حقیقت‌پور در واکنش به بیانیه وزارت خارجه آمریکا:

آمریکایی‌ها حرف مفت زیاد می‌زنند/ اینها هستند که جشن‌ عروسی مردم افغانستان را به عزا تبدیل می‌کنند

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این مطلب که دوره فخرفروشی آمریکا در حوزه حقوق بشر گذشته گفت: اولین مسئله‌ای که باید به آن توجه کرد این است که آمریکایی‌ها حرف مفت زیاد می‌زنند.

منصور حقیقت‌پور نماینده اردبیل، سرعین و نمین در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اظهارات اخیر مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه قانون اساسی ایران موجب محدود کردن فعالیت نویسندگان و روزنامه‌نگاران شده است گفت: اولین مسئله‌ای که باید به آن توجه کرد این است که آمریکایی‌ها حرف مفت زیاد می‌زنند.
 
وی در ادامه تاکید کرد: اگر قانون اساسی ایران تحمیلی بود شاید می‌توانستیم به این مسئله فکر کنیم اما زمانی‌ که 98.8 درصد مردم به نظام و قانون اساسی آن رای مثبت دادند آیا می‌تواند خلاف دموکراسی باشد.
 
حقیقت‌پور همچنین تصریح کرد: ‌آمریکایی‌ها خود نقض‌کننده حقوق بشر در دنیا هستند، آنها هستند که هنوز آثار جنایتشان در ویتنام مشهود است آمریکایی‌ها هستند که جشن‌های عروسی مردم افغانستان را به عزا تبدیل می‌کنند.
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این مطلب که دوره فخرفروشی آمریکا در حوزه حقوق بشر گذشته اظهار داشت: ایران بزرگ‌ترین کشوری است که نظامش با مردم‌سالاری اداره می‌شود و این مسئله را ترویج می‌دهد.
 
وی درادامه بیان کرد: مسائل مطرح شده از سوی آمریکا بیشتر مصرف داخلی دارد آنها به شدت دروغگو هستند از یک سو بحث تعامل را مطرح می‌کنند و از سوی دیگر اجازه عبور هواپیما به سه نماینده کشور دیگر درآن حضور دارند را نمی‌دهند آیااین مسئله رعایت حقوق بشر است؟
 
حقیقت‌پور در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا کریه‌تر از آن است که بخواهد چهره منفور و زشت خود را با بزک به مردم عرضه کند، مردم دنیا چهره کریه آمریکا را می‌شناسند و به دست‌های مخملی باور ندارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید رضا میرکیانی
۰۸:۳۶ ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
سلام
در حرف مفت زدن امریکائی ها شکی نیست ولی بعضی دوستان ما در ایران چرا این را درک نمیکنند
امریکا حتی به ملت خودش هم رحم نکرده
آخرین اخبار