت می‌کنم

می‌خواهم به صورت داوطلبانه از دریافت یارانه اعلام انصراف کنم بهتر است اقشار پردرآمد هم داوطلبانه از دریافت یارانه اعلام انصراف کنند.

کمال‌الدین پیرمؤذن (اردبیل) دریافت می‌کنم

به دنبال اعلام انصراف از دریافت یارانه هستم اقشار پر درآمد هم با اعلام انصراف داوطلبانه اجازه دهند این پول‌ها توسط دولت به سمت تولید برود.

امیرعباس سلطانی (بروجن) دریافت نمی‌کنم

اقشار پردرآمد با یک از خود گذشتگی و به خاطر اقشار آسیب‌پذیر به صورت داوطلبانه از دریافت یارانه انصراف دهند.

اللهیار ملک‌شاهی (کوهدشت) دریافت نمی‌کنم

کسانی که نیاز ندارند یا نیاز کمتری دارند یارانه نگیرند تا در توسعه کشور به کار گرفته شود.

علیرضا محجوب (تهران) دریافت نمی‌کنم

اقشار پردرآمد و ثروتمندان به صورت داوطلبانه انصراف دهند.

اسماعیل جلیلی (مسجدسلیمان) دریافت نمی‌کنم

انتظار می‌رود اقشار پردرآمد به نفع اقشار آسیب‌پذیر به صورت داوطلبانه از دریافت یارانه انصراف دهند.

ایرج ندیمی (لاهیجان) دریافت نمی‌کنم

هیچ پردرآمدی به یارانه احتیاج ندارد. پس بهتر است دریافت نکند.

زهره طبیب‌زاده (تهران)

دریافت نمی‌کنم

«سرپرست خانواده دریافت نمی‌کند»

پردرآمدها با توجه به شرایط اقتصادی به صورت داوطلبانه از دریافت یارانه انصراف دهند.

علی‌اصغر زارعی (تهران) دریافت نمی‌کنم

اقشار پردرآمد با توجه به شرایط کشور از دریافت یارانه انصراف دهند تا بتوان این مبالغ را به فقرا داد.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا (آمل) دریافت نمی‌کنم

این وجوه اسمش یارانه است، نه حقوق و نه مزایا؛ یارانه را کسی می‌گیرد که نیازمند است و آنهایی که نیازمند نیستند بهتر است یارانه نگیرند.

سیدمحمود نبویان (تهران) دریافت می‌کنم

«به دنبال انصراف از دریافت یارانه هستم»

در همان زمان به دولت احمدی‌نژاد هم گفتم که شما باید یارانه بخشی از جامعه (ثروتمندان) را قطع کنید. راه برای قطع کردن هست اما باید دقت لازم این کار را دنبال کرد.

قاسم جعفری (بجنورد) دریافت نمی‌کنم

دولت و مجلس بایدچند دهک بالا و پردرآمد را حذف کنند تا بتوان مبالغ صرفه‌جویی را برای کشور هزینه کرد.


فقر در اسرائیل در سطح بالایی قرار دارد

شبکه خبری المیادین، نوشت: سازمان همکاری‌های اقتصادی اعلام کرده است که فقر در اسرائیل با وجود اقتصاد قوی این رژیم در سطح بالایی قرار دارد و اسرائیل بیشتر هزینه‌های خود را صرف پروژه‌های نظامی می‌کند.

به گزارش فارس، این رژیم بعد از اینکه سپر دفاع موشکیش در برابر موشک‌های مقاومت اسلامی فلسطین شکست خورد هزینه‌های هنگفتی برای جایگزینی این سپر دفاع موشکی انجام داده است.


ناصرالدين شاه در دوران جواني/ نواندیش




تظاهرات صدها مرغ مقابل پارلمان فرانسه


ابتکار مخالفان ازدواج همجنس‌بازان در فرانسه، برای پلیس این کشور دردسرساز شد.

تابناک به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم نوشت: فعالان فرانسوی 450 مرغ را برای ابراز مخالفت خود مقابل پارلمان فرانسه جمع کردند. تلاش نیروهای پلیس فرانسه برای جمع‌آوری مرغ‌ها به صحنه‌های تعقیب و گریز جالبی تبدیل شد و دست کم 2 مرغ نیز در جریان این تعقیب و گریز زیر خودروهای پلیس له شدند.

پشت پرده کنسرت‌های ایرانی خارج‌نشینان

شاهد بوده‌ایم برخی از کسانی که به قصد ادامه تحصیل به خارج از کشور به خصوص کشورهایی اروپایی و آمریکا مهاجرت می‌کنند در دام گروهک‌ها و جریان‌های ضدانقلاب می‌افتند که دلیل عمده آن ناآگاهی و عدم شناخت کافی از فعالیت‌ها و اهداف این گروه‌ها است.

به گزارش بولتن‌نیوز،‌ چند روز قبل نیز کنسرت فرامز اصلانی در تورنتوی ایتالیا برگزار شد که از بیش از آنکه هدف این برنامه صرفا اجرای یک کنسرت باشد، اهداف سیاسی داشت. در همین زمینه یکی از دانشجویان حاضر در این کنسرت در یادداشتی که برای"بولتن نیوز" ارسال کرده است، به حضور مسیح علی‌نژاد جاسوس خبرنگارنمای ضدانقلاب در پشت صحنه آن اشاره کرده است.



متن این یادداشت در ادامه آمده است: من دانشجوی سال آخر رشته مهندسی مکانیک دانشگاه پلی تکنیک تورین ایتالیا هستم و دانشجویان ایرانی زیادی در آن مشغول به تحصیل هستند و به دلیل وجود تعداد زیادی ایرانی در این شهر چندین انجمن وجود دارند که همگی آن‌ها ادعای غیرسیاسی بودن و فرهنگی بودن دارند.

هفته گذشته کنسرت یکی از خواننده‌های پاپ ایرانی در این شهر توسط یکی از این انجمن‌ها به اسم "انجمن ترنج" برگزار شد، این انجمن ادعا دارد به خط قرمزهای سیاسی جمهوری اسلامی ایران پایبند است و با همین حربه جوانان و دانشجوها را جذب می‌کند. من هم مثل خیلی از دانشجوهای ایرانی دیگر در آن شرکت کردم البته با احتیاط بسیار، به دلیل اینکه من خانواده نسبتا مذهبی دارم و به هیچ وجه مایل نیستند تا من در یک برنامه نامناسب یا سیاسی و ضد انقلاب شرکت کنم.



از زمانی که من وارد سالن کنسرت شدم فضای عجیب آن توجهم را جلب کرد، در جلوی در کنسرت یک سی دی توزیع می‌شد به اسم، کشته‌شدگان انتخابات 88 کاری از سیامک آرام و مسیح علی‌نژاد (آن هم به صورت مجانی، به تعداد بسیار بالا هم تکثیر شده بود) و در کنسرت مدام شعارهای سیاسی داده می‌شد.

اما نکته ای که بسیار جالب توجه بود این بود که در پایان کنسرت برای خانم مسیح علی‌نژاد اتاقی ترتیب داده شده بود که دانشجویان بتوانند با ایشان عکس یادگاری بیاندازند بسیاری از دانشجویان هم او را نمی‌شناختند و او را اینطور معرفی می‌کردند که ایشان مشغول فعالیت‌های حقوق بشری برای ایران است و به کمک دانشجویان ساکن خارج از کشور احتیاج دارد.

نکته جالب‌تر اینکه بعد از گرفتن عکس با ایشان از دانشجوها پرسیده می‌شد اگر تمایل به همکاری با ایشان در امور خبرنگاری را دارند می‌توانند به "فیسبوک ترنج" میل بزنند و اعلام کنند تا در مراحل بعدی با ایشان از طرف خانم علی‌نژاد و همکارشان خانم آزاده اسدی تماس گرفته شود. در واقع کنسرت بهانه‌ای برای جذب نیرو برای یک خبرنگار ضد انقلاب خانم علی‌نژاد بود و این انجمن به راحتی با شعارهای فرهنگی اقدام به جذب نیروی سیاسی برای ضد انقلاب می‌کند.

مدودف هم "آیفون" را تحریم کرد

نماینده محافظه کار مجلس روسیه می‌گوید: ابزار شناسایی اثر انگشت بر روی این تلفن‌ها می‌تواند مورد استفاده سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا قرار گیرد، نمایندگان مجلس روسیه خواستار عدم استفاده مقامات روسی از تلفن‌های همراه "آیفون" و استفاده گوشی‌های روسی "یوتا فون" شدند.

به گزارش آفتاب، دیمیتری مدودف نخست‌وزیر روسیه که یکی از طرفداران اپل است نیز استفاده از تلفن روسی "یوتا فون" را آغاز کرده است. تلفن یوتا فون با صفحه تمام رنگی ال سی دی در دو رنگ سفید و سیاه توسط شرکت یوتا ساخته شده است.

ماجرای ساخت مجسمه میدان دربند چیست؟

حدود 50 سال پیش مجسمه‌ سه متری به عنوان نماد کوهنوردان ایرانی در میدان دربند نصب شده است. مجسمه‌ای که بسیاری از کوهنوردان خاطرات‌شان از ورزش را با او به یاد می‌آورند. در سال 1337 کوهنوردان باسابقه کشور پیشنهادی را مبنی بر ساخت و نصب یک مجسمه با موضوع کوهنوردان ایرانی به فدراسیون کوهنوردی دادند. سرهنگ بیات که در آن سال‌ها رییس فدراسیون کوهنوردی بود با این پیشنهاد موافقت کرد و با همکاری و حمایت مالی شهرداری تهران کار ساخت مجسمه آغاز شد.



به گزارش ایسنا، سرهنگ بیات، امیر شاه‌قدمی را به عنوان مدل به استاد رضا لعل‌ریاحی، مجسمه‌ساز و استاد دانشکده هنرهای زیبا معرفی کرد و شاه‌قدمی حدود هشت ماه و روزی هفت ساعت نزد ریاحی می‌رفت و به شکلی که گفته شده بود، ژست می‌گرفت تا پیکر مجسمه تراشیده شود،‌ بعد برای اولین‌بار در سال 1338 مدل گچی این مجسمه در میدان نصب شد، اما زمستان همان سال به دلیل بارندگی و یخ‌زدگی، بخش‌هایی از مجسمه آسیب دید.

در سال 1341 مدل سیمانی مجسمه ساخته و جایگزین مجسمه قبلی شد و بعدها به مجسمه رنگ مسی زده شد و سال‌هاست که در میدان دربند پابرجا و نماد کوهنوردان ایرانی است. امیر شاه‌قدمی (معروف به شاه‌بابا) متولد 1309 قوچان، که سال‌ها مربی کوهنوردی، چتربازی و اسکی بود. شاه‌قدمی در 17 سالگی وارد ارتش شد و در دانشگاه نظامی کوهنوردی را فرا گرفت و حدود 15 سال بعد هم چتربازی و اسکی را فراگرفت و در سال 1340 برای همکاری در عملیات نجات یک فروند هواپیمای آمریکایی سقوط کرده در قله زردکوه به کاخ شاه دعوت و از سوی رئیس‌جمهور وقت آمریکا (کندی) مدال لیاقت به وی اهدا شد.

تصاویر کلاس مختلط در دانشگاه امام صادق!

پنجشنبه و جمعه گذشته آخر هفته عجیبی را دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) شاهد بودند که در طول تاریخ دانشگاه از نوادر محسوب می‌گردد و احتمالا تعجب بسیاری از دانشجویان خصوصا ورودی‌های جدید را برانگیخت، پنجشنبه گذشته علاوه بر داوطلبان آزمون معارف اسلامی (اسماء) که حدود ۲۰۰ نفر بودند و بیشتر آن‌ها را خانم‌ها تشکیل می‌دادند، دانشگاه میزبان شرکت‌کنندگان دوره آموزشی علم و ایمان نیز بود.



به گزارش صادق‌خبر، همچنین در دوره آموزشی علم و ایمان که پذیرای حدود ۴۰۰ دانشجو از دانشگاه‌های سراسر کشور بود نیز تعداد کثیری از آنان را خانم‌ها تشکیل می‌دادند. دانشجویان دانشگاه پس از حضور برای نماز ظهر با صحنه‌های عجیبی روبرو گشتند، چرا که دیگر گلزار شهدای گمنام دانشگاه به خلوتی پنجشنبه‌های گذشته نبود و جمع کثیری از خانم‌ها و آقایان را مقابل مقبرة‌الشهدای دانشگاه مشاهده کردند.



همچنین آن دسته از دانشجویانی که در دوره آموزشی علم و ایمان شرکت کرده بودند برای نخستین بار تجربه حضور در کلاس مختلط را کسب کردند. حضور جمع کثیری از بانوان در دانشگاه امام صادق بعد از مدت‌ها را می‌توان از اتفاقات نادری برشمرد که در پدیده ممتاز رخ داده است.

درگیری در پارلمان ترکیه برسر کلمه کردستان


چند تن از اعضای پارلمان ترکیه در جلسه روز گذشته مجلس این کشور با یکدیگر گلاویز شدند. به گزارش عصرایران، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه دعوای اصلی بر سر واژه "کردستان ترکیه" در متن لایحه بودجه سال 2014 بود که نمایندگان حزب ملی‌گرای "حرکت ملی گرایانه" (MHP) خواستار حذف این عبارت شدند.



در مقابل این خواسته چند نماینده از حزب کردی "صلح و دموکراسی" (BDP) به مخالفت برخاستند و در نتیجه نزاع و گلاویز شدن نمایندگان موافق و مخالف رییس جلسه مجبور شد چند دقیقه‌ای تنفس بدهد.

 
میدان بهارستان ۶۵ سال پیش/ انتخاب




طراحی لباس برای پلیس زن محجبه در کانادا

ایالت‌های کانادا درباره لباس پلیس زن در این کشور به رغم اختلاف‌نظر، به سوی طراحی لباس برای پلیس‌های محجبه پیش می‌روند. مقامات ایالت آلبرتا شهر "ادمونتون" نوع جدیدی از حجاب را به عنوان یونیفرم پلیس زن مسلمان ارائه داده‌اند و به خصوص ایالت‌های فرانسه ‌زبان قصد دارند تا از این الگو پیروی کنند.

به گزارش فارس، پلیس ادمونتون در خبری اعلام کرد که این نوع حجاب که مو و گردن را می‌پوشاند، در واکنش به تغییر در جامعه و افزایش تمایل مسلمانان برای حضور در نیروهای پلیس طراحی شده است و "اسکات مک‌کین" از اعضای شورای شهر ادمونتون در این مورد گفت که "نمادی از پذیرش" برای جامعه مسلمان در کشور است.



وی چنین اقدامی را تلاش برای برخورداری از نیروهای پلیس متنوع دانست. بزرگترین جامعه مسلمانان در کانادا در آلبرتا زندگی می‌کنند و تعداد آن‌ها حدود 45 هزار تن از مجموع 700 هزار نفر را شامل می‌شود. در اونتاریو نیز از سال 2011 به زنان مسلمان اجازه داده شده ‌است تا حجاب داشته باشند.

اعدام عموی با نفوذ رهبر کره شمالی

ژانگ سونگ تاک ، یکی از با نفوذترین سیاستمداران در کره شمالی و عموی رهبر کشور، برکنار شده از تمام پست‌های خود قبل از اعلام رسمی استعفایش اعدام شد.

به گزارش انتخاب، "رادیوی آزاد کره شمالی" مستقر در سئول کره جنوبی این موضوع را خبر داد. چندی پیش در روز دوشنبه مقامات کره شمالی تایید کردند که ژانگ سونگ تاک از معاون ریاست کمیته دفاع و از پست‌های دیگر برکنار شد و تلویزیون کره شمالی ویدیویی را پخش کرد که نشان می‌دهد که دو نفر، این مقام را از سالن جلسه حزب حاکم کارگری کره بیرون می‌برند.

دانشمند: دشمن مونتاژ و تقلید صدا کرده/ سرباز فرمانده کل قوا هستم

پس از انتشار دو فایل سخنرانی‌های جنجالی حجت‌الاسلام مهدی دانشمند درباره به کار بردن برخی عبارات به تعبیر وی غلوآمیز درباره رهبر انقلاب، وی توضیحات مفصلی را منتشر کرده است. انتشار دو سخنرانی مهدی دانشمند که اولی از شبکه ماهواره‌ای امام حسین (ع) پخش شده و دیگری از یک جلسه سخنرانی است واکنش‌های شدیدی را به دنبال داشته است. به عنوان مثال هفته گذشته گروهی از مردم اصفهان باصدور بیاینه‌ای که در نماز جمعه این شهر پخـش شد به این سخـنان واکنش نشان دادنــد.



به گزارش پارسینه، همچنین در واکنش صحبت‌های وی در شهر بافق در سال 90، شورای تامین این شهرستان مراسم شب‌های بعد را لغو کرد با این حال در شب بعد، جمعی بالغ بر 200 نفر از جوانان با تجمع در امامزاده نسبت به سخنان وی اعتراض کردند. مهدی دانشمند در پیامی به مردم عزیز انقلابی و ولایت مدار ایران نوشت‌: از دیرباز دشمنان اسلام با سیاست (تفرقه بینداز و حکومت کن) سعی داشته تا بین امت اسلامی به عناوین مختلف با شایعه و تهمت و افتراء و تقطیع سخنان و جمله‌سازی در موضوع خاص اختلاف ایجاد کنند تا مومنین همبستگی خود را از دست داده و به جای مبارزه با دشمن به یکدیگر حمله‌ور شوند. این بار نیز حقیر هدف دشمن شده تا شاید توسط خودی‌ها و دوستان انقلاب و نظام و رهبری مورد سوءظن قرار بگیرم.

دشمن بداند شاید به خیال خام خود بتواند با فریب و استفاده از تکنولوژی و تقطیع سخنان و مونتاژ و تقلیید صدا و جابجایی کلمات و شایعه‌پراکنی و استفاده نامطلوب از رسانه‌های بیگانه و اینترنت و فضای مجازی و با کاریکاتور یا تمسخر و تحقیر و فیلم و انیمیشن و… قصد داشته باشد چهره‌های فرهنگی و انقلابی را در انظارمردم مخدوش کرده و دوست را دشمن و دشمن را دوست جلوه دهد و همانطور که قصد دارد وحدت اسلامی مسلمین را برهم زند، اینبار نیت داشته تا وحدت شیعه و شیعه را درهم بکوبد ولی زهی خیال باطل.

حقیر همانند همیشه سرباز وفادار فرمانده کل قوا خواهم بود و احدی نخواهد توانست حقیر را از مسیر نظام و رهبری خارج سازد. تا آخر عمر حقیر و ناقابل خود همدوش شما در مبارزه با دشمنان تشیع و انقلاب و رهبری خواهم جنگید و اگر در هشت سال دفاع مقدس لیاقت نداشتم که عضوی از بدنم را تقدیم انقلاب و مملکتم کنم ولی امروز حاضرم همین مقدار آبروی ناچیزی که دارم را تقدیم اسلام و تشیع و انقلاب و نظام و رهبری نمایم. درضمن قطعه ای از سخنرانی حقیر در رابطه با همین توطئه حقیر درسایت خود به نشانی: www.daneshmand.inمراجعه فرمائید. فیلم‌های منتشره از سخنرانی مهدی داشمند در سایت‌های مبارز کلیپ و افسران جنگ نرم

 32 درصد از آمریکایی‌ها موافق ژنو هستند


روزنامه USA Today که به همراه موسسه  Pew،نظرسنجی را انجام داده‎اند، آن را نشانه وظیفه دشوار کاخ سفید برای توجیه آمریکایی‎ها در این زمینه دانست، در این نظرسنجی که از روز سه شنبه هفته گذشته به مدت 6 روز انجام شد، 32 درصد موافق، 43 درصد مخالف توافق ژنو بوده‎اند. یک-‎چهارم افراد از پاسخگویی اجتناب کردند یا گفتند اطلاعات کافی در این زمینه نداره‎اند.



به گزارش مهر، بیش از دو-سوم (62 در برابر 19 درصد) از کسانی که درباره توافق شنیده بودند، معتقد بودند ایران در زمینه رفع نگرانی‎های بین‎المللی درباره برنامه هسته‎ای جدی نیست و این روزنامه آمریکایی افزود که "این تردید گسترده نمایان‎گر دهه‎ها کشمکش میان دو کشور است."

در میان پاسخ دهندگان، 39 درصد موافق و 44 درصد مخالف نحوه مدیریت اوباما بر مسائل مربوط به ایران بودند که نسبت به شرایط قبل از ژنو، کمی بهتر است.  در ماه نوامبر نسبت موافقان به مخالفان 37 به 53 بود. در بین دو حزب اصلی آمریکا، با نسبت 50 به 27، اکثریت دموکرات‎ها موافق بودند. اکثریت جمهوری خواهان نیز با نسبت 58 به 14 با توافق ژنو مخالف بودند.

استعفای یکی دیگر از رؤسای دولت احمدی‌نژاد

دکتر میرمحمدی میبدی رییس دانشگاه یزد از سمت خود استعفاء داد، وی که یکی از مدیران اصولگرای یزدی شناخته می‌شد، طی هشت سال ریاست دانشگاه یزد را بر عهده داشت. مدیریت وی در این هشت سال با موجی از حاشیه‌ها برای برخی از اساتید و دانشجویان اصلاح‌طلب همراه بود که هربار زمزمه‌های برکناری این مدیر به گوش می‌رسید.

به گزارش یزدی‌نیوز، طی چند روز گذشته نماینده‌های وزیر علوم با حضور در دانشگاه یزد به بررسی عملکرد این واحد دانشگاهی پرداختند که گویا بازتاب حضورآنان منجربه استعفای دکتر میبدی شده است.

اشخاصی که هیچگاه احمدی‌نژاد با آنان مناظره نکرد

این عادت احمدی‌نژاد است، از وقتی به ریاست دولت رسید بیشتر تمایل داشت دعوت‌کننده به مناظره باشد تا دعوت شونده. سابقه‌اش هم بی‌پاسخ گذاشتن تمامی دعوت‌ها از او به مناظره در این مدت است. اگرچه می‌گویند از هر دست بدهی از همان دست هم پس می‌گیری. دیگران هم همه دعوت‌های او به مناظره را بی پاسخ گذاشتند. از "بوش" و "اوباما" گرفته تا این آخری "حسن روحانی".

به گزارش آینده، شاید نخستین کسی که احمدی‌نژاد را به مناظره فراخواند؛ منتقدی از اصولگرایان بود. "محمد خوش چهره" که رییس کمیته اقتصادی فراکسیون اصولگرایان مجلس هفتم و حامی سابق وی بود، سال 85 درخواست مناظره با احمدی‌نژاد یا یکی از نمایندگان دولت را به دلیل اینکه در جریان درخواست احمدی‌نژاد مبنی بر تزریق منابع مالی به سمت دولت، مجلس را تحت فشار گذاشته بود درخواست مناظره داد اما هیچ پاسخی دریافت نکرد.

"احمد شیرزاد"، نماینده پیشین مجلس و استاد فیزیک دانشگاه بود که در سال 85 پیشنهاد مناظره مستقیم تلویزیونی با احمدی‌نژاد را درباره مواضع هسته‌ای رییس دولت به دلیل اینکه رئیس‌جمهور اسبق عبارت "می‌ارزد" را به کار برده و آن زمان از ضرورت رسیدن به انرژی هسته‌ای به قیمت تعطیلی مابقی کارهای مملکت خبر داده بود.

دولت نهم همه اتفاق‌ها را گردن دولت‌های قبلی و بلکه 16 سال قبل می‌انداخت. همین امر باعث شد در یکی از حاشیه‌های جلسات هیات دولت در سال 86 خبرنگاران وی را سوال پیچ کنند که آیا حاضر به مناظره با "هاشمی" و "خاتمی" است؟ درنهایت رییس دولت بدون ارایه پاسخ روشنی گفت: "آماده گفت وگو با همه هستم" و به دنبال این خبر "حسن رسولی"، معاون وقت مدیرعامل بنیاد باران از آمادگی خاتمی برای گفت وگو خبر داد اما در حد حرف باقی ماند و کسی دو رییس‌جمهور قبلی را به مناظره نخواند.

فروردین سال 87 "حسین مرعشی" رییس، سخنگو و معاون کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران گفت که به نمایندگی از اصلاح‌طلب‌ها شخصا آماده مناظره با احمدی‌نژاد درباره مسایل اقتصادی است. "مجید انصاری" سال 88، پیش از آغاز مناظره‌ها میان کاندیداهای ریاست‌جمهوری گفت: "احمدی‌نژاد به جای اینکه با اوباما مناظره کند با من (انصاری) مناظره کند".

تیر89  هم "مصطفی کواکبیان"، دبیرکل حزب مردم سالاری در نقد عملکرد دولت دهم درخصوص احزاب و نقد نظام تک حزبی و گفته  احمدی‌نژاد که مجلس در راس امور نیست و بار دیگر درخصوص نامه او به نمایندگان مجلس، درخواست کرد که مناظره کند اما رییس دولت هیچ گاه حاضر به مناظره نشد.

"احمد توکلی" هم فروردین همان سال احمدی‌نژاد را به دلیل زیاده‌خواهی دولت به مناظره تلویزیونی دعوت کرد، بهمن سال 89 هم "علیرضا داوودنژاد" کارگردان مطرح و پیشکسوت سینمای ایران در مصاحبه‌ای با رادیو گفتگو، محمود احمدی‌نژاد" که رییس شورای‌عالی سینمای ایران بود را به مناظره دعوت کرد. "احمد خرم" هم وقتی تیر 92 در گفتگو با روزنامه "آرمان" به نقد شیوه مونولوگ‌گویی احمدی‌نژاد گفت که حاضر است با او مناظره کند.

 احمدی‌نژاد در مناظره‌های انتخاباتی سال 88 "هاشمی رفسنجانی" را به صراحت متهم کرد. اتهامات رییس‌جمهوری در این مناظره رفسنجانی و فرزندانش، علی‌اکبر ناطق نوری و پسرش، غلامحسین کرباسچی و همسرش، محسن صفایی فراهانی از نمایندگان متحصن دوره ششم مجلس شورای اسلامی را نیز دربرگرفت و آن‌ها به شدت شاکی شدند، در نتیجه "هاشمی رفسنجانی" در نامه‌ای به "عزت‌الله ضرغامی" درخواست حضور خود در صداوسیما و مناظره با احمدی‌نژاد را داشت.

اگرچه این آخرین دعوت به مناظره نبود. در هفته گذشته و بعد از رسانه‌ای شدن نامه احمدی‌نژاد به روحانی، گروهی از دانشجویان هم آمادگی خود را برای مناظره با احمدی‌نژاد اعلام کرده‌اند، اما هیچگاه هیچ کدام پاسخی دریافت نکرده‌اند.

یک رهبر حماس: روابطمان با ایران قطع نشده است

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، محمود زهار در نشستی که موسسه "بیت الصحافه" در هتل آدم واقع در غرب غزه برگزار کرده بود و شماری از خبرنگاران و نویسندگان فلسطینی نیز در آن حضور داشتند، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و این رهبر حماس به سوالات مختلف خبرنگاران در مسایل مختلف به خصوص روابط با تهران و قاهره نیز پاسخ گفت.

به گزارش تابناک، وی تصریح کرد که هم اکنون تماس‌ها و رایزنی‌هایی در عرصه‌های اقتصادی میان حماس و مصر جریان دارد اما در عرصه‌های سیاسی هیچ تماسی صورت نگرفته، زیرا دولت موقت مصر مخالف هرگونه رابطه سیاسی با حماس است و تاکید کرد که جنبش متبوعش به هیچ وجه در امور داخلی دیگر کشورها دخالت نمی‌کند و ارتباط و تماس‌های این جنبش با هیچ طرفی قطع نشده است.

زهار در رابطه با رابطه با جمهوری اسلامی ایران نیز تاکید کرد که روابط ما با این کشور هم‌چنان برقرار است و در شرایط خوبی قرار دارد و تنها دو مساله، یکی مساله سوریه و دیگر برگزاری انتخابات و تغییرات ایجاد شده در مقامات و رهبران این کشور تغییرات بسیار اندکی در روابط ما با ایران داشته است.


از مصرف مواد مخدر تا میهمانی‌هایی مملو از شهوت‌رانی در سفارت ایران در آمریکا

واشنگتن پست در گزارشی در مورد سفارت ایران در آمریکا (پیش از انقلاب اسلامی) نوشت: اریک پارنز زیر باران در مقابل ساختمان سفارت ایران ایستاده است. جای پارک خالی، از اتاق‌ها صدایی به گوش نمی‌رسد و برای سه دهه است که درب‌های آن بسته است.



به گزارش انتخاب، اینجا جایی بود که لیموزین‌ها، دیپلمات‌ها و ستارگان سینما را پیاده می‌کرد. در آنجا حیاطی مزین با کاشی‌های آبی رنگ وجود دارد و درست پشت آن اتاق پرشین قرار گرفته است. اتاقی که دارای صدها آینه کوچک است.

وقتی سخن از ولخرجی می‌آد، این سفارتخانه در خیابان 3005 ماساچوست شماره یک بود! در این ساختمان، موسیقی نواخته می‌شد و با خاوریاهای دریای خزر از میهمانان پذیرایی می‌شد، اما این مسائل با انقلاب اسلامی ایران به اتمام رسید. "باربرا هووا" روزنامه‌نگاری، که مشغول نوشتن خاطراتش است با آرامش به زاهدی سفیر ایران در آمریکا می‌گوید: او دائما مهمانی برگزار می‌کرد. یکی از زنانی که روابط عاطفی با زاهدی داشت، الیزابت تیلور بازیگر مشهور سینما بود و مهمانان به تمام خواسته‌های خود می‌رسیدند، از شامپاین گرفته تا شهوت‌رانی و مصرف موارد مخدر!

"سالی کوئین" ستون‌نویس واشنگتن پست می‌گوید، در آن روزها مهمانی، جزئی از دیپلماسی بوده است، این جنس افراد در مورد سفیر احساس خوب داشتند و نیز تصویر مثبتی از کشور در ذهنشان ثبت می‌شد. زاهدی 85 ساله که اکنون در سوئیس زندگی می‌کند، می‌گوید: می‌خواستم این افراد را بشناسم و نیز ‌آنها در مورد کشورم آگاه شوند!

افسردگی "بندر بن سلطان" افشا شد

پایگاه خبری عالم الاسلامی نوشت: منابع آگاه سعودی افشا کردند که شاهزاده "بندر بن سلطان"، رئیس دستگاه اطلاعات عربستان سعودی مدت‌هاست به افسردگی شدید دچار شده و برای درمان به صورت مستمر راهی کشور مغرب می‌شود تا با دریافت درمان اندکی از بیماری خود بکاهد.

به گزارش تسنیم، به گفته این منبع، افسردگی شدید شاهزاده بندر در ماه‌های اخیر به دلیل ناکامی‌های شاهزاده بندر در دو پرونده سوریه و ایران که خشم "عبد‌الله بن عبد‌العزیز"، پادشاه سعودی علیه وی را درپی داشته، به ویژه ناکامی بندر در قانع کردن آمریکا جهت حمله به سوریه که توبیخ وی توسط شاه سعودی را به دنبال داشته، بر تشدید بیماری وی تاثیر بسیار گذاشته است.

شاهزاده بندر از ماه‌ها پیش درمانی تحت عنوان (Monoamine oxidase inhibitors - MAOIs) را برای درمان افسردگی شدید خود آغاز کرده است که عوارض جانبی روحی و روانی بسیاری روی فرد به دنبال دارد که از جمله آن‌ها ناتوانی جنسی و بیماری فشار خون و خارش‌های پوستی است و پزشکان ریشه افسردگی‌ شدید بندر بن سلطان را در مشکلات دوران کودکی وی ملاحظه می‌کنند که در خاندان سعودی با وی به عنوان یک انسان پست و پایین‌تر از هم نوعان خود برخورد می‌کردند که دلیل آن تولد از مادری سیاه پوست و خدمتکار است.

فرق فرزندان هاشمی با دیگران چیست؟

"فائزه هاشمی رفسنجانی" در گفتگو با روزنامه آرمان در پاسخ به اینکه برخی سیاسیون ادعا می‌کنند که نقش فرزندان آیت‌ا... هاشمی در انتخاب استانداران و انتصاب‌های دولتی خیلی پررنگ است؟ نظر شما چیست، اظهار داشت: دروغ است. بطور مثال دو ماه پیش به دعوت زنان اصلاح‌طلب و تعاونی‌کاران زن مشهد به آنجا سفری داشتم، هیچ ارتباطی هم با تعیین استانداران نداشت و با کسی هم درباره انتخاب و انتصاب استاندار ملاقات نکردم.

اما چند روز بعد تعدادی از رسانه‌ها اخباری مبنی بر ملاقات من با تعدادی از سیاسیون و تلاش‌های من برای انتخاب استاندار منتشر کردند. خودشان خبر ملاقات می‌زنند و خودشان هم تکذیب می‌کنند. به فرض که چنین باشد، یعنی مثلا من در زمینه ورزش یا زنان یا سایر موضوعاتی که سابقه یا اشراف دارم مشورت دهم یا نظر دهم چه ایرادی دارد؟ فرق فرزندان آقای هاشمی با دیگران چیست که برای دیگران اشکال ندارد ولی برای اینها اشکال دارد؟ اینها به دلیل ترسی که از آقای هاشمی دارند، هیاهو و سیاه بازی راه می‌اندازند.

وی در پاسخ به این سوال که به شما پیشنهادی برای دریافت پست در دولت نشده است و برنامه خاصی هم ندارید، گفت: هیچ پیشنهادی نشده است. به برنامه من ارتباطی ندارد.


توهین به هموطنان آذری در شبکه ماهواره‌ای

"کامبیز حسینی" که برنامه‌ای تحت عنوان پولتیک را اجرا می‌کند در تازه‌ترین برنامه خود با دعوت از کمدینی نه چندان معروف به تمسخر و استهزاء هموطنان آذری زبان پرداخت. کامبیز حسینی مجری و خبرنگار ضدانقلاب چند سالی است که به آمریکا گریخته و با جیره‌خواری دولت اوباما برنامه‌ای تحت عنوان پولتیک را اجرا می‌کند، وی پیش از این اجرای برنامه پارازیت از شبکه "صدای آمریکا" را بر عهده داشت که بخاطر
رفتار غیراخلاقی و شکایت دختری در آمریکا که مدعی بود کامبیز حسینی او را تهدید جنسی کرده از این شبکه اخراج شده بود.



به گزارش بولتن، کامبیز حسینی متولد سال 1354 شهر رشت و دانش‌آموخته رشته تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز و دانشگاه ایالتی پرتلند آمریکا است. در صدا و سیما از ۱۳۶۴ با برنامه غنچه‌های انقلاب اسلامی کار حرفه‌ای خود را آغاز کرد، سپس حرفه روزنامه‌نگاری را از ۱۳۶۹ به عنوان منتقد سینما و تئاتر در روزنامه توس مشهد، هفته‌نامه خاوران، روزنامه‌گار و کارگر شروع کرد.

حضور سران سه‌قوه در کنار رهبر انقلاب

فردا نوشت: در سالروز تأسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی صبح امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.



عکس سیاسی از مظفرالدین شاه


جمهوریت تصویری کمتر دیده شده از مظفرالدین شاه را به همراه ملکه هلنا ملکه ایتالیا در سال 1902 ایتالیا را منتشر کرده است.
برنده جایزه صلح نوبل اعلام شد.



نیمروز
/ حسین شریعتمداری در زندان



چه کسانی در لیست شخصیت سال تایم هستند؟

"بشار اسد"، رئیس‌جمهوری سوریه، در صدر فهرست مجله تایم برای انتخاب شخصیت سال ۲۰۱۳ قرار دارد، بدون اینکه نام و نشانی از شخصیت‌هایی مانند "عبدالفتاح السیسی"، وزیر دفاع مصر و "رجب طیب اردوغان" نخست‌وزیر ترکیه مشاهده شود. در حالی‌که پیش‌بینی‌های هفته گذشته این مجله اردوغان را نیز در کنار السیسی به عنوان یک گزینه مطرح کرده بود.

به گزارش تسنیم، همچنین در این فهرست که سردبیر مجله تایم آن را منتشر کرد و 10 نام را در بر می‌گرفت، در این فهرست از "حسن روحانی"، رئیس‌جمهوری ایران به عنوان هفتمین کاندیدا یاد شده است. براساس اعلام این مجله 10 شخصیتی که کاندیدای احراز شخصیت سال 2013 میلادی هستند، به شرح زیر می‌باشند:

- بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه - جف پزوس، موسس پایگاه آمازون - تد کروز، نماینده مجلس سنای آمریکا از ایالت تگزاس - مایلی سایروس، خواننده آمریکایی - پاپ فرانسیس، پاپ واتیکان - باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا - حسن روحانی، رئیس‌جمهوری إیران - کاتلین سبلیوس، وزیر بهداشت و خدمات بشر دوستانه آمریکا - ادوارد سنودن، افشا کننده اطلاعات آژانس امنیت ملی آمریکا - ادیث وندسور، فعال در حوزه همجنس گرایان.

پورنجاتی به خاطر پخش تصویر ورزشی یک زن توبیخ کرد!

به گزارش انصاف، صادق حسینی با انتشار عکسی در فیسبوک خود نوشت‌: حضرتِ ابوی و دکتر حاج احمد آقای پورنجاتی در دوره مدیریت در صداوسیما، اواسط دهه 70؛ هنوز نامه آقای پورنجاتی را داریم که ابوی را به‌ خاطر پخش تصویر ورزشی یک زن در یک نمای لانگ شات توبیخ کرده بود.



گاف عجیب سایت منتسب به شمقدری

روز گذشته خبری با تیتر "کاهش ۳۰ درصدی بودجه سینمایی کشور/ ایوبی با جذب چند میلیارد قادر به بهبود وضعیت سینما خواهد بود؟!" روی خروجی سایت سینماپرس که منتسب به جواد شمقدری؛ رئیس سازمان سینمایی دولت احمدی‌نژاد است، قرار گرفت. این خبر دارای چند اشتباه فاحش است.



به گزارش پیام نو، این سایت، بودجه امور سینمایی و تولید فیلم‌های فاخر در سال ۹۲ را ۱۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد در حالی که بودجه پیشنهادی احمدی‌نژاد به فیلم‌های فاخر در این سال ۹۴ میلیارد تومان بود و در همان زمان نسبت به سال قبل یعنی سال ۹۱ به میزان ۳۰ درصد کاهش یافته بود. در واقع مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان که در سایت سینماپرس به عنوان بودجه فیلم‌های فاخر در سال ۹۲ اعلام شده مربوط به سال ۹۱ است.

نتیجه این که بودجه سینما نسبت به سال گذشته ۶ درصد افزایش یافته در حالی که تیتر مطلب سایت سینماپرس از کاهش ۳۰ درصدی بودجه سینما می‌گوید. آقای جواد شمقدری و برادرشان که مدتی مدیرمسوول این سایت خبری بود گویا فراموش کرده‌اند که در دوره ریاست خود چه میزان بودجه برای فیلم‌های فاخر دریافت کرده‌اند.

این سایت در پایان خبر کاهش ۳۰ درصدی آورده است "اینکه چرا بودجه مهمترین بخش فرهنگی و هنری کشور که با زحمات مدیریت دوره گذشته سینمایی کشور، طبق شواهد موجود بطور مستقل از بودجه کل وزارت ارشاد مطرح ولی در کمال تاسف و در دوره جنتی و ایوبی با کاهش شدیدی به مجلس ارائه شده است سوال بزرگی است که در نوشتارهای دیگر تحلیل و بررسی خواهد شد."

انتهای پیام/
برچسب ها: سیاسی ، باشگاه ، خبرنگاران ، تابناک ، راشد نیوز ، حسین الله کرم ، ویچت ، منصور ارضی ، جبهه ، القاعده ، گذر نامه آلمانی ، فوکوس ، برلین ، سوریه ، دویچه وله ، ترکیه ، بشار اسد ، اروپا ، روزنامه بیلد ، عصر ایران ، هند ، مصر ، ونزوئلا ، فلسطین ، موریتانی ، نیجریه ، تونس ، آمریکا ، انگلیس ، پرچم ، فرانسه ، الجزایر ، کوبا ، هائیتی ، الساودرو ، نخست وزیر ، المپیک ، فیفا ، شبکه اجتماعی ، محمود واعظی ، وزیر ارتباطات ، زیگور ، آپارات ، برزیلی ، فرناندا لیما ، فردوسی پور ، برزیل ، سفارت ، دکتر صفائی ، عبدالله ریاضی ، رئیس مجلس ، حزب مردم ، ودکای روسی ، پارلمان ، اتیکت سیاسی ، مشروب ، هیئت پارلمانی ، شوروی ، العر بیه ، ایمان هریدی ، مرتضوی ، تامین اجتماعی ، کهریزک ، اورسته تورنانی ، ایتالیا ، فلو رانس ، پاپ ، واتیکان ، باراک اوباما ، جورج بوش ، بیل کلینتون ، جیمی کارتر ، الیو م ، پاپ فرانسیس ، رسوایی جنسی ، کلیسا ، سریر مقدس ، کاردینال ، شان اومالیچ ، اسقف اعظم ، بوستون ، بوروکراسی ، سوء استفاده جنسی ، کشیش متجاوز ، شهر بانو فاتحی ، زن ایرانی ، شهر بابک ، ایسنا ، ایرنا ، بهار ، قانون ، جام نیوز ، کودک آزار ، صائب عریقات ، وزارت اقتصادی ، هیلاری کلینتون ، یائیر لاپید ، ایهود اولمرت ، اسراییل ، نتانیاهو ، ها آرتص ، حسین مرعشی ، بوش ، خاتمی ، احمد شیرزاد ، اوباما ، وزارت علوم ، احمدی نژاد ، حسن روحانی ، رئیس جمهور ، دانشگاه یزد ، کاخ سفید ، یو اس تودی ، جنگ نرم ، مهدی دانشمند ، رادیوی آزاد ، کره شمالی ، ژانگ سونگ ، ایالت آلبرتا ، ادمونتون ، کانادا ، فیس بوک ، مکارم شیرازی ، امام صادق ، فارس ، تسنیم ، خبر ، مهر ، پارسینه ، آینده ، محافظه کار ، پارلمان ترکیه ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار