مدیر اجرایی گوریلا گلاس در یک کنفرانس “کریستال یاقوت” که احتمالا در نسل بعدی آیفون بکار می رود را زیر سوال برد.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ Tony Tripeny مدیر اجرایی گوریلا گلاس در یک کنفرانس با اشاره به "کریستال یاقوت” اعلام کرد که این محصول نکات منفی مختلفی دارد. این همان ماده ایست که اخیرا شایعاتی در مورد استفاده اپل از آن برروی محصولات خود بجای گوریلا گلاس وجود داشته است. اعلام شده بود که برروی صفحه نمایش آیفون بعدی از این محافظ استفاده خواهد شد. وی می گوید:

هنگامی که ما به این (کریستال یاقوت) نگاه می کنیم، متوجه بسیاری از ایرادات و معایب آن در برابر گوریلا گلاس می شوید. این ماده ۱۰ برابر گرانتر و ۱.۶ برابر سنگین تر از گوریلا گلاس می باشد و به ۱۰۰ برابر انرژی بیشتر برای تولید نیاز دارد. همچنین این محصول با محیط زیست سازگار نیست و نور کمتری را از خود عبور می دهد که این موضوع به معنای مصرف بیشتر انرژی باتری می باشد.

به نظر می رسد که این اظهار نظر تا حدودی مغرضانه باشد. یاقوت یکی از موادی است که خاصیت ضدخش بسیار زیادی دارد، اما آزمایش ها نشان داده اند که گوریلا گلاس می تواند تا ۲.۵ برابر فشار بیشتری تحمل کند. به هر حال باید دید اپل در نهایت از کدام پوشش برروی آیفون بعدی خود استفاده می کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار