"رضا کیانیان" خطاب به مسئولان حاضر در افتتاحیه جشنواره‌ی امید:

با دیر آمدنتون ثابت نکنید آدم‌های مهمی هستید/ جشنواره‌ی امید پلی است بین دنیای دانشجویی و دنیای حرفه‌ای

"پیام دهکردی" و "رضا کیانیان" در آیین افتتاحیه‌ی جشنواره‌ی امید درباره‌ی این جشنواره گفتند.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر صبح امروز آیین افتتاح جشنواره‌ی امید با حضور هنرمندان و مسئولان شورای شهر و شهرداری تهران در مرکز نمایش‌های آیینی برگزار شد.  

پیام دهکردی در افتتاح جشنواره‌ی امید گفت: افتخار می‌کنم که در خدمت هنرمندان پیشکوست هستم. این جشنواره با سختی‌ها و دشوار‌ی‌ها در طول این سال‌ها روی پای خود است. با شجاعت عرض می‌کنم این امید تنهاترین جشنواره‌ی تئاتر مستقل است که با حمایت مسئولین و هنرمندان اطراف بنده برگزار شد.  

در ادامه "رضا کیانیان" گفت: الگویی که جشنواره دارد بسیار مناسب است. چون واقعا این جشنواره که بنده از روز اول در جریان آن بودم به همت خود "پیام دهکردی" به اینجا رسید.  

مانند بوته‌ی کوچکی بود که دهکردی از آن نگهداری کرد. دانشجویان تئاتر به وی خیلی کمک کردند. 
 
امیدوارم جشنواره امید سالیان سال عمر کند و به یکی از اتفاقات هنری کشور ما تبدیل شود.  

وی ادامه داد: امسال هم وقتی گشایش جشنواره را با شعار هوای پاک آغاز کردند، با خود فکر کردم وقتی که بهار از راه می‌رسد ما از جهنم زمستان فرار می‌کنیم. زیرا تهران با وارونگی هوا باعث مرگ همه‌ی ما می‌شود. البته دولت جدید و شهرداری تهران اقداماتی را درباره‌ی پاک کردن هوا انجام داده‌اند و من می‌خواهم از "حسن روحانی" و "محمدباقر قالیباف" اقداماتی را که انجام داده‌اند رسانه‌ای کنند و به گوش مردم برسانند تا آنها بدانند که انجام می‌شود. چون بنده پیکر این موضوع هستم اطلاع دارم. 
 
"کیانیان" خطاب به اعضای شورای شهر گفت: چرا همیشه دیر حاضر می‌شوید چرا سر ساعت حاضر نیستید. در این کشور اینگونه است که هرکس دیر آمده مهم است و شما با دیر آمدنتون ثابت نکنید آدم مهمی هستید، بلکه با زود آمدن و احترامی که به همه می‌گذارید ثابت کنید آدم‌های مهمی هستید. ما چون تئاتری هستیم و تئاتری‌ها همیشه سر وقت‌ترین آدم‌های ممکن هستند. چون برای تئاتر خود بلیط فروختند و تماشاگر آنها سرساعت در سالن حاضر است و ما نمی‌توانیم چون آدم‌های مهمی هستیم نمایش را دیر شروع کنیم.  

رضا کیانیان درباره‌ی سالن "مرکز نمایش‌های آیینی" گفت: این سالن یکی از آرزوهای دوران جوانی و دانشجویی بنده است. چون تئاترهای مدرن به شکل جعبه‌های سیاه بود. که در جعبه‌های سیاه همه‌ی امکانات تئاتری را می‌توان داشت. این اتفاق در ایران هیچ وقت محقق نشد. دنیای تئاتر خیلی ساله از قاب صحنه خارج شده البته این سبک تئاتر برای خود محترم است اما این قاب متعلق به تئاتر تجربی طراحی شده.  این سالن هم 12 سال است که طول کشیده به هر حال با امسال 5 سال است که در دوره ریاست شهردار کنونی است. امیدوارم تا 3 سال آینده تمام شود. 
 
وی ادامه داد: در پنجمین دوره‌ی جشنواره‌ی امید این امید است که این سالن تا 3 سال آینده به پایان رسد. 
 
کیانیان افزود: امیدوارم مراکز خصوصی با این جشنواره همکاری و این جشنواره را از لحاظ‌ مالی تأمین کنند چون جشنوار‌ه‌ی امید بدون هیچ پشتوانه‌ای اجرا می‌شود و نصف هزینه‌‌ها از درآمد شخص "پیام دهکردی" فراهم شد. این جشنواره پلی است بین دنیای دانشجویی و دنیای حرفه‌ای.  

انتهای پیام/ اس
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار