رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

پرستاری یکی از دو بازوی قدرتمند "نظام سلامت" است

پیوندی با تاکید بر اینکه پرستاری حرفه‌ای آمیخته با علم و هنر است، گفت: دو رکن قوی و بازوی قدرتمند نظام سلامت پرستاری و پزشکی هستند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر پیوندی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص حرفه پرستاری گفت: پرستاری حرفه‌ای آمیخته با علم و هنر است و علمی است که دانشجویان ما آن را بصورت آکادمیک در دانشکده‌ها می‌آموزند. در این حرفه دانستن تنها یا عمل کردن تنها ملاک نیست بلکه چگونه عمل کردن مهم است. پرستاری حرفه‌ای است که براساس چارچوب و قوانین و مقررات به نحو شایسته خدمت ارایه می‌شود. 

وی با بیان اینکه اگر تجمیع این خصوصیات در پرستار بروز یابد خدمتی که ارایه می‌دهد می‌تواند منشا رضایتمندی مردم و خدا باشد، افزود: نظام سلامت زنجیره‌های متصلی است که اجزای متفاوت دارد که باید دست به دست هم داده و به مردم خدمت ارایه دهند. 

پیوندی خاطر نشان کرد: دو رکن قوی و بازوی قدرتمند نظام سلامت پرستاری و پزشکی هستند. هرچند وجود بقیه رشته‌ها نیز در ارایه خدمت به مردم ضروری است اما آنچه بیشتر بروز می‌کند این دو رده می‌باشند که همکاری صمیمانه و مشارکت جویانه این دو رده می‌تواند به ارایه خدمت شایسته به مردم بینجامد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار