مشهد/ عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای:

ادامه غنی‌سازی برای ایران در گام نهایی توافقنامه دیده شده است

معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: بحث مذاکرات موضوعی ملی است و همه نسبت به آن نگرانی، حساسیت و دغدغه دارند،

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان دیشب در نشست بررسی توافق ژنو و آینده مذاکرات هسته‌ای در مشهد مقدس افزود: اینکه همه آحاد ملت ایران در مورد مذاکرات از ما سئوال می‌پرسند لذت‌بخش است و نشان دهنده شعور و بلوغ سیاسی است.

عباس عراقچی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه با توجه به نکاتی که رهبر معظم انقلاب در مورد بی‌اعتمادی به غرب و آمریکا بیان می‌کنند چرا هنوز مذاکرات ادامه دارد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند که به غربی‌ها خوشبین نیستیم و در مذاکرات با بدبینی شرکت می‌کنیم اما همچنین گفته‌اند که این مذاکرات ادامه یابد و در نهایت خواستار ادامه کار وزارت امور خارجه بوده‌اند.

 عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان افزود: در ‌10 سال گذشته برنامه هسته‌ای درگیر چالش بزرگ با 6 کشور دنیا شد که در یک مقطع با 3 کشور اروپایی مذاکره می‌کردیم اما در نهایت تصمیم گرفتیم در صحنه عمل توان خود را در هسته‌ای نشان دهیم و سپس به مذاکره با طرف غربی بپردازیم که در این راستا طرف غربی کشور را تهدید به تحریم و قطعنامه کرد اما ملت ایران پذیرفتند برای دستیابی به دانش هسته‌ای هزینه این تحریم‌ها را بدهند.

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه در عرصه هسته‌ای نیروی انسانی لازم را تربیت کرد‌ه‌ایم به طوری‌که دشمن مجبور شد آن‌ها را به صورت فیزیکی حذف کند، اظهار کرد: از یک مقطعی که به خواسته‌های خود می‌رسیم طبیعی است که باید جلوی هزینه‌های خود را بگیریم و این موقع، زمان مذاکره است در نتیجه هم‌اکنون با دست پر در مذاکرات حضور یافته‌ایم.

عراقچی افزود: مردم ما 35 سال در برابر همه تهدیدها، تحریم ها و جنگ روانی دشمن ایستادگی کردند تا روزی به حق خود برسند، وقتی در همه این سال‌ها و در برابر این فشارها باج ندادیم دلیلی ندارد که در مذاکرات باج بدهیم.

معاون وزیر امور خارجه با تأکید براینکه به خاطر تحریم‌ها پای مذاکره نرفتیم بلکه به خاطر قدرتمان در مذاکرات وارد شدیم، تصریح کرد: به خاطر این مسئله پای مذاکره حاضر شدیم که هم در موضوع هسته‌ای دستمان پر بود و هم پشتیبانی مردمی را داریم، به خاطر این در مذاکرات وارد شدیم که هزینه‌هایی را که دشمن به ما تحمیل می‌کند را کاهش دهیم./س

 


برچسب ها: مذاکره ، هسته ای ، غنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.