ترجمه متون با استفاده از دوربين گوشي همراه

از يك متن عکس بگيريد و با لمس لغت Translate متن را به چندين زبان از جمله فارسي ترجمه كنيد.

به گزارش دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ به طور قطع دوربين يک گوشي هوشمند جزئي از مهم‌ترين بخش‌ها و عناصر يک گوشي به شمار مي‌آيد. در نگاه اول شايد فکر کنيد که تنها وظيفه اين دوربين و تنها کاربردش براي شما همان عکس‌برداري و فيلمبرداري خواهد بود اما اين طور نيست، اين روزها دوربين‌هاي گوشي‌هاي هوشمند به يک ابزار همه فن حريف تبديل شده‌اند و هزاران برنامه جانبي براي آن‌ها منتشر شده است. مطمئن باشيد که اين روند همچنان ادامه مي‌يابد و در آينده شايد از آن به عنوان چشم سوم خود ياد کنيد؛ چشمي فوق‌العاده قدرتمند که حتما نياز نيست وضوح‌هاي هزاران پيکسلي داشته باشد بلکه کافي است تا براي آن کاربرد‌هاي مختلف و قدرتمندي تعريف کنيم.

کاربردهاي متفاوتي که هم اکنون نيز براي دوربين‌هاي موبايل تعريف شده‌اند، فوايد زيادي دارند. به طور مثال مي‌توان به کاربرد آن در زمينه بارکدخوان‌هاي سه بعدي و دو بعدي، اسکنر، اندازه‌گيري، تشخيص چهره و هزاران ايده ديگر که هنوز عملي نشده‌اند، اشاره کرد. يکي از کاربردهاي ديگر اين دوربين‌ها امکان ترجمه متن است که در ترفند اين هفته قصد داريم به اين توانايي مفيد که در سيستم‌عامل قدرتمند ويندوزفون نسخه 8 گنجانده شده است، اشاره کنيم.

براي اينکه بتوانيد از اين ويژگي استفاده کنيد کافي است تا ذره‌بين کوچک مخصوص ويندوزفون خود را لمس کنيد. با اين کار يک گزينه با نام vision که به شکل چشم است در اختيارتان قرار مي‌گيرد. با استفاده از اين گزينه مي‌توانيد از متن خود عکس بگيريد که البته اين کار تنها بايد از طريق گزينه Scan Text انجام شود. پس از اين که متن شما اسکن شد، تمامي کلمات آن با کادرهايي مجزا مشخص مي‌شوند. حالا موقع آن است که به سراغ Translate برويد. با لمس لغت Translate چندين زبان نمايش داده مي‌شود که جاي خوشحالي است که فارسي هم در بين آن‌ها به چشم مي‌خورد.

با انتخاب زبان، کار تمام است و ترجمه هر لغت جلوي همان لغت و روي عکس نوشته مي‌شود. اگر در ابتدا گزينه vision را مشاهده نکرديد، بايد زبان گوشي خود را به انگليسي تغيير دهيد تا اين امکان براي شما فعال شود. حالا چشم سوم‌تان کار ترجمه را نيز براي‌تان انجام مي‌دهد. با اين مترجم مي‌توانيد متون مختلف از دفترچه‌هاي راهنما به زبان چيني تا مجلات فناوري به زبان انگليسي را به سرعت ترجمه کنيد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۲۱:۲۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
دانلود چه طوری میشه کرد لطفا راهنمایی کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۱۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
افلاین کار میکنه یا باید انلاین باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
سلام چگونه میتوان دانلود ش کرده. .?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
چطوری دانلود میشود؟
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۸:۴۱ ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
اگر اپ اندرویدی آن هم بود خوب می شد
آخرین اخبار