اوباما به نتانياهو قول داد محمود عباس را برای پیشبرد مذاکرات صلح تحت فشار قرار دهد

یکی از مقامات بلندپایه آمریکا اعلام کرد باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی قول داد محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را تحت فشار قرار دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی آروتزشوا، یکی از مقامات بلندپایه آمریکا اعلام کرد باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی قول داد محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را تحت فشار قرار دهد. 

این مقام گفت اوباما در دیدار با نتانیاهو متعهد شد فلسطینی‌ها در مذاکرات صلح به موفقیت نرسند. اوباما به نخست وزیر اسرائیل گفت تشکیلات خودگردان فلسطین را برای تطبیق دادن خود با مطالبات اسرائیل در مذاکرات صلح تحت فشار قرار دهد.

این مقام بلندپایه آمریکایی گفت مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطین موضوع اصلی تبادل نظرهای روز دوشنبه اوباما و نتانیاهو در کاخ سفید بود. 

به گفته این مقام، با وجود اظهارات صریح نتانیاهو و اوباما درباره دیپلماسی در قبال خاورمیانه پیش از این دیدار، این مذاکرات بر خلاف گفتگوهای قبلی دو طرف با لحن خصومت آمیز برگزار نشد. 

این مذاکرات در حالی برگزار شد که اوباما در تلاش است اختلافات اسرائیلی‌ها و  تشکیلات خودگردان فلسطین را به منظور تداوم تلاش ها در جهت صلح دو طرف کاهش دهد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار