سردار فضلی در پاسخ به سوالات خبرنگاران تشریح کرد

اعزام کاروان راهیان نور به جزایر دفاعی خلیج فارس در آینده نزدیک/برنامه‌ریزی برای اعزام 500 هزار دانشجو در مناطق عملیاتی

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: در آینده بسیار نزدیک بخشی از کاروان راهیان نور به جزایر دفاعی در خلیج فارس اعزام خواهند شد

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران سردار علی فضلی جانشین فرمانده بسیج مستضعفین و فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در پاسخ به سوالات خبرنگاران در نشست خبری درباره راهیان نور دریایی اظهار داشت: این برنامه به فضل و عنایت خدا سال چهارم است که برگزار می‌شود و در دو بخش عملیاتی خواهد بود.

وی افزود: بخش اول حضور متخصصین و اقشار از سراسر کشور است که در سال گذشته 143 هزار نفر در دریا در سه استان ساحلی هرمزگان، بوشهر و خوزستان حضور یافته‌اند.

سردار فضلی تصریح کرد: اقامت در جزیره خارک و روایت‌گری در دریا در عرشه شناورهایی که در نیروی دریایی مقتدر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده با کفایت آن سردار فدوی و فرمانده قرارگاه راهیان نور دریایی سردار تنگفیری در سه استان و 4 منطقه دریایی برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: سپاه امام سجاد هرمزگان، سپاه امام صادق بوشهر و سپاه حضرت ولی عصر خوزستان و مناطق دریایی از یک تا 4 فروردین پذیرایی از کاروانیان را برعهده دارند و عزیزانی که اقامت می‌یابند براساس فرآیند زمانبندی بخش‌هایی را در سواحل دریا و جزایر خواهند گذراند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: در آینده بسیار نزدیک بخشی از کاروان راهیان نور به جزایر دفاعی در خلیج فارس اعزام خواهند شد که در حال مهیا کردن این برنامه هستیم و به دلیل پرهزینه بودن آن جمعیت محدودتری را می‌توانیم اعزام کنیم.

وی با اشاره به این که مهمان عزیزی از سراسر کشور به استان‌های بوشهر، هرمزگان و خوزستان عزیمت می‌کنند گفت: این دومین برنامه است که به صورت عمومی با برنامه‌های فرهنگی و جشنواره‌ها در سواحل برنامه‌ریزی شده و هم روایت‌گری و هم اجرای نمایش رزمی که امیدواریم آماده شود خواهد بود و برای مردمی که با هزینه و وسایل خودشان آمده‌اند تا از سواحل بهره‌مند شوند برگزار می‌شود که امیدواریم امسال نسبت به سالیان گذشته پرشکوه‌تر هم باشد.

سردار فضلی در پاسخ به سوال دیگری درباره ایاب و ذهاب زائران راهیان نور و دغدغه‌هایی که در مورد تصادفات در جاده‌ها مطرح می‌شود اظهار داشت: ظرفیت شب مانی ما در راهیان نور 102 هزار و 400 نفر است که در مریوان یک زائرسرای 400 نفره نیز به بهره‌برداری رسیده و در ایامی که خانواده‌های معظم شرف حضور می‌یابند تمام اردوگاه‌ها با رعایت مسائل ایمنی فیزیکی پذیرای آنان خواهند بود.

وی افزود: با فرهنگسازی که در داخل مجموعه بسیج انجام شده برای مردمی شدن کارها تلاش می‌کنیم تا از تمامی استان‌ها عزیزان در همان سپاه استان، نواحی‌، پایگاه‌ها و مساجد به دلیل شرایط فرهنگی هر استان در زائرسرای استان خودشان مستقر شوند.

وی افزود: این به دلیل ارتباط راحت‌تر با عزیزان بومی استان‌هاست که 32 سپاه استانی همگی در شمال جنوب و مرکز هر استان زائرسرا دارند بنابراین برای توفیق خدمت به همه عزیزان امت بهتر است عزیزان از امکانات بومی استان خود که همه استان‌ها در خوزستان زائرسرا دارند بهره ببرند.

وی افزود: دستورالعمل جامع و کاملی برای حوزه ایمنی راهیان نور داده شده که مورد تاکید و توجه است و در حوزه ایمنی دانش آموزی، دانشجویی سایر اقشار و تخصصی کار شده و به فضل خدا از اول اردیبهشت تا امروز ضایعه خاصی راهیان نور نداشته‌ایم.

جانشین سازمان بسیج اظهار داشت: برای همه اقشار امت 34 هزار و 700 مدیر کاروان و 16 هزار و 400 عزیز راوی و روایت‌گر از خواهران و برادران، شیعان و اهل سنت و خانواده‌های نیروی مسلح تربیت شده‌اند که طبق آمار ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران نیروی انتظامی جهاد سازندگی بسیج و سپاه و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد مرکزی راهیان نور با مشارکت همه دستگاه‌ها صورت می‌گیرد و امیدواریم دغدغه‌ای در این مورد نباشد.

سردار فضلی تصریح کرد: البته استدعا داریم از خودروهای سواری، قطار، مینی‌بوس‌ها و اتوبوس‌ها رانندگان آن‌ها که تمامی قوانین راهنمایی و رانندگی رعایت کرده و با عزیزان پلیس راهور همکاری داشته باشند و نهایت حوصله را در ترافیک داشته باشند تا به فضل و عنایت خدا هیچ حادثه‌ای را نداشته باشیم.

وی افزود: بیش از 10 هزار عزیز خادم آماده خدمتگذاری به عزیزان راهیان نور و 1200 خادم دانش آموز در دو زیارتگاه شهدای فتح المبین و شلمچه آماده پذیرایی هستند و 26 هزار مبلغ و مبلغه عزیزان کاروان راهیان نور را همراهی می‌کنند.

سردار فضلی گفت: در همه زیارتگا‌ه‌ها، اردوگاه‌ها، نقاط اجرای نمایش رزمی شبانه برگزار می‌شود که توصیه می‌کنم عزیزان از آن بهره‌مند شوند که در اردوگاه‌های شهیدان باکری، حبیب‌اللهی، مسعودیان، محلاتی، زین‌الدین و احتمالا اردوگاه شهید رستم‌پور برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: اجرای نمایش رزمی تا 40 درصد اثرگذاری فرهنگی دارد و با کمک هنرمندان عزیز در اجرای نمایش‌های رزمی کار ارزشمندی را در دوره زمانی امسال خواهیم داشت که تا به امروز 210 شب اجرا را برای عزیزان امت داشته است.

جانشین سازمان بسیج در پاسخ به سوال دیگری درباره این که آیا بودجه دولت در سال 93 و بودجه پایین‌تر برای بسیج تاثیری در روند کاروان راهیان نور نخواهد داشت گفت: دولت محترم همه تلاش و همت خود را برای پشتیبانی و تامین اعتبار این برنامه داشته اما با کاهش بخش‌های بودجه‌ای مواجه هستیم لذا امیدواریم با فضل و عنایت خدا این دغدغه حل شود.

وی افزود: نظام مقدس اسلامی تاکنون نزدیک به 500 میلیارد تومان برای راهیان نور هزینه کرده و امسال نیز با توجه به اقتصاد مقاومتی در تلاش برای صرفه جویی و کاهش هزینه‌ها سعی کرده‌ایم در حد حضور بخش مردم نهاد را تقویت کنیم لذا با دعوت عام در استان‌ها و با توجه به این که صدا و سیما و مراکز استانی در هر استان و در بخش ملی کمک حال ما بوده‌اند امیدواریم با پشتیبانی و برنامه‌ریزی و ابلاغی که وزیر کشور به استانداران و فرمانداران شریف کرده و میزان تعامل با ان‌ها هزینه‌های فرهنگی به راهیان نور که جزو مطالبات مردم است سوق یابد.

سردار فضلی اظهار داشت: در تلاش برای صرفه جویی در ابعاد مختلف این برنامه سعی کردیم بیشتر به زیرساخت‌ها بپردازیم و سنگینی هزینه بیشتر بر روی دوش مردم است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: ما در راهیان نور سال گذشته 4 میلیون و 860 هزار نفر از عزیزان امت را در همه اقشار در زیارتگاه‌های راهیان نور داشته‌ایم که حدود 88 تا 90 درصد این عزیزان بار اول بوده که به میهمانی شهدا آمده‌اند امسال نیز از عزیزان راهیان نور و نزدیک به 340 هزار نفر از دانش آموزان عزیز برای آن‌ها تامین اعتبار شده که امیدواریم تا سقف 1 میلیون تومان باشد.

وی تصریح کرد: با مشارکت وزارت آموزش عالی،‌ دانشجویان و بسیج عالی مجاز هستند خودشان اعزام داشته باشند و در هر جا عالی‌ترین مقام در بسیج مسئول اعزام کاروان راهیان نور است.

سردار فضلی گفت: در آن طرف سال برای 500 هزار دانشجو برنامه‌ریزی کرده‌ایم و ظرفیت زیر ساخت‌های بسیج، سپاه و خانواده نیروهای مسلح را در نظر گرفته و دو شبکه حمل و نقل جوان سیر ایثار و شبکه بزرگ زمینی و ریلی متعلق به بسیج داریم با تخفیف ممکنه که 50 درصد تردد دانش آموزی و به صورت رایگان از دانشجویان عزیز پذیرایی می‌کند.

وی افزود: روسای دانشگاه‌ها در بخش حمل و نقل و تغذیه و بخشی هم طلبه یک کار مشارکتی دارند و وزارت آموزش و پرورش و سپاه و بسیج انسجام و صمیمت و هماهنگی در این زمینه داشته‌اند که در 4 سال اخیر شاهد آن بوده‌ایم.

جانشین سازمان بسیج اظهار داشت: حرکت امسال نیز با حضور وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان بسیج در حرم امام خمینی 13 مهر آغاز شد و ادامه دارد و امروز هم جلسه ستاد پشتیبانی راهیان نور را داریم.

سردار فضلی تصریح کرد: از همه کانون‌ها و بخش‌‌های مردم‌نهاد که با نذر و نیاز بانی این کار شدند تشکر می‌کنم و از متمکنین استدعا داردم که در عرصه اثرگذار فرهنگی وقف کنند و به نام یاد شهدای عزیز این کار را تقبل کرده و این بخش‌ها را یاری کنند که برنامه راهیان نور کاملا مردمی است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به سوالی مبنی براینکه با توجه به درجه جانبازی شما در 8 سال دفاع مقدس و حضور در عرصه مقابله با فتنه 78 و 88 در قرارگاه امام هادی (ع) و نیز مسئولیت در کاروانیان راهیان نور چه آرزوی دیگری دارید؟ گفت: امیدوارم با لطف و عنایت خدا در نظام مقدس اسلامی که در رکاب امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بوده‌ایم توفیق خدمت تا آخرین لحظه عمرمان را برای خدمت به اسلام و مردم داشته باشیم.

وی افزود: خدمت به مردم خدمت به عترت و معصومین (ع) و آرمان‌ها و ارزش‌ها است و امیدواریم در هر عرصه مورد نیاز خدمت کنیم.

سردار فضلی تصریح کرد: یک روز عرصه جنگ و دفاع جانانه 8 ساله بود و یک روز عرصه امنیتی که معاندین نظام برای مردم مخاطراتی را به وجود آوردند و امروز هم در عرصه فرهنگی است و امیدوارم در باقی عمر اندک خود هرآنچه خداوند تقدیر کرده باشد تا شرمنده امام و شهدا و مردم نباشیم.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین در توضیح تکمیلی خود برای موضوع روایتگری در دریا گفت: روایت شده است که ثواب من در دریا دو برابر جنگ در زمین است که به دلایل شرایط سخت در دریا، امواج دریا و ... است.

وی خاطرنشان کرد: به کمک نیروی دریایی عزیز ارتش قهرمان، وزارت نفت، قرارگاه پدافند هوایی و سپاه‌های استانی، عملیات در دریا که به سختی انجام شده برای مردم روایت می‌شود تا آنچه که مستکبرین، آمریکایی‌ها و هم‌پیمانانشان برای کشور و مردم عزیزمان در جنگ به وجود آوردند را برای مردم عزیزمان توضیح داده تا مردم عزیز با اقتدار دفاعی رزمندگان ما آشنایی بیشتری پیدا کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: فضلی ، جانشین ، فرمانده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار